De ce urasc Elvetia ?


In povestile mele din concedii v-am mai relatat ca atat eu cat si Ghiocel avem oroare de a trece granitele Elvetiei.  Doar ale Elvetiei si atat ! Singura tara din cate am vizitat in care nu suntem  de loc bine primiti.

In cele cateva vizite, pana la aceasta, am fost opriti in vama, ne-au cotrobait prin porbagaj, ba chiar si-n bord.  Dar de data asta  a fost si mai lata ! Un vames zelos cauta droguri. A vazut-o pe Sofronica cu numere de Romania si  hopaaa astia au droguri !


Culmea este ca nu ne-au oprit cand am intrat ci cand ieseam in spre Italia!
Dupa chestionari de unde venim si unde mergem , daca avem droguri etc.  elevetianul nostru ne spune sa descaracam totul din masina. Ne conformam ! Nu va inchipuiti cate bagaje aveam, nu numai in portbagaj dar si pe bancheta din spate.

Le duce la el inauntru, noi il priveam de la distanta  si-l compatimeam ca munceste omul de geaba !

In tot acest timp granita Elvetiano-Italiana era deschisa tuturor… infractorilor. Treceau toti fara probleme in si dinspre Elvetia .

Si pentru ca lucrurile sa se inrautateasca si mai tare vamesul nostru aduce si cainele. Un caine lup , de altfel frumos animal in alte circumstante. Si-l plimba de jur imprejurul masinii. Insista la usi, la paraguri, de erai convins ca primise un pont de la cineva ca noi chiar transportam droguri.  Daca pana aici  pot zice ca  „omul isi face datoria” cand a bagat cainele in masina , ba pe bancheta din spate, ba in fata, ba in stanga ba in dreapta,  am inceput chiar sa ma panichez si nu eram singur mai era si Ghiocel. Tot felulde prosti imi trecea prin cap ! Ma tot gandeam daca in in ultima parcare (cea din prima poza) un raufacator mi-ar fi pus droguri in masina, ne legau elvetienii nevinovati.  La un moment sotia mea imi sopteste ca n-o sa mai intre in Elvetia cat timp va trai si unde mai pui ca noi a doua zi voiam sa reintram prin Lugano.  In acele momente am renutat  la Chamonix Mont Blanc pentru simplu motiv ca asta ar implica inca o iesire si intrare.

Si pentru ca nu gasea nimic ma speria gandul ca acum urmeaza doar sa-mi desfaca bucatele masinuta…. Dar in final omul nostru a renuntat borborosindceva ce parea a scuze.

Dupa cca 45 de minute de stres am intrat in Italia fara nici cea mai mica problema.

A doua zi intrarea pe la Lugano a fost o formalitate. La fel a fost si trecerea in Franta si revedirea, in apropiere de Geneva, de data asta fiind intr-un Volvo S60 cu numar Elvetian. Nici ultima granita elvetiana, cea de la Vaduz nu ne-a mai creat probleme.

Si pentru ca vigneta  elvetiana  este valabila pana la sfarsitul anului o intreb pe Ghiocel : mai mergem o data, mama  ?

Mai jos va arat  doar trei poze :

Vama cu pricina fotografiata cand nici prin cap nu ne trecea ce va urma

Din pacate soarele imi batea in obiectiv, nici cea de-a doua poza nu e mai grozava. Esenta este ca aici s-a intamplat  …intamplarea !

Iar aici eram deja veseli, intram in Italia .

Prima poza reprezinta urtimul loc unde am parcat in Elvetia, la cca 20-30 de km de granita. Aici cu siguranta ,un rau facator, daca ar fi vrut sa ne plaseze ceva avea toate sansele. Erau doar cateva masini in parcare, ar fi putut foarte frumos sa-mi lege de toba sau mai stiu eu unde un pachetel ….

Ultima vama cu Elvetia, cea de la Vaduz, unde trecem din nou fara probleme :

Si pentru ca in final, totul e bine cand se termina cu bine,  v-as intreba daca voi, cei care ati vizitat Elvetia, n-ati patit-o ca noi .

N-as vrea sa trag o concluzie pripita : ” Oare nu le plac Romanii ? „

Posted on 26/10/2011, in Concediu, Concediu 2011, Concediu toamna 2011, Elvetia, vama, vama elvetiana. Bookmark the permalink. 46 comentarii.

