Analiza etapei a II a a Concursului „Eco Challenge”


Nu sunt chiar un Maestru , cum comenta Andrea ieri, dar ceva experienta in condusul masinii am…

Pe tema asta , desi rezultatele finale ale Etapei a II-a ,pentru toata tara, le aveti aici  eu o sa incerc sa le comentez mai jos, cu atat mai mult cu cat am constatat ca regulile jocului difera ….

Ca sa fiu mai explicit am creat un centralizator in care preiau cei 13 dealeri  cu cateva date pe care le consider semnificative.

 =============================================

Dealer                    Consum       Timp    Consum  Timp     Consum mic/

                                     minim                      maxim   maxim  timp mare

 =============================================

1.BAIA MARE,

Fortuna Motors        3,4             76         7,1          78           3,5/78

––––––––––––––––––––––––––––––––––

2.BRAILA,

Mara Motors             4,0              68        5,8          79           4,3/79

––––––––––––––––––––––––––––––––––

 3.Brasov,

Kampur                       3,4               58         6,1          36           toti <60

––––––––––––––––––––––––––––––––––

 4.BUCURESTI,(1)

 Asco International  3,6            52           8,0         37           toti <60

––––––––––––––––––––––––––––––––––

 5.BUCURESTI,(2)

Carpati Motor            3,3            72           5,6         59            3,9/79

–––––––––––––––––––––––––––––––––-

6.CONSTANTA,

 Truvia Motors           3,3            58            5,8         43            toti <60

–––––––––––––––––––––––––––––––––-

 7.CRAIOVA,

Policolor Exim          3,7            85            9,2         45            3,8/90

–––––––––––––––––––––––––––––––––-

 8.IASI,

 Ati Motor Company 3,9            73           6,3         56            4,3/80

–––––––––––––––––––––––––––––––––-

 9.PITESTI,

Valahia Investment 3,6            64            6,9         43             3,8/63

–––––––––––––––––––––––––––––––––-

10RM VALCEA,

Elcoprest Motors     4,0            59           6,0           58             toti <60

–––––––––––––––––––––––––––––––––-

11SIBIU,

Klaas Motors              3,4              80          5,4          43           3,4/80 primul

––––––––––––––––––––––––––––––––––

12TG JIU,

Inidan                          4,0             60          5,3            56             4,7/63

––––––––––––––––––––––––––––––––––

13TIMISOARA,

D&T Auto                    3,7            44            6,1            30        toti <46  

 ==============================================

Inainte de a incepe analiza vreau sa precizez faptul ca rezultatele, oricarui Drive test,  sunt relative, ele variind in functie de conditiile concursului,in primul rand as spune de traficul de la aceea ora, configuratia drumului, starea vremii (vant, directia vantului) si probabil multe altele pe care va rog sa le amintiti voi la comentarii.

Cel mai bun consum realizat, pe tara, in concursul organizat de HONDA  este de 3,3 l/100 obtinut in  Constanta, la Truvia Motors si in Bucuresti la Carpati Motor . Felicitari castigatorilor , sunt tari daca, totul a fost cinstit.

Eu ma cam indoiesc de rezultat…cel putin in Bucuresti unde nu-mi dau seam la ce ora s-a concurat avand in vedere consumul realizat si aglomeratia din trafic. Intrucat ambii au acelasi consum se detaseaza categoric alergatorul din Constanta care are un timp cu 14 minute superior (58 fata de 72).

Cel mai mare consum s-a realizat la Craiova 9,2l/100 care l-as considera nereprezentativ in analiza.

Ce mi se pare semnificativ este ca in 4 orase, Brasov, Bucuresti 1, Constanta si Timisoara timpi maximi admisi n-au depasit 60 de minute. Aici banuiesc o neechitate avand in vedere faptul ca la Tg Jiu timpul limita comunicat de oficiali era de 65 de minute, respectiv o ora si cinci minute. Deci cei ce depaseau aceasta limita erau descalificati, ori castigatorul de la Baia Mare , Braila, Bucuresti2, Craiova,Iasi si Sibiu au depasit cu pana la 20 de minute  timpul limita.

