Doar 2,5 l/100 pe o autostrada nemteasca …


Concediul era pe terminate. Ne intorceam spre casa . Veneam din Copenhaga si ne indreptam spre Lubeck unde Cristi ne rezolvase cazarea.

Cu gandul la ” helicoptere ” la un moment dat constat  ca motorina e pe terminate. Computerul de bord ma avertiza ca mai am combustibil pentru doar 95 de km si Lubeckul era inca departe.

De cand o am pe Sofronica  nu mi s-a intamplat sa raman fara combustibil, cu atat mai mult, pe autostrada si in strainatate …

Avand oarece experienta , cateva sute de mii de km , spre un milion,  incerc sa fac economie si rulez , daca la inceput  doar cu 100km/h, ulterior n-am incotro si scad viteza, la cea ideala pentru economie, respectiv 73 de km/h.

In momentul in care  iau decizia computerul imi indica doar 85 de km. Nu cunosteam de loc autostrada deci nici puntele de alimentare care in Germania , am observat, sunt la intervale de peste 50 de km. Gluma se ingrosa, riscul sa raman in pana prostului era din ce in ce mai mare. Eram cu un ochi pe computer si cu celalalt in retrovizaoare sa vad cum ma injurau tiristii care erau nevoiti sa ma depaseasca…

In conditiile relatate  distanta de parcurs creste de la  85 de km la 105 dar cu ce riscuri. Incep sa ma depaseasca  cu totii , inclusiv masinile tractand rulote dar si camioanele si tirurile. Ma ingrozea ideea ca vre-un nemultumit suna la politie cum ca un narod cu un C4 blocheaza autostrada si unde mai pui ca in zona respectiva erau doar doua benzi pe sens.

Ajung la o performanta unica de a consuma doar 2,5l/100 pe o autostrada nemteasca …

Ma si intrebam daca la aceasta supersonica viteza, repet 73 km/h , nu cumva ma va opri politia pentru incurcarea circulatie, nici azi nu am raspunsul , poate ma ajuta prietena mea din Franckfurt ?

Arunc din ce in ce mai des ochi pe GPS sa vad distanata ramasa pana la Lubeck care nu vrea sa scada sub 85 de km.

Cei 105 km care puteam sa-i parcurg nu ma prea linisteu cand distanta ramasa era de 85 de km. Ma gandeam la tot felul de scenarii. La tolerantele GPS-ului, ale  computerului de bord, la ce-i voi spune politaiului care ma va intreba ce caut pe  banada de avarie, cum ma voi descurca  cu nemtii sa le explic in engleza, franceza mea de balta ca am nevoie de motorina.

Spre bucuria noastra, inclusiv a lui Ghiocel,  dupa multa emotie apare la orizont  „soarele” o statie de combustibili pe care n-o mai scapam.

Scuze pentru poze dar sunt facute din masina asa ca …

Ma credeti ca nu ma mai interesa costul litrului de motorina ?

Posted on 09/08/2011, in CO, Concediu, Concediu 2011, Concediu 2011 vara, consum redus, Sofronica. Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Erai inca in viteza admisa si cu 73 😉 minima la noi pe autostrada este 60km/ ora. In alta ordine de idei…la noi sunt benzinarii si in afara autostrazii…si cu siguranta mai ieftine…dar voiai tu neaparat benzina de pe autostrada…navi al tau nu iti arata si benzinariile? Acum una pot sa iti confirm…s-or fi minunat la ce viteza supersonica aveai…la noi este o vorba confirmata…cand cineva merge incet…e vreun bunic ;)) ei au timp ;)…cred ca atunci cand treceau pe langa tine asta gandeau…ca ai timp 😉

  2. @Andrea S – Multumesc pentru explicatie. Navi al meu indica si statiile dar la momentul acela nu era activata functia. Situatia era grava doar in cazul in care indicatoarele mele nu erau perfecte. Altfel trebuia sa ajungem pana la destinatie .
    Uite ca la noi eu nu am cunostinta de o limita inferioara de viteza pe autostrada. O fi si nu stiu eu ?

  3. consumul ala e instantaneul sau media ?

Lasă un răspuns