  1. bine tia facut ca tea bagat si pe tine cineva in sperieti asa ca trebuie sa te mai lasi batut la tenis

  2. glumeam sa intelegi gluma asta a mea

  3. asa ca teau vazut aia un mafiot cu droguri se pare vz daca nu esti cuminte

  4. asa ca trebe sa fi mai atent tura viitoare cu elvetienii astia ok

  5. si tu ce faceai erai disperat acolo panicat sau nu stiai ce sa faci

  6. imi imaginez ce panicat erai ca nu iti dau drumu mai departe sa mergi

  7. in sfarsit cineva ti a facuto si tie adica vamesu minune

  8. asa ca eu iti sugerez sa te duci tura viitoare prin alte parti ale europei

  9. imi pare rau pentru ce vi s-a intamplat.
    cred ca asta e si intentia lor, sa nu ne mai ducem acolo.

    • Octavian ai perfecta dreptate, un amanunt foarte important ca m-a tras pe dreapta este ca am fost foarte cinstit si la intrebarea unde mergeti, am raspuns : GENEVA .
      El m-a intrebat de doua ori GENOVA si eu i-am raspuns zambind, NU – GENEVA .
      Apoi a inceput totul . E posibil ca sa nu fi urmat nimic daca-i spuneam Genova, doar nu ma durea gura, dar de felul meu sunt PROST de cinstit !

    • acelasi lucru lam patit si eu cu sotul
      .am mers cu masina de romania a fost jalnic nea luat politia de 5 ori pe zi.iar cand am mers cu aia de italia ca eu locuiesc de 10 ani aici nu ma oprit nimeni.
      la o intrebare de ce?mi sa raspuns numerele de romania ce sa va fac
      .adevarul e ca niciodata nu vom fi acceptati de elvetieni asta e realitatea
      .

  10. eu locuiesc de ceva ani in germania, vorbesc germana foarte bine, am masina cu nr de germania, dar ma bate masochismul si merg foarte des in elvetia. cat timp nu imi cer pasaportul e ok, insa cum vad ca scrie RO pe el, ii apuca excesul de zel. cam cum ai povestit si tu.
    insa cel mai rau a fost cand faceam naveta germania-liechtenstein (aveam de facut un proiect acolo) si odata l-am luat si pe fostul meu coleg indian ceva mai bronzat decat mine. aveam in masina 2 cabluri de retea si un voltmetru. eh, cine crezi ca dadea telefoane de la granita cum ca vamesii elvetieni au nevoie de actele de cumparare ale voltmetrului si cablurilor cu tot cu stampila firmei? exact!

    • Si eu care „credeam” ca le place doar moaca mea ! Multumesc pt comenatiu !
      Asta e, pe viitor vom evita cat putem tara lor .Nu e chiar mare lucru .
      Romani retineti ce v-am povesti eu, daca vreti sa scapati de probleme , va sugerez sa evitati pe cat posibil tara asta.
      Totusi vreu sa precizez : nu toti vamesii elvetieni au exces de zel ! In cazul nostru doar cca. 50% …

  11. Trebuia să îl întrebaţi pe vameş, dacă aşa frumos se poartă ei cu toţi turiştii din UE.
    Mai ales că şi aveţi moacă de dealer :))))

    • Raspunsul cred ca poti sa ti-l dai si singur … toti treceau doar eram infractori ..
      Cat priveste moaca, vezi asta m-a deranjat cel mai tare, se pare ca o am de traficant…
      Eu am convingera ca cineva ne strica imaginea dar …. nu mai am cuvinte.

  12. p.s aveţi o greaseală în header, la vorba de duh.

  13. ce sperietura am tras. sper ca pachetul a ajuns la destinatie

  14. Hai Sip ca asta cu uratul Elvetiei e prea de tot ! Acum vamesii isi fac datoria. Sa nu-mi amintesc cand ma tineau vamesii romani ore in sir ( am stat si 5 ore- in conditiile in care Diana era mica) la granita la intrare sau iesire 😉 sa nu zic in 15 ani de cate ori m-au pus ungurii sa descarc si incarc. Cred ca nu mai veneam in tara daca gandeam ca tine. Incontestabil …Elvetia e superba…si merita efortul de a suporta chiar si un vames in exces de zel 😉
    Chiar asa ce-or fi avut vamesii romani pana in 2007 cu noi astia de veneam si plecam din tara? ca eram de-ai lor 😉 le mai si incarcam pasapoartele cu bani…sau isi luau singuri din portbagaj ce credeau ei de cuvinta.Chiar asa ai dat vreodata spaga la vreo vama europeana? Ti-a luat vreun vames ceva din portbagaj fara sa te intrebe? vezi mie chestiile astea mi s-au intimplat…si nu am sarit in sus;) ca deh erau ai nostrii ;))
    Te-ai gandit vreodata ca poate au un exces de zel datorat unor intimplari ale conationalilor lor la vamele noastre? Totul e posibil;))

    • Andrea S – Asta este parerea mea despre niste vamesi elvetieni (subliniez nu toti).
      Despre vamesii unguri sau romani nu pot sa zic nimic rau pentru ca pe mine nu m-au oprit niciodata. Deci tu poti sa ai parerile tale, eu pe ale mele.
      Dar se pare ca nu sunt singurul care-i iubeste !
      Oi fi eu prea mandru dar umilinta nu-mi place de loc !

  15. inca ceva …Elvetia nu este membra a uniunii europene;) iar Romania nu este pe lista aia a statelor „Schengen”- asa ca omul isi face datoria;)

  16. uite ca sa te linistesti si sa vezi ca nu aveau nimic cu tine si nici cu alti romani;) ajungea sa arunci o privire pe pagina asta:sub reglementari vamale…
    http://berna.mae.ro/index.php?lang=ro&id=82930

    si iti recomand sa citesti mereu cand vrei sa pleci in strainatate recomandarile autoritatilor romane. Ca turist esti obligat sa respecti reglementarile statului pe care-l vizitezi.Nu opreau masini germane, austrice sau italiene pentru ca aia sunt in Schengen;)

  17. Am patit la fel pe autostrada in Olanda, fiind opriti fiindca eram singura masina cu nr de ro…au controlat inclusiv bidonul in care aveam apa iar pana la urma au fost foarte nemultumiti fiindca nu au gasit nimic dubios.

    • In Olanda, am fost de mai multe ori, n-am patit nimic niciodata . Noi avem o singura „problema” : Elvetia !

  18. oooooooo domnule Serb nu e nimic nou
    Deja m-au si luat dracii cand am citit ce ati patit 🙂 si eu am vizitat Elevetia de 3 ori si de fiecare data am patit-o exact la fel – ultima data unul s-a si ratoit la mine dar n-am inteles de ce.De 2 ori in vama dintre Tirano si Campascio pe unde n-o sa mai calc niciodata iar alta data in vama de la chiasso – sincer nici eu nu-i prea inghit si cam evit Elvetia din considerentul acesta.
    Oricum ati vazut ce radeau aia care treceau pe langa de parca au gasit cei mai mari infractori….m-au facut sa ma simtit si eu de kko!

    PS Prima data nu au observat numarul cu RO si unul mi s-a aruncat in fata sa ma opreasca…doamne ce om cretin , credeam ca numa pe la noi sunt de astia dar nici elevetienii astia nu prea au multe in cap :))))

    • Asa e Iosif, se pare ca nu le plac romanii. Eu sunt constient ca asta li se trage de la anumiti conationali care nu stiu sa se comporte … Dar de aici pana a-i baga pe toti in aceeasi oala , e cale lunga. Nu mi se pare corect .
      Pentru noi e clar, pe viitor , cat putem , vom evita sa-i mai vizitam !

  19. apropo vreau sa ma duc sambata in geneva dar din franta si cu masina cu nr de italia,cum se face te opresc la vama sa iti ceara buletinul sau pasaport?sau opresc doar ce li.se pare suspect?

    • Cu nr.de italia cred ca e mult mai usor. Am trecut si noi o data cu gazdele noastre, din Geneva, fara probleme (nr de Elvetia).In ori ce caz de trecut treci, in cel mai rau caz iti golesc masina si la final o sa-si ceara scuze ….Iti doresc BAFTA si as fi incantat daca ne-i povesti si noua, in doua cuvinte, cum ai trecut !