Dupa umila mea parere trebuiau descalificati. Si nu numai ei , si alti  76 de persoane (daca am socotit bine).Nu am pretentia ca centralizarea este  corecta 100% .   

Am incercat un tabel in care in prima coloana am inregistrat numarul persoanelor care s-au incadrat in timpul de 65 de minute, coloana 2, nr. persoanelor care au depasit timpul, coloana 3 nr total al participantilor, coloana 4 , nr persoanelor ce trebuiau descalificate  si in ultima coloana cui i-ar fi revenit locul I in situatia descrisa, respectiv incadrarea in cele 65 de secunde.

––––––––––––––––––––––––––––––

1.BAIA MARE,

   Fortuna Motors        1           15         16           15    locul 1 ar deveni locul 13 ,

                                                                                      Ferau Ciprian cu 5,6 si 52s

 –––––––––––––––––––––––––––––

2.BRAILA,   

   Mara Motors           13          13         26           13        locul 1 ar deveni locul 7 ,

                                                                                     Nicolae Andrei cu 4,5 si 64s

 –––––––––––––––––––––––––––––

3.Brasov,

   Kampur                25           0         25

–––––––––––––––––––––––––––––

4.BUCURESTI,(1)

   Asco International    28           0         28  

 –––––––––––––––––––––––––––––

5.BUCURESTI,(2)

   Carpati Motor         8           19         27           19        locul 1 ar deveni locul 10 ,

                                                                                   Panes Razvan cu 4,0 si 64s

–––––––––––––––––––––––––––––

6.CONSTANTA,

   Truvia Motors         22           0         22       

 –––––––––––––––––––––––––––––

 7.CRAIOVA,

   Policolor Exim        8            7         15            7        locul 1 ar deveni locul 5 ,

                                                                                  Dumitru Marius cu 4,9 si 65s

 –––––––––––––––––––––––––––––

8.IASI,

   Ati Motor Company     7           20         27           20    locul 1 ar deveni locul 16 ,

                                                                                           Otic Simion cu 4,8 si 64s

–––––––––––––––––––––––––––––

9.PITESTI,

   Valahia Investments   31           0         31

–––––––––––––––––––––––––––––

10RM VALCEA,

   Elcoprest Motors      11           0         11 

    –––––––––––––––––––––––––––––

11SIBIU,

   Klaas Motors          14           2         16            2        locul 1 ar deveni locul 3 ,

                                                                                     Nicolae Andrei cu 3,5 si 48s

 –––––––––––––––––––––––––––––

12TG JIU,

   Inidan                16           0         16      

–––––––––––––––––––––––––––––

13TIMISOARA,

   D&T Auto              21           0         21              

 ==============================================

  Total                 205          76        281

===============================================

 Rezulta  281 de persoane inscrise, din care 76 au depasit timpul limita de 65de minute. Castigatorii corecti ar fi altii in sase din cele 13 centre de concurs. La rubrica observatii i-am mentionat inclusiv cu consumul si timpii dar si locul pe care-l ocupa in situatia initiala.

Acum MAREA PROBLEMA este daca cei de la Inidan Tg.Jiu au procedat corect stabilind un timp limita pentru cursa , respectiv de 65 de minute ?

 Nu fac nici o acuzatie la adresa nimanui , sa fiu bine inteles, dar corect era ca toti sa participe dupa aceleasi reguli. Daca stau sa ma gandesc bine, cu siguranta obtinem un consum mai bun, fara limita de timp. Consumurile reduse obtinute cu Sofronica de: 2,5litri, 3,3 litri au fost realizate cu viteze sub 60 km/h , ori acum realizez ca intradevar am anticipat ca viteza medie, in drive test trebuie sa fie mai mare sau egala cu 60 pentru a ma incadra in timp.

Poate vom afla cum era corect ?

Posted on 29/04/2009, in Eco Challenge, Eco Challenge Competition, Inidan Tg Jiu. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Singura obiectie: timpul trecut de tine trebuie sa fie in minute (nu secunde)

    In rest ai perfecta dreptate, bravo!

    Le comunica cineva si celor de la Honda treaba asta?

  2. Sory, mai gresesc si eu . Nimeni nu-i perfect !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: