Uitati de frana si acceleratie …


Colegii mei m-au fitilit azi cand am sustinut consumul de 2,5l/100km pe autostrada din Germania. Drept pentru care o sa incerc pe viitor sa nu-i mai supar … n-o sa le mai spun consumul.


De ce credeti ca am luat-o pe Sofronica ? Poate cel mai important criteriu a fost pentru ca, consuma putin, nu in ultimul rand, pentru ca arata bine (asta din punctul meu de vedere).

Am fost acuzat azi ca exagerez, mergand mult sub consumurile fabricantului care sunt 4,0-4,7-5,1.
E drept ca pentru a avea asemenea consumuri trebuie sa mergi la limita fabricantului, si pentru asta trebuie sa sti sa conduci ! Nu vreu sa jignesc pe nimeni dar nu ajunge sa accelerezi si sa schimbi vitezele, trebuie sa le schimbi cand trebuie, si sa mergi cu viteza la care computerul de bord iti indica consumul cel mai mic.
Ori cine poate sa urmareasca in toate treptele de viteza, dar mai ales in treapta a 5-a, la ce viteza consumul sau este minim. Ei bine asa am aflat eu ca la 73 km/h Sofronica , in viteza a 5-a, consuma minim, iar minimul acesta pe autostrada din Germania era 2,5l/100. (nu incercati asta in Bucuresti sau in orasele supra aglomerate !)
Trebuie sa va cunoasteti masinile si trebuie sa vreti sa obtineti cunsumuri cat mai mici. Din experienta minimul la Sofronica este in jurul cuplului maxim 1750 ture/minut. In momentul in care va hotarati sa scoteti „performante” de genul acesta uitati de frana si acceleratie, conduceti foarte lin …

Nu uitati ca subsemnatul a mai reusit consumuri foarte bune si cu Honda in doua randuri !

Posted on 11/08/2011, in Citroen, consum, consum mic, Sofronica. Bookmark the permalink. 7 comentarii.

  1. Ah Sip 😉 ca e un consum mic sau mare atata timp cat nu e din buzunarul altuia( o excludem aici pe prima ta sotie )…e ok. Cred ca nu mai e un secret pentru nimeni ca iti face placere sa fi atent la acest aspect cu consumul…si nu este unul de neglijat mai ales la preturile de carburant de peste tot. Iti vand un pont 😉 eu am la ora actuala consum de benzina 0 ;))…si crede-ma ca si tu il poti avea 😉

  2. @Andrea S – Eu stiu ca mersul pe jos face piciorul frumos ! Dar tu le ai frumoase … asa ca nu te inteleg de ce ai renuntat la masina ?
    Eu, ca la barbati nu conteaza daca sunt frumoase, nu pot sa renunt la masina, si adevarul este ca din cand in cand ma apuca sa vad cat de putin pot sa consum .Sa nu crezi ca ma apuca foarte des … In Germania eram nevoit sa testez din nou … si ute ca m-am descurcat. Dar se pare ca-i enervez pe colegi si eu asta vreu , SA MOARA DE CIUDA , SAC (glumesc)!
    Carui fapt i se datoreaza consumul 0 ? Stangi bani pentru concediu ?

    • Asadar 😉 vremea este buna -inca- si la noi este un obicei foarte sanatos- vara venim la birou cu bicicleta …de la seful mare la cel mai mic. Chiar ieri discutam in birou ce am mai putea face pentru mai multa miscare. Lucrand in birou nu este un secret pentru nimeni ca suntem expusi anumitor boli. La noi se pune accent pe miscare- nu este o rusine sa vi cu bicicleta-mai degraba se uita poate ciudat cand nu vi ;)…fac de acasa pana la birou ca 15 minute- vin pe un drum in proportie de 80% fara masini-printr-un peisaj superb…Ajung la servici relaxata…si cum am scris- costurile sunt pe moment 0 …nu vad nici un dezavantaj …in pauza de masa ne comandam mancar ein parc…unde ajungem cu totii –cu–bicicleta…
      Consumul 0 se datoreaza doar dorintei de a trai ceva mai sanatos 😉

  3. Invidia 😀 . Eu vă cred. Ştiu că vă pasionează foarte mult condusul eco.

  4. Poi una este sa dai 10 lei si ceva pe benzina, pentru 100 km si alta e sa dai 30-40. 😀

Lasă un răspuns

