Cum am condus eco o HONDA Accord, pe intelesul tuturor


Pentru ca v-am promis vreu sa ma tin de cuvant. Precizez de la inceput ca ceea ce o sa va povestesc nu reprezinta  lucruri nemaiauzite este doar modalitatea in care subsemnatul s-a hotarat sa abordeze  cursa si rezultatul nu a incetat sa se vada.

De ce doar 3,3 litri,  pentru ca recunosc ca am gresit de vreo trei, patru  ori. Dar hai sa va povestesc.

In primul si primul rand aveam o strategie de acasa .

Eram hotarat sa merg pe cat posibil in ultima treapat de viteza, unde consumul este minim si cat mai putin in celelalte trepte. Altfel spus in oras hotarasem sa merg cu a 5-a , afara cu a 6-a.

Doi plec de pe loc astfel incat sa ajung foarte repede in viteza a 5-a. (asta bineinteles daca traficul o permite).

Apopo de trafic,  merg constant, in jur de 50 in localitati, 70 in afara,  de asa natura incat depasesc tot ce ajung din urma (chiar daca astfel pe moment imi creste consumul mai mult ) pentru ca ulterior sa pot mentine viteza optima;

Fortez sensul giratoriu, pe cat se poate,  doar pentru a nu reduce viteza.

MERG INTINS CONSTANT PE CAT POSIBIL FARA SA FRANEZ , folosesc doar frana de motor, anticipand traficul;

MERG CAT SE POATE DE SUBTURAT, doar nu e masina mea;

Pantele mari care urca le abordez lundu-mi elan de jos chiar in conditiile in care acceleram  puternic, dar scurt ;

Pantele mari in coborare aveam doua variante a le aborda :

1- Sa le cobor in frana de motor cand consumul e zero dar sa  inaintez mai putin sau

2. Sa scot din viteza la punctul mort, unde masina are un consum redus, dar avanseaza mai mult, frecarea fiind mai mica;

Eram hotarat sa folosesc pe cat se poate cruise control-ul.

Vreau sa precizez acum la sfarsit ca  traficul este foarte important depinde foarte mult daca te ajuta sau  te incurca .

Ceea ce v-am spus pana acum reprezenta planul de acasa. Acum cu toti stim ca planul de acasa nu se prea potriveste cu cel din targ, dar la mine in mare s-a potrivit.

Inca un amanunt pentru ca a fost pentru prima data cand am condus o Honda Accord 2,2 MT … a trebuit sa o testez  sa vad la ce turatii are consumul minim . Si asta am facut pe kilometri de testare . Aici am constatat ca consumul instantaneu este marcat prin niste linii care mergeau pana la 15 l/100. Daca scapai piciorul putin pe acceleratie o data ajungeai la 15 l/100. Am mai constat o treba  cum ca desi cuplul maxim este  undeva pe la 2000 rm masina suporta foarte bine, in viteza a sasea, turatii de 1000-1100 ba chiar mai mici daca e cazul.

Cu constatarile acestea am purces la drum. Sa dat drumul la cronometru .

Cum v-am spus am urcat repede la 50 km/h intr-a 5-a si am reusit sa merg destul de constant pana in sensul giratoriu. Aici am fortat intrarea pentru a nu pierde prea mult din constanta. Prin localitati am mers destul de legal mentinand viteza intre 50-60 km/h folosindu-ma de tempomatul (tempomat = cruise control).

Traficul pana la acest moment mi-a permis. Ochii imi erau tot timpul atintiti pe consumul instantaneu, sa nu depaseasca 3 maxim 5 linii. Stiam din proprie experienta (cu Sofronica) ca este mult mai usor sa mentii un consum mic, obtinut de la inceput , decat  invers. Asa ca pe la un sfert din cursa arunc pentru prima data ochii pe consumul mediu care imi indica 3,5 l/100.  Din acest moment eram aproape sigur ca pot obtine un rezultat bun, inca ne fiind prea familiarizat cu masina.

Pantele mari le-am urcat cum v-am explicat in planul de acasa, luindu-mi elan de la baza pantei, poate am ajuns chiar la 100 km/h nu o data . Dar cele trei, patru greseli de care pomenea la inceput  tocmai aici le-am facut. Nu mi-am luat elan suficient, vezi doamne sa nu accelerez (consum) prea tare si masina mea pe la jumataea pantei ajunsese la viteza optima pt a 6-a ( cca 70 km/h) cand am fost nevoit sa retrogradez in a 5-a, a 4-a, chiar a 3-a si aici am vazut consumul instantaneu sarind de cateva ori la 15 litri. Mi-am dat seama de gresala dar era facuta , de necaz nici n-am mai urmarit consumul general decat la  intersectia de la Bengesti, la jumatea cursei, unde indicatorul imi arata 3,5 l. Pentru cei care nu cunosc zona in care am concurat, precizez ca am avut cca 5 pante m-au solicitat cel mai mult.

Nu v-am vorbit de abordarea pantelor mari la coborare. Aici fac o paranteza, pentru ca inaintea mea a concurat  colegul meu Leca Andrei cu care abordasem strategia comuna de efectuare a cursei, si pentru ca acesta mi-a deconspirat ca el a atacat coborarile scotand masina din viteza iar rezultatul final a fost doar 3,6 , am luat o decizie in conditi de risc si incertitudine, cum am invatat la scoala. Am coborat toate pantele mari  in frana de motor, anuland tempomatul,  si repornindu-l doar la baza pantei cand viteza revenea  la 70 km/h,  viteza la cere eu apreciam  consumul  minim.

