Cimitirul central al Vienei


Ieri pe ordinea de zi era Cimitirul central al Vienei . Dupa ce Ioana (intelegeti fata din GPS) a primit coordonatele – Simmeringer Hauptstraße 234, 1110 Viena – am purces la drum. Undeva la iesirea spre Budapesta, trecand pe langa faimoasele Gazometre.

Dupa Ghioocel, care a studiat problema ,de fapt ideea  cu vizitarea a fost a ei – dar si mie imi place sa vizitez pe unde ajung cimitire, tocmai pentru ca prin ele se vede diferenta de traditie, civilizatie si cultura.

Este al doilea ca marime din Europa, dupa Hamburg  pe care l-am scapat, daca aveam informatia acum cateva zile, se rezolva – vedeti ce face o informatie  – in schim l-am vazut pe cel din Malmo- Suedia , si asta ma impresionat prin simplitate – Aproape 3 km patrati, peste 3 milioane de morminte, unele si nu putine adevarate opere de arta. In mijlocul cimitirului troneaza o  biserica dedicata lui Karl Lueger, primar al Vienei in 1910, o minunatie. Linistiti-va nu am vizitat tote cele trei  milioane de morminte  doar 1.243.501 … atat ne-a ajuns timpul dar pentru ca-mi sunteti simpatici si fideli, m-a refer aici la puntinii mei cititori , cei cca 400  zilnic, o sa va arat o mare parte care pe mine m-au impresionat. Comentariile complecte le gasiti la Ghiocel , eu fiind totusi cel cu meritele cele mai multe pentru aceasta vizita, pentru ca am dus-o acolo.

Atentie la final o sa va arat si o groapa proaspat pregatita pentru o inmormantare. Asa ceva eu n-am mai vazut. Nu atat groapa cat „utilajul” cu care se lasa sicriul in aceasta . Am ramas masca, totusi sunt austrieci, se vad cei 100-200 de ani pe care – i au inainte.

PS.  Acest ultim aspect il voi detalia totusi intr-un alt post. Sper sa va fi facut curiosi si pe voi .








Daca nu v-am convins de frumusetea si operele de arta a le cimitirului aveti in slideshow peste 100 de poze.

Pentru al putea vizualiza va trebuie totusi internet  foarte bun si rabdare pana se incarca !

Această prezentare necesită JavaScript.

Posted on 11/06/2011, in cimitire, Cimitirul central din Viena, Concediu, Concediu 2011, Concediu 2011 vara, Wienna, Zentralfriedhof. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

