Locomotiva din fata blocului


Nu era destul ca in spatele blocului lui mama era plin de locomotive, acum au mai pus una si-n fata …

Acum lasand gluma la o parte am descoperit pe blogul lui Dan Cioca, abia azi, ca mai toata luna august sunt zilele Aradului,  orasul meu natal.  Cu aceasta ocazie edili  s-au gandit sa tranteasca si-n fata garii o locomotiva de pe vremea cand bunicul meu era seful garii (cam pana la 1958). Cu siguranta bunicul i-a dat liber de plecare – cu paleta verde- de nenumarate ori ….


Si pentru ca  zilele orasului mai tin pana duminica poate o pacalesc pe Ghiocel sa mergem in weekend la Arad. Desi nu am sperante prea mari pe caldura asta, dar  in weekend zic meteorologii ca se mai raceste.

Am reusit sa vad si programul pe aceste zile :

Vineri, 26 august
Ora 11.00 – Ştrandul Neptun – petrecere Kiss FM
Ora 19.00 – Ştrandul Neptun – Finala concursului MISS ARAD, concert Pacifica, Narcotic Sound
Sâmbătă, 27 august
Ora 11.00 – Ştrandul Neptun – petrecere Kiss FM
Ora 19.00 – Ştrandul Neptun – CONCERT EXTRAODINAR Febo Six, Corso, Wings of Destiny, Deepcentral, Alex Velea, Puya, Samantha Fox
Duminică, 28 august
FESTIVALUL CĂTLANELOR
Ora 10.00 Ştrandul Neptun – Deschiderea Festivalului Cătlanelor
Ora 19.00 Spectacol folcloric extraordinar – Ansamblul Ciocârlia, Ştefan Muntenaş, Viorel Leric, Nelu Barna, Valentina şi Florin Novac, Irina Iovescu, Daniela Dudaş
Atracţii pe toată perioada Zilelor Aradului
Orele 10.00 – 23.00 Târgul Estival pe Bd.Revolutiei
Orele 14.00 şi 16.00 Turul Primăriei –vizitare cu ghid
Orele 14.00 – 22.00 Plimbări cu titicarul
Orele 10.00 – 20.00 Biblioteca Judeţeana Arad – „Valori Bibliofile” – expoziţie de incunabule(cărţi rare)
Orele 10.00 – 20.00 – începând de marţi, 23 august – duminică, 28 august, Complexul Muzeal
Arad organizează:
PALATUL CULTURAL (Piaţa George Enescu nr.1):
-Expoziţia de arheologie
-Expoziţia Ştiinţele Naturii
-Expoziţia Mineritul aurifer.Ândeletnicire milenară în Transilvania
MUZEUL DE ARTĂ (str. Gh.Popa 2-4, etaj 2)
– Expoziţia de artă românească contemporană
– Expoziţia de fotografie a Fotoclubului “Mihai Dan Călinescu” din Craiova
– începând de joi, 25 august – duminică, 28 august, Complexul Muzeal
Arad organizează:
 SALA CLIO
– Imagini sonore – expoziţie de tineret
Orele 10.00, 14.00, 14.00, 16.00 Pădurea Ceala – Plimbări cu biciclete pe traseu prestabilit
Orele 13.00 – Plimbări cu Săgeata Verde la Ghioroc, îmbarcarea se face în prima staţie de după
Viaductul de la Micalaca
Orele 9.30, 11.30, 13.30, 15.30 – Plecarea din faţa primăriei cu microbuz până la Parcul Natural Lunca Mureşului, unde vor fi puse la dispoziţie biciclete şi se va pleca pe traseu prestabilit, grupurile fiind însoţite de ghid

Ce zici Ghiocel mergem ?

Posted on 24/08/2011, in Arad, Zilele orasului. Bookmark the permalink. 19 comentarii.

  1. Buna ziua,

    Ma bucur ca a fost utila informatia mea ! Si eu va citesc blogul dvs si stiu ca sunteti din Arad.
    In ziarele din Arad scrie ca anul viitor se va adauga si un vagon de epoca, pe linga locomotiva, deci va fi o adevarata garnitura ! Deja e un obiectiv turistic, am vazut o pereche de tineri casatoriti care facea poze linga locomotiva. Interesant e ca in Arad se faceau (si inca se mai fac) vagoane si nu locomotive, dar viata bate filmul !

    Cu stima,
    Dan Cioca

  2. @Dan Cioca – Ma bucur mult de tot cand aud ca un Aradean imi citeste blogul.
    Da d-le Dan, informtia dumitale a fost esentiala.
    Am vorbit zilele trecute la Arad cu un fost coleg de liceu care mi-a spus ca-s zilele Aradului. Nu mi-a spus ca dureaza asa de mult .
    Sa auzim numai de bine, poate o data ne vom cunoaste !
    PS. Sa fie doar o impresie ca noi doi ne cunoastem ?

  3. Buna seara,

    Eu sunt si mai tinar decit dvs (si ca virsta si ca bloger !). Anul acesta am avut doar intilnirea de 30 de ani de la terminarea liceului (detalii pe pagina http://promotialisa1981.wordpress.com ) Poate ne cunostem ! Am mai postat un comentariu la articolul dvs despre My Enel. Am pus si eu despre conturile online de la Enel Eon si Romtelecom.
    V-am descoperit blogul din anul trecut si apreciez articolele despre calatoriile din strainatate. Si de la dvs m-am inspirat si am incepu de anul trecut sa scriu si eu.
    Referitor la locomotive, cind eram mic am fost si eu chiar in ele, tatal meu a fost mecanic de locomotiva si a condus si asa ceva. Ulterior a condus si variantele moderne. Poate de aceea am si remarcat locomotiva din fata Garii !
    Succes la blog va doresc !

    • Sincer ma bucur de tot ce-mi spui.
      M-am uitat pe blogul cu ” Promotia 1981 a Liceului Ioan Slavici din Arad ” si mi-a placut ideea de a aduna toate pozele, informatiile din liceu, pe un singur blog. Meriti felicitari.
      Eu sunt cu vreo 8 ani mai mare ca tine si am terminat la Elena Ghiba Birta. Prin urmare e putin probabil sa ne stim din liceu. In schimb imaginea ta din avatar mi se pare cunoscuta.
      O zi buna iti doresc !

      • Multumesc pt aprecieri. Cu poze vechi din perioada liceului am reusit sa-i fac sa acceseze pagina respectiva si apoi sa primesc toate pozele de la intilnirea din mai 2011. Mai am doar doar de la un coleg poze de primit.
        Poate ne stim de pe strada din Arad !
        Weekend minunat oriunde ati fi !

  4. „…sa tranteasca si-n fata garii o locomotiva de pe vremea cand bunicul meu era seful garii (cam pana la 1958). Cu siguranta bunicul i-a dat liber de plecare – cu paleta verde- de nenumarate ori ….”
    Este aici o contradictie: niciodata un sef de gara ( de marimea Aradului) nu dirija circulatia feroviara; aceasta a fost, este si probabil va fii in fisa de atributii a impegatului de miscare !
    Intrebare intrebatoare: bunicul tau ( Dumnezeu sa-l odihneasca cu dreptii !) a fost impegat de miscare sau sef de gara ?

    • @nstc – Bunicul a fost in perioada mentionata Sef de gara adjunct, nu impegat Ioane .
      Il chema Konceck Ioan .

  5. Sip daca citesc bine programul cred ca nu vrei neaparat sambata-duminica-banuiesc ca si vineri pe la ora 19 ar fi ok 😉

    • Chiar ideal ar fi ,Andrea, doar ca Ghiocel lucreaza ,vineri, pana la ora 5,30 si asa ca este imposibil.
      Important este ca tu ai sesizat foarte bine ce- i interesant acolo.

  6. Tocmai de aceea cred ca niciodata bunicul tau – Ioan Konceck, sef de gara adjuct in Statia CFR ARAD, n-a aratat vreodata paleta verde mecanicului de pe o locomotive cu aburi similara cu cea expusa in locatia amintita, deoarece dupa cum ti-scris in interventia anterioara aceata operatiune se executa exclusiv de catre personalul de la miscare. Concluzia fireasca: bunicul tau n-a fost impegat de miscare !!! Deductie logica, D-le „enggineer „!!!

    • Ioane ce dracu, n-a fost impegat…. Chestia cu paleta am zis-o si eu la plesneala, dar de unde ai tu atatea cunostinte despre CFR ca la Organizare nu tin minte sa fi invatat …

  7. Mda, sambata si duminica nu vor fi 37 grade, vor fi numai 34……Si in afara de FESTIVALUL CĂTLANELOR nimic grozav.Nu te vad mergand la conferinte, expozitii si concert cu Puya…..Zilele Aradului este doar un pretext…….

    • Te duc sa vezi Muzeul si Palatul cultural – PROMIT !
      Te duc la Padurea Ceala, iti cumpar turta dulce , tot ce vrei ….

      • Wow Sip ce spendabil esti 😉
        Ghiocel exista vreun colt in Arad pe care sa nu il cunosti?
        Asta cu palatul cultural suna bine- mineritul aurifer ? cred ca as vrea si eu sa vad;)
        Ai bagat de seama Sip ca te sustin?
        Ghiocel „tot ce vrei” asta suna chiar bine! I-as lasa o gaura buna-n portofel sa fie mai atent altadata cand zice asta 😉

  8. @Andrea S- Inca ,in Arad, la teatru si la Palatul cultural Ghiocel n-a ajuns !
    Cat priveste partea cu gaura , poate sa apara doar la Ghiocel, la noi ea e cu banii … la voi e altfel ?

  9. Raspunsul este unul singur: din familie ! Bunicul a fost acar ( in nici un caz nu-l chema Paun !), tatal meu a fost mecanic de locomotiva, iar unchiul Ion a fost instructor mecanic inca din anii 70, cand a imceput electrificarea CFR, cu primul tronson realizat in Tara Romaneasca ,cel de pe relatia Brasov-Predeal ! Si ma opresc aici ! Nu ti-as recomanda sa fim testati si in materie de CFR, (dar nu numai !) deoarece chiar daca aceasta suna a lauda de sine, tu ai avea asigurat doar locul … secund !!!

  10. Scriu destul de tarziu la aceasta postare dar chiar trebuia o completare. Tatal meu a fost ajutor de mecanic pe exact aceasta locomotiva timp de 10 ani ! iar acum cand a vazut-o dupa atata amar de ani …va dati seama cate emotii a avut mai ales ca a muncit pe ea in primii ani …

    • Buna seara,

      Si tatal meu a fost mecanic de locomotiva. A lucrat si pe locomotive cu abur. Nu l-am intrebat daca a lucrat si pe aceasta.
      Cind eram mic imi amintesc ca am fost si eu in cabina, dar e mult de atunci.

      Dan Cioca

Lasă un răspuns

