Un copil fara „tara” … fiul meu


Pentru ca am auzit afirmatia asta ,eu nu am „tara– ca raspuns unora care au – … „bunicii mei traisc la oras…” am vrut sa-i prezint ,in primul rand fiului meu, dar si voua ” tara mea „, deci implicit si-a lui … mai precis „tara” tatalui meu … satul Crocna , comuna Dieci, judetul Arad .

De unde afirmatia ca: ” eu nu am tara” …

Copiii, in vacanta, in general mergeau la bunici la tara, ori bunicii lui traiau la oras, unii la Petrosani altii la Arad, de aici vine neintelegerea …. Tot asa puteam spune si eu ca nu am tara, pentru ca eu plecam in vacanta, la tara,  cu bunici cu tot,  Pe vremea aceea mai aveau casa parinteasca.

Satul Crocna este situat  la 200km de Petrosani si la 100 de Arad. pe o zona deluroasa, in preajma unui paraias, care vara seaca, si  a Crisului , nu mai stiu care … De acolo se trag bunicii si strabunicii mei, numele nostru de SERB. Strabunicii din partea tatalui, Serb Todor si  Mari, se odihnesc de ani buni  in cimitirul satului,  . Astia sunt parintii bunicului, Serb Stefan  care s-a casatorit cu bunica Tisan Rozalia, din acelas sat,  si care pe la 1950 s-au mutat la Arad . Din relatia lor a rezultat un singur copil, tata, Serb Pavel, undeva pe la 1928. Bunicul fusese covaci in sat, si pentru ca iubea prelucrarea metalului, un mestesug important , la vremea aceea,  s-a angajat la Atelierele CFR Arad, ca forjor .

In vacantele de vara mergeam des la tara. Imi placea mult.  Am multe nebunii facute in vacante, cu copiii din sat. Bunica a avut trei frati de unde am o multime de verisori. Pe la ei ma mai duc eu, de acolo ma aprovizionez cu tuica si cu alte cele, este patria tuicii … Bunicul mai are o sora, mult mai tanara ca el, care inca  traieste la Arad

Tata s-a casatorit cu mama, Elisabeta Concec . Din casatoria carora am rezultat eu, Serb Ionel,  singurul lor copil.

Bunicul Concec , tata lui mama avea ceva origine Ceha dar s-a nascut in judetul Arad la Nadab (pe soseaua Arad Oradea). Mama s-a nascut  la Mandruloc, 3 km de Arad . Bunicul fusese adjunct sef de gara, pe la 1950, in gara Arad . Cladirea care se vede din apartamentul mamei, si care nu s-a prea schimbat in tot acest timp. Bunica a lucrat multi ani ca functionara la CFR Arad. Eu cu parintii mei am locuit pana la varsta de 25 de ani la Arad , in casa bunicilor … Si bunicii din partea mamei au trait mai toata viata la Arad

Tata a lucrat o viata, la Atelierele de Zona CFR Curtici . A murit la 54 de ani, ca o ironie a soartei, a murit pe tren, venind la mine la Petrosani. Comotie cerebrala. Este imormantat la Cimitirul Pomenirea din Arad alaturi de parintii lui  Stefan si Rozalia. Tot in acelas cimitir sunt si bunicii din partea mamei Elisabeta si Ioan Concec.

Sper c-am lamurit povestea  unui „copil fara tara”…

Cat priveste povestea parintilor, bunicilor si  strabunicilor lui Ghiocel, poate ne-o spune ea …

Poza reprezinta bunicii si parintii mei, familia SERB. Eu sunt cel mai mic.

Pentru posteritate adaug si un arbore genealogic care in timp poate-l finalizez.

Posted on 11/01/2009, in arborele genealogic, Crocna, familia mea, SERB. Bookmark the permalink. 19 comentarii.

  1. Dupa o vacanta de vara criserb a fost intrebat de tovarasa educatoare unde a fost in vacanta. Si cum toti copiii fusesera la tara la bunici, el a raspuns simplu si sigur pe el: la tara la Arad.

  2. Imi pare rau, dar eu nu mi-am cunoscut strabunicii. Numai bunicii, care din partea mamei erau in Petrosani si din partea tatalui erau la Ianca-Braila.

  3. Aici se practica o carte a familiei…acolo este un arbore genealogic…printre multe alte date despre familie. noi am scris pentru odrasla noastra…intr-o biblie frumoasa pe care a primit-o cadou la”kommunion” noi fiind catolici…tot ceea ce ne este noua cunoscut ca rude din partea sotului si a mea.Ne-am gindit ca o astfel de carte are o insemnatate deosebita…si poate duce cu ea mai departe” taina „familiei noastre…

  4. Superba poza de familie ! M-a frapat echilibrul…

  5. ati lamurit-o in sfarsit …:D acum am aflat mai multe depsre ” tara” pe care nu o are criserb 🙂 foarte frumos, poate mai scrieti posturi despre familie, bunici , strabunici , si asa mai departe …:*

  6. Dragi mei – in fond am vrut s-o lamuresc pe Dana referitor la tara lui Cristi … Faptul ca am dat foarte multe detali, mai ales despre familia mea, a fost cu un scop, urmasi sa-si cunoasca , cat de cat, niste crengi din arborele genealogic.
    Internetul ne permite multe ,inclusiv sa ne cunoastem … radacinile !

  7. @mariana – poza are 40 si …. de ani

  8. Nu am zis ca nu am tara, doar ca tara mea e la Arad; Lui SIP nu prea-i place sa auda asta… cica Arad e oras civilizat 🙂

  9. @criserb – Nu am zis ca este un oras civilizat …am zis ca este un oras MARE , ADEVARAT, la 200km de Budapesta si 500 de Viena …
    Corect ????
    Eu nu l-as da pentru patru Bucurestiuri ! Acolo ai casa ,moca, dincolo …
    Civilizatia este cu 500 de km mai aproape …
    Ma poti contrazice ?

  10. NU 🙂

    Dar si la Bucuresti e bine, sunt aproape de Bulgaria, Ucraina, Republica Moldova 🙂

  11. Ma … tu ti cu ursul !
    Te pup .

  12. La ce varsta ati plecat din Arad? Nu cumva aproape de varsta lui Criserb? Intre Bucuresti si Arad v-a ales Petrosani ?

  13. @mariana – Aici ai putina dreptate …

  14. Ieri am fost la Crocna, frumoasa zona!

  15. @epep – Ce-ai cautat acolo ?
    Si mie-mi place enorm, poate tocmai datorita faptului ca am amintiri din copilarie de acolo !

  16. Am clienti in zona respectiva, unul din ei este Serb Iulius si locuieste in Pescari.

  17. @ epep – Deci tu nu ai fost la Crocna tu ai fost in Pescari …
    Ai grija ca pe acolo este patria tuicii, nu-i rea de loc !
    Asta daca n-ai aflat inca !

  18. Am fost la Dieci, Crocna si Pescari. Am si primit 4 litri de palinca, tare buna!

  19. @epep – Ai grija „alcoolul dauneaza grav sanatatii”, dar e vasodilatator !

Lasă un răspuns

