Cum conducem eco ?


Acum haideti sa va spun si secretele mele vizavi de consumul echo sau cum puteti sofa cu un consum minim.

Debarasati toate obiectele nelolositoare si grele, unflati rotile masinii la presiunea din cartea thnica, nu in ultimul timp va trebuie o masina bine intretinuta .

Conduceti cat mai lin fara brusacri ale acceleratiei. Anticipand traficul,  folositi cat mai putin frana, bazati-va pe frana de motor . Esential este sa tineti masina turata la cuplul maxim, sau pe aproape . In cazul Sofronicai 1750 turatii/ minut, cazul Hondei CRV intre 1600-1800 rotatii/minut.

Precizez toate explicatiile mele se refera la  motoare diesel, dar diferente mari nu sunt nici la cele pe benzina.

Urmariti tot timpul consumul instantaneu de pe computerul de bord, asta daca-l aveti, daca nu urmariti turometrul . Indicatia computerului trebuie sa tinda in spre minim , asa veti vedea  in timp, care este viteza, repectiv turatia mototului, pentru consumul cel mai mic in fiecare treapta. Considerati acceleratia ca pe un robinet. In fiecare treapta are un debit minim, gasiti-l, se afla  in apropierea cupliului maxim. Pentru a face o economie si mai mare poate e bine -pentru consum, dar nu si pentru motor – sa mergeti putin subturat. Tempomatul sau cruz controlul este si nu este bine sa-l folositi.

Eu sunt de parere ca cel mai bun consum il scoateti fara acesta, in concurs. Il recomand, insa,  in mersul de zi cu zi, inclusiv in localitati .

 Aduceti masina cat mai lin si mai repede in treapta ultima, schimbati repede vitezele, pentru a nu pierde mult din turatie cu schimbarea lor. Cand ajungeti intr-o panta, nu accelerati pentru a mentine viteza, lasati masina sa „curga”, ba chiar ridicati fin piciorul dupa acceleratie,  turatia v-a scadea si cand observati o scadere  semnificativa, cu ceva inainte ca masina sa dea in gat,(exemplu pe Sofronica , cam pe la 1500-1400 ture) schimbati in treapta inferioara. Logica este sa fiti tot timpul aproape de cuplul maxim.  La schimbarea rapida a vitezelor accelerati putin peste cuplul maxim, la Sofronica maxim 2000, astfel incat in treapta urmatoare turometrul sa se aseze in jurul cuplului …

La vale schimbati intr-o treapta superioara, chiar ultima daca panta este mai abrupta, unde frana de motor este cea mai slaba. Eu am incercat si decuplarea cutiei prin apasarea ambreiajului, dar nu obtin rezultate deosebite. 

Nici intr-un caz nu recomand oprirea motorului in pante. Este foarte periculos putandu-se bloca directia si ati pus-o . In mare cam asta este acum vara.

Apropo la semafor , bariera alte opriri care dureaza mai mult de 20 de secunde opriti motorul. Nu recomand asta in orasele cu foarte multe semafoare, asta doar daca concurati… Se pare ca, la masinile moderne, consumul este la pornire mai mic decat daca am lasa motorul la relantiu 20 de secunde.  Si nu uitati cea mai mare economie o faceti in treapta ultima de viteza respectand ce v-am spus mai sus .

Cam astea sunt smecheriile. Sa nu credeti ca eu le fac tot timpul . Doar cand …imi vine, dar vreu sa stiti ca lui Ghiocel  ii place cel mai mult atunci cand conduc eco. In rest se cam streseaza ….

Mai jos va prezint ce inseamna sa conduci ecologic si cele 10 reguli ce trebuiesc respectate preluate de pe http://www.autogreen.ro/?p=9   

Cum sa conduci ecologic? Ecologic inseamna in primul rand economic, inseamna ca tu sa cheltuiesti mai putini bani pe combustibil si sa directionezi mai mult spre alte activitati cum ar fi educatia propriului copil sau hrana de calitate pentru familia ta.

Pentru a conduce economic trebuiesc respectate cateva reguli simple:

1. Anticiparea situatiilor de trafic. Daca vezi ca semaforul este rosu nu accelera pana in apropierea acestuia ca sa ai de unde frana. In momentul franarii se pierde energie iar energia inseamna combustibil.

2. Foloseste frana de motor. Motoarele moderne (cu injectie electronica) “taie” alimentarea cand iei piciorul de pe acceleratie.

3. Nu sta sa incalzesti motorul, mai ales cand temperaturile sunt pozitive, consumi inutil carburant. Masinile moderne nu mai necesita acelasi timp de incalzire cum necesitau cele pe carburator. Mergi bland cu masina ta in primii kilometri, pana se incalzeste motorul. De asemenea nu accelera puternic imediat dupa pornire, lasa motorul cateva secunde ca uleiul sa urce pe rampa.

4. Ai grija ca presiunea in pneuri sa fie cea indicata de constructor. O presiune mai mare reduce forta de frecare insa uzeaza inegal anvelopa. O presiune sub cea indicata de constructor creste consumul de carburant.

5. Nu tine lucruri inutile in masina. 100kg suplimentare inseamna circa 0.7 litri/100km in plus. O masina mai usoara consuma mai putin.

6. Nu circula cu viteza excesiva. Cu cat viteza e mai mare cu atat creste consumul de combustibil. O viteza de 100km/h in afara localitatii iti asigura o deplasare in siguranta pentru tine si familia ta si un consum redus de combustibil.

7.Intretine masina conform specificatiilor date de producator. Un filtru de aer infundat creste consumul de carburant.

8. Utilizeaza rational climatizarea. Daca masina a stat in soare lasa usile deschise sa se aeriseasca si porneste climatizarea dupa ce s-a aerist. Nu circula cu geamurile deschise mai ales la viteze mari. Folosirea aerului conditionat creste consumul de carburant cu cel putin 1litru la 100Km.

 9. Nu conduce sportiv, condusul sportiv costa.

10. Nu utiliza consumatorii electrici atunci cand situatia nu o impune. Farurile, proiectoarele, sistemul audio supradimensionat contribuie la cresterea consumului de carburant. Indiferent cum se numeste masina ta regulile sunt acelasi, motorul cu ardere interna are acelasi principiu de functionare de 100 de ani.

Posted on 02/05/2009, in condus eco, condus economic, consum mic, consum minim. Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. Utile sfaturi, Multumim

  2. Mi-am permis sa preiau si eu cele 10 reguli si le-am pus la recomandari. Multumesc.

  3. @andrei – Placerea este de partea mea !

  4. Ma bucur ca aceste reguli sunt apreciate

  5. referitor la regula nr :10. Nu utiliza consumatorii electrici atunci cand situatia nu o impune. Farurile, proiectoarele, sistemul audio supradimensionat contribuie la cresterea consumului de carburant. Indiferent cum se numeste masina ta regulile sunt acelasi, motorul cu ardere interna are acelasi principiu de functionare de 100 de ani.

    cum influenteaza consumul consumatorii electrici?asta nu prea inteleg…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: