O plimbare de 315 km

Ma trezesc dis de dimimeata – ora 6,15 veche – 7,15 noua – sa-mi relatez excursia de sambata . Cand colo , ca de obicei, era relatata, deja, de cu seara de catre Ghiocel …

Nu-mi ramane decat sa punctez :

Sambata ora zece :  intrebare unde mergem , raspuns : NU STIU  ( fata asta nu stie nici o  data nimic) – eu trebuie sa le stiu pe toate ! ;

Ora 10,30 plecam … unde  … vedem noi . Aveam in cap „Sf Manastire dintr-un lemn ” care -mi scapase . Azi nu ne mai scapa;

Dupa Sadu opresc sa fac ceva … Nu va spun ce … Ba pot sa va spun o poza :

Ajungem la intersectia asta .

Nici pe aici nu mai fusesem … o fac la stanga . Obiective , cititi  indicatoarele :

Cheile Oltetului :

Pestera Polovragi :

Manastirea Polovragi :

Si acum din nou la drum … dar eram rupti de foame . Oprim la un han , bar, restaurant ce o fi sa mancam.  Respectiv aici :

Ghiftuiti ,dupa trei feluri de mancare , care s-au terminat cu doua portii de Somloi – vezi mama ce memorie am ?- ne taram in masina  si  : „Calatorului ii sade bine cu drumul „.

Imediat dupa Horezu o luam iar la stanga, in spre Manastirea Horezu – se pare ca denumirea corecta ar fi Hurezi –  deci Manastirea Hurezi …

Lui Ghiocel nu i-a placut pentru ca :

– Am lasat masina departe de manastire. Era un semn care interzicea accesul, bineinteles  unor … enoriasi .  Lucru care nu este valabil pentru Preasfintie …

– Nu erau banci pe toata portiunea in spre manastire  si noi de abea ne miscam … plus problemele cu , vorba cuiva ,  „herz-ul „;

– A trebuit sa platim 10 lei ca s-o vizitam si asta ne-a enervat la culme si am renuntat.

Una peste alta este o manastire frumoasa si mareata – MARE – si la propriu si la figurat. Merita vizitata !

Mai departe in cautarea manastirii dintr-un pom, pardon dintr-un lemn.

Aproape de Ramnicu Valcea , cca. 25 km , un indicator ne arata drumul. Ajungem si ramanem uluiti de marimea manastirii .  Apreciasem eu ca erau nevoie de mai multe lemne … numai pentru intrarea masiva .

Fiind foarte mare a trebuit sa mergem cateva minute bune sa ajungem la destinatie . Se pare ca pe langa Manastirea  micuta … dintr-un lemn sa ridicat o manastire mare care se intinde pe cateva hectare .

La poalele unui deal , intr-o poenita cu arbori seculari , ni se destainuie mirifica Manastire , priviti-o, este MINUNATA ! :

Poze sunt multe si frumoase . Nu este loc suficient aici . Este interesanta masa cu scaunele in care sunt batute, infipte, sute de monede de toate dimensiunile si natiile . Nu am mai vazut asa ceva :

Si copacul in care vizitatorii lasa biletele … oare pentru ce Doamne ?

La plecare am fotografiat si o moara de apa care acum functioneaza doar electic , din spusele unui localnic .

Si cu aceasta excursia la Sfanta Manastire dintr-un lemn s-a terminat .

Amanuntele picante , bineinteles la Ghiocel pe blog .

Posted on 30/03/2008, in Cheile Oltetului, Drumetii, fotografie digitala, Manastirea dintr-un lemn, Manastirea Hurezi, Manastirea Polovragi, Manastitea Horezu, Pestera Polovragi, Sofronica, weekend. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

1. Frumoasă excursie. Şi noi ne-am plimbat ieri, la barajul de la Râu Mare. 🙂

2. Duminica am fost prin Hunedoara … Teliuc , Ghelar, Cincis … cam atat .