Despre Hungaroring


Daca nu stiati anul acesta , in perioada 29-31 iulie, a avut loc al 26 lea Grand Prix HUNGARORING.

La circuit se poate ajunge foarte usor de la Budapesta pe autostrada A3 si undeva la cca 22 de km te dai jos de pe autostrada, in comuna Mogyorod.

(dand clic pe poza si folosind lupa puteti vedea cu ce viteza se poate aborda fiecare curba)

Lungimea totala a circuitului este de 4,381 km. Cinci viraje pe stanga si 8 dreapta. Diferenta de nivel 36 m  . Distanta , in linie dreapta, cea mai lunga 788,9 m. Numarul de ture care trebuiesc efectuate,  70. Lungimea totala a cursei, in km,  306,67.

Primul Grand Prix a avut loc in 10 august 1986 , deci realizati dragii mei cititori  unde sunt ei si unde suntem noi. Numarul de ture era de  25.

Cel mai rapid tur il are Michael Schumacher, in 2004, pe un Ferrari – 1 minut si 19071 secunde.

Incepand din puntul nostru de vizualizare, tribuna Silver 5, curba inainte de intrare in linia dreapta – viteza in curaba este de cca 136km/h, pe linia dreapta , in fata tribunelor oficiale 290 km/h ( eu am vazut pe ecranul gigant la un moment dat 307 km/h). Cele mai dificile curbe pot fi abordate cu doar 80-90 km/h .

Bolizii m-au impresionat deosebit prin acceleratia fantastica dar si prin sistemul de franare  exceptional. Am vazut cu ochii mei cum cresteau viteza de la 100 la 2oo chiar si 300 km/h dar si cum franeaza incredibil pe distante  foarte scurte. Eu ziceam ca sunt un curajos si un „mester” al volanului dar credeti-ma n-as face asa ceva, adica n-as concura pe un circuit de formula 1.  La viteze de peste 100km/h am vazut acrosari, la nivel de roata, si ma asteptam la dezastre, probabil am imbatranit …

Comvingerea, cu imbatranirea, mi s-a accentuat dupa ce din 6 concurenti, pe circuitul de carturi de la Hungaroring, am iesit doar pe locul patru. Dupa ce plecasem din -pol position- . Ce m-a deranjat cel mai tare (glumesc) este ca m-au batut, de data asta, colegi mei de la ping-pong, Andrei si Ali. Jeffry a realizat ca nu se pricepe si n-a concurat cu noi, s-a dat cameraman …

Cu toate astea, ca sa fiu sigur ca ajung acasa (glumesc),  pe cca 90% din traseu, dus-intors, am condus eu …  In Andrei am o foarte are incredere , conduce foarte bine, asa ca de la Caransebes , unde am mancat bine, l-am lasat la „mansa”.

Această prezentare necesită JavaScript.

Datele si prima poza le-am luat din Ghidul oficial al cursei, anexa la bilete.

Posted on 03/08/2011, in Formula 1, Hungaroring. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

