Am vazut CERN-ul la el acasa, in Geneva


European Organisation for Nuclear Research prescurtat CERN isi are sediul la Geneva. Aici se fac cercetari pentru a se afla raspunsurile la crearea universului. La cercetari participa mai mult de 10000 de cercetatori din peste 110 tari.

Diferite forte actineaza asupra particolelor, cum ar fi gravitatia, electromagnetismul, forta tare, forta slaba … toate acestea precum si interactiunea dintre ele sunt cercetate aici.

Era un obiectiv de atins, inca de acasa.  Si multumita „copiilor nostri ” l-am realizat  – Am vazut CERN -ul la el acasa, in Geneva.

Un obiectiv, vorba lui Ghiocel, STIINTIFICO FANTASTIC , nu cred ca exageram cu nimic.

Pentru doua zile, Vlad si Livia, ne-au aratat locul de munca , CERN -ul.

Am inceput cu un mic muzeu al informaticii unde Vlad  ne-a prezentat  : ” History of the CERN Computer Centre ” . 

In minunata sala a muzeului    : CERN Computer Centre

Ghiocel si gazdele noastre, Vlad si Livia

Am continuat cu o cafea in restaurantul  aceluiasi CERN, care se intinde pe o suprafata extrem de mare, iar „bucla” in care se fac testarile  cu protoni si alte particole, straine mie, se intinde pe 27 de km,  pe teritoriul a doua state  Elvetia si Franta .

Ne-am continuat vizita  in muzeul CERN-ului, se pare un loc accesibil tuturor, nu acelas lucru fiind cu cele vazute inainte ( inclusiv restaurantul unde au acces doar angajatii).

La intrarea in Muzeu, locul de unde se pot achizitiona suveniruri . Ghiocel e vesela ca a primit insigna CERN-ului de la Vladut.

Teste forta electromagnetica :

In acel gigantic electromagnet are loc coliziunea particolelor

Aici testam forta gravitationala pe pamant si

pe luna . Totul e infinit mai usor pe luna.

In final am vizitat  intr-o sfera imensa, pe ecrane gigantice, situate pe suprafata acesteia, un filmulet cu protoni, ciocniri, bombardari  si alte chestii  care reflectau cercetarile din cadrul CERN-ului, si despre care nu pot sa spun decat : ca te lasa cu gura cascata.

Suntem mandri ca si tarisoara noastra participa la experimentari

Intr-un decor de a dreptul selenar am vazut pe ecrane gigantice coliziune a doua particole super accelerate

Aici iti dai seama cat est  tu de mic si cat sunt alti de … mari .

A fost, extrem, extrem de interesanta toata prezentarea lui Vlad cu atat mai mult cu cat a fost facuta  in romaneste. Stapanesc eu doua limbi straine, franceza si engleza, dar asta doar ca sa nu mor de foame printre  straini … Ca sa fiu sincer as fi inteles circa  32,57% din tot ce se vorbea sau se prezenta acolo … deci apreciati si voi … „ma descurcam”  !

Ce mi s-a parut curios este ca in incinta CERN-ului poti fotografia, cercetarile lor sunt facute publice, pe intelesul tuturor, ce sa mai spun , ALTA LUME !

Intr-un viitor mai mult sau putin apropiat o sa va prezint  detaliat tot ce am vazut. Pentru  azi doar o trecere-n revista  a vizitei.

Multumiri inca o data ghizilor !

Posted on 09/10/2011, in CERN, Concediu, Concediu 2011, Concediu toamna 2011, Geneva. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

