Haga – in olandeza Den Haag


Trebuie sa va marturisesc ca atunci cand am vizitat prima data Haga stiam doar ca aici se afla, Curtea Internațională de Justiție, ulterior afland ca-si are  sediul în Palatul Păcii de la Haga (poza de mai jos)

Si inca ceva , nu pentru acesta am revenit dupa 4 ani aici, ci pentru faleza care a ramas pe vecie intiparita  in sufletul meu. Speram ca de data asta sa fac o baie-n Marea Nordului dar n-a  fost sa fie.

Dar cateva cuvinte despre acest minunat oras. Orasul nu este capitala tarii. Cu toate acestea  Haga este sediul de facto al guvernului olandez, rolul de capitala a Olandei fiind desemnat prin constituție orasului Amsterdam. Haga este sediul camerelor superioare și inferioare  a parlamentului olandez.  Regina Beatrix a Olandei isi are reședința și biroul de lucru la Haga, iar toate ambasadele statelor străine sunt situate aici.

Tot aici  sunt situate Curtea supremă și Consiliul de Stat. Orasul joacă un rol important în politica internațională. Aici își au sediul peste 150 organizații internaționale. Principalele instituții sunt: Eurojust, corpul procurorilor statelor membre ale Uniunii Europene,
Europol, Biroul de poliție european, Curtea Internațională de Justiție, Curtea Penală Internațională, Tribunalul Penal Internațional pentru fosta Iugoslavie si Curtea Permanentă de arbitraj.

Dar gata cu povestile, nu va mai plictisesc, mai bine va pun pozele

Mai jos vedeti intrarea in oras :

Ne plimbam putin, conform obiceiului,  pentru recunoastere, pentru a vedea noutatile


Parcam undeva in somtuoasa cladire a cazinoului , undeva in suprateran, in spatele cladirii

Peste drum  un minunatul Hotel pentru  „oameni saraci” :

O poza in prejma cazinoului si trecem pe faleza.  De fapt zona care pe mine ma incanta cel mai mult,si pentru care am revenit in Haga.

Maretul hotel, de data asta vazut de pe faleza

Terasa si restaurantul imi faceau cu ochiul. Trebuie sa ajung acolo …

Nu inainte de a face cativa pasi pe minunata si animata faleza

Dupa ce o obosesc putin pe Ghiocel ma hotarasc sa merg singur pe pasarela pana in zona restaurantului si turnului de peste ape…

Aici urc pasarela, cu doua nivele,  de pe care imaginea falezei mi se destainuie:

Acolo vreu sa ajung . Si am ajuns .

In timp ce strabateam pasarela faleza isi arata  toata splendaoarea

Si terasele parca arata mai bine de pe mare

In sfarsit am ajuns si pot admira, nu singur , frumusetea valurilor albastre. Pacat ca pe Ghiocel o durea picior … dar vede acum si ea pozele .

Si restaurantul de care va vorbeam din care se poate vedea cat colo intreaga faleza dar si marea


Gata , acum ma intorc sa o recuperez pe Ghiocel , sper s-o mai gasesc , nu de alta dar la ea sunt banii …

Cam asa arata pasarela la nivelul de  jos. Multe magazine din care majoritatea cu suveniruri

Un tratament de care auzisem la televizor  il vad pe viu in pasarela

In final mi-am regasit nevasta, bucurie mare !

Parca nu puteam sa ma despart de faleza fara sa o parcurg pana la capat. Desi obosit deja, tot singur, am ajuns in zona unde parcaseram in anii trecuti si unde acum era un imens santier

Daca suntem sanatosi o sa  venim  sa vedem daca s-au tinut de cuvant.

Mai jos vedeti faleza in zona santierului. Nici aici nu arata de loc rau !

Nu puteam pleca fara  ca Ghiocel sa nu imortalizeze momentul

La intoarcere nu-mi luam ochii de la mutitudinea de terase care mai de care mai dotate


Ce ziceti de asta, sa-ti bei berea stand intins sau chiar facand plaja ?

Cat despre expozitia in aer liber de „joaca in nisip” , maine , pentru ca azi chiar am obosit

Posted on 22/06/2011, in CO, Concediu, Concediu 2011, Concediu 2011 vara, Den Haag, Haga. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