Cium m-am dus la fel m-am si intors, am intalnit cateva radare dintre care unul in miscare, am avut noroc de un trafic relativ bun , dat fiind ora 16 si .Un trailer dupa care circula un CRV, mi-a creat putine probleme trebuind sa incetinesc ceva timp,  l-am depasit poate si pe linia continua si mi-am continuat drumul mentinand viteza constanta.  Inainte de sosire cu 10 km am considerat ca timpul este suficient si  nu am mai depasit 50 in localitati (precizez in viteza a 5-a) de teama unui nou radar.

Consumul final n-a vrut sa scada sub 3,3l/100 iar timpul 01.07.35.

Recunosc masinuta a fost cam chinuita, fiind aprope tot timpul subturata dar spre surprinderea mea a rezistat cu brio.

Scuze draga HONDA daca o sa te cumpar vreodata cu siguranta nu o sa te mai chinui asa.

Cam asta a fost marea aventura, cam astea erau secretele care voiam sa le desconspir fiului meu.

Ma hazardez din nou in a face un pronostic al consumului pentru finalisti, cel mult 3,3 l/100. Voi ce zice ?

Cei care considera ca au folosit sau cunosc metode mai bune privind reducerea consumului sau care considera ca pe ici colo am gresit in abordarea traseului le astept cu placere punctele de vedere.

Inchei  asigurandu-va pe toti cei care n-au avut ocazia sa ” incalece” o HONDA  Accord ca este o masina de nota 10  cu care se pot obtine consumuri de exceptie , chit ca are 2,2 litri.

Precizez  ca am mers cu geamurile inchise, fara clima, fara consumatori electrici.

Inca un lucru vreu sa subliniez : modul in care am mers nu poate fi utilizat zi de zi el fiind total nesanatos masinii. Dar un consum foarte bun se poate obtine cu siguranta mergand corect undeva la cuplu maxim, respectiv in jur de 2000 rm.

Posted on 10/05/2010, in condus eco, condus economic, consum mic, consum minim, Green Challenge. Bookmark the permalink. 11 comentarii.

  1. La următorul concurs sigur veți scoate un consum mai mic.
    Ce am înțeles eu. Dacă conduci ECO uzezi mașina 😀 deci mai bine ne cumpărăm mașini electrice sau din acelea pe hidrogen 😀 sau mixte

  2. ocsike – Maine poimaine si apa o sa fie scumpa …
    O idee pentru patronat sa produca si hidrogen nu numai oxigen, poate te scoti !

  3. Vreau sa imi exprim si eu un punct de vedere:
    – am observat ca tempomatul consuma mai mult decat talpa piciorului in anumite momente pentru ca el incearca sa ajunga la o viteza constanta tot timpul, deci tureaza mai tare motorul rezultant consum putin mai mare. Este adevarat? Honda Accord n-am condus, deci nu stiu cum e tempomatul de la acea masina.

  4. @Valentin – In principiu ai dreptate . Aceasta se intampla in general la denivelari. Ori eu, avand ceva experienta, il opream in varful pantei, acceleram, ca sa ma scoata dincolo din inertie, si-l cuplam din nou cand drumul era liber. Asta faceam si la pantele mici, bineinteles daca le sesizam .
    Recunosc este o mare comoditate.
    Vreu sa-ti precizez ca fara el nu mi-as mai cumpara masina. In strinatate, dar si-n tara, este ideal pentru a nu incalca legea. Il fixez pe 50 in localitati si 130 afara. Si uite am ceva ani si n-am luat nici o amenda afara.
    Dar tu ai dreptate in ceea ce afirmi .

  5. Ok, deci fara tempomat cred ca se putea scoate un 3,2 lejer :D. Nici eu nu as rezista fara tempomat la drum lung. Imi amorteste piciorul drept. Oricum, in general, In treapta a 5-a(treapta a 6-a nu exista:)) la 90 de km/h (am facut un test), accelerand cu piciorul aveam consum de 4.1 si cu tempomatul consum de 4.5 cu motor 2.0d (163CP).

  6. @Valentin – Mi se pare mare diferenta dar daca tu spui !
    Cu ce masina ai obtinut asta ?

  7. Bmw 520d 1590kg(foarte grea masina)

  8. am uitat sa specific: anul 2001(163 de cai avand cu chip tuning)

  9. @Valentin – Consumul realizat este foarte bun pentru asa masina . Citroenul meu, C4-tot diesel, are doar 110 CP si greutatea este putin mai mica , cred ca pe la 1400 kg, dar sunt extrem de multumit de cum consuma. Sa zic asa cel mai bun consum la un drum de cca 100km, 3,1L. Dar in mod normal conducand sa zicem mai sportiv inregistrez in tara cansumuri sub 5l iar afara sub 5,3.
    Ca sa consum sub 4 l trebuie sa fac un efort !

  10. Sora mea are un peugeot 207, motor 1,4 hdi, foarte grea masina. Nu pot sa scot sub 5l/100km. Cu BMW scot cel putin 10l/100km in Bucuresti:). Imi sta consumul numai la 30% cand merg cu treapta I. Extraurban in mod normal, fara AC scot cam 5.5l/100km.

  11. @Valentin – Eu in Bucuresti am testat consumul in doua randuri conducand normal. Cel mai bun consum a fost in jur de 8 l/100 si asta pe un trafic infernal, inclusib blocaje .
    Referitor la Peugeotul 207 cu motor de 1,4 ma asteptam sa consume mai putin ca a mea avand motorul mai mic. La Arad am un prieten care are un Peugeot la fel, nu stiu insa daca are tempomat, o sa- l testez cand ajung pe acolo sa vad ce poate. Prietenul meu nu le prea are cu condusul asa ca trebuie sa fac eu testul.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: