Casa calfelor


Ce mi-a placut cel mai tare  la Festivalul „Cetati Transilvane”, de la Sibiu, a fost  „Casa calfelor”. Asta poate si din respect pentru meseria  de forjor a bunicul meu Stefan, tata lui tata, care profesase aceasta nobila meserie , evoluand de la calfa la maistor. El fiind celalalt bunic , bunicul adjunct sef de gara era din partea mamei.

Dar revenind la Festival, am descoperit un perimetru al breslasilor in care pe viu , cum s-ar zice  azi „live”,  se confectionau, cu scule antice,  diverse obiecta metalice prin prelucrarea acestora ca acum sute de ani.  Nu mi-am dezlipit ochii de la acesti  adevarati meseriasi.

Imi aduceam aminte de povestile din copilarie ale bunicului meu care-mi relata cu lux de amanunte tot felul de patanii, care de care mai hazli, din viata si munca sa. Nu o data nu adormeam pana nu-mi repeta pentru a  „n”-a oara tot felul de povestiore pe care bunica  Rozalia, le cataloga, de multe ori,  drept minciuni de adormit copiii …

O sa ramana vesni in sufletul meu ca bunicii mei cei dragi !



Pe langa forjori erau si tamplari ,sculptori in lemn, ba chiar, artisti care valorificau minunat dopurile de bere.

.

Si acest cioplitor in lemn  mi-a luat mult timp pentru a-i admira indeminarea si capodoperele ce ieseau din mana sa.

Admirati-le si voi :

Fara doar si poate a fost cel mai grozav Festival vazut de mine in Romania.
Felicitari organizatorilor, BRAVO SIBIENI !

Posted on 30/08/2011, in Festivalul Medieval "Cetati Transilvane", Hermannstadt, Sibiu. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