      • imi puteti spune si mie cum fac ei?opresc toate masinile ce intra si ies sau sau iau aleatoriu?,daca nu imi las masina in anemasse si de acolo iau un autobuz ca nu am chef sa ma controleze si in ….r

  20. desigur ca voi spune cum a fost,nu imi plac nici francezii dar circul cu nr de italia si pana acum in jumatate de an nici o oprire-darrrrr sunt mai rasisti decat isi poate imagina cineva si eu care spuneam de italieni dar broscarii de italieni sunt mici copii pe langa raraitii astia,de asta as vrea sa stiu daca opresc toate masinile si cer buletin etc sau pe care vor ei

  21. Opresc aleator, pe noi din cca 6 intrari-iesiri ne-au oprit cam de 3 ori. Si cei interesanta cel mai tare ne-au controlat cand ieseam spre Italia. Daca nu umbli cu prosit tot treci doar ca daca esti mai sensibil te simti putin umilit, cel putin asta a fost la noi.

    • ma duc in geneva sa imi iau sotia si de asta intrebam,daca stiam nu o mai puneam sa ia bilet geneva ci mai bine era torino,dar asta e acum,am intrat sa caut detalii pe net despre cum se circula in elvetia azi si m-am bucurat ca am gasit informatii,eu sper sa nu am probleme pentru ca nr nu sunt de ro si trec franta-elvetia adica de la dracu la tasu:)))imi e scarba de rasisti cum am vazut si la tv cu romanul din italia unde au refuzat sa ii faca transplant,iti e mila de un caine dar de un om??dar nu ma mira ca si broscarii daca vad un copil ca mananca la tomberon trec fara sa le pese dar daca vad un caine il pupa in bot,pacat cand suntem imbracati de la armani dar pe dinauntru suntem ca niste epave

      • Da spui tu ceva, si eu apreciez mai mult copiii decat cainii dar vezi tu noi romanii parca am prostit de tot…
        Sunt sigur ca avand numar de italia n-o sa ai probleme.
        Ai vazut ca am trecut si noi de cateva ori fara probleme dar am si trait in Elvetia clipe jenante … Nu le mai vreu.
        Ma bucur ca CFR a descalificat aseara pe Basel ! Nu sunt microbist dar am savurat victoria Clujenilor contra Elvetienilor . Daca mergi la Basel cred ca nu e bine sa afle ca esti Roman !
        Inca o data BAFTA !

  22. da, asa este, esti roman esti vinovat, eu stau in germania si lucrez in elvetia, basel, si trec vama zilnic dus intors, binenteles cu masina inmatriculata in romania, va inchipuiti, practic se arunca in fata masinii cand o vad cu nr de romania, in afara de acte nu am nimc la mine, doar cu ce este dota masina din fabricatie, nici macar o surubelnita, e nasol cu vamesii elvetieni, sfat – treceti vama doar dupa orele 22 pana la 7 dimineata a doua zi ca nu este nimeni in vama atunci.

  23. Silviu Popa

    Am avut aceeasi experienta ca si a dv de nenumarate ori (chiar si in 2013) in multe alte puncte vamale ale Elvetiei.

    Explicatia: placuta romaneasca de inmatriculare. Sunt suspiciosi cu romanii pentru ca nu suntem in Schengen.

    Totusi am vazut 2-3 cazuri si de masini italienesti sau elvetiene controlate.

    E un mic impediment care nu trebuie sa va reduca apetitul pentru Elvetia.

  24. salut.de 2 ori am fost cu masina in elvetia dupa niste prieteni care lucrau acolo la o ferma de capsuni.nu am avut probleme la vama niciodata. am trecut ca si la iesire din austria in germania,nu era nimeni!am incetinit si am continuat drumul.nimeni nu a intrebat ce fac ,unde ma duc.asa a fost in Vaduz.nici vigneta nu am avut,nu stiam ca trebuie.imi pare rau pt c ati patit. mie personal mi se pare cea mai frumoasa si ordonata tara,iar anul acesta ma duc si eu la lucru acolo.sper sa nu am probleme pt ca ultima ora in 2012 octombrie am fost ,iar la intoarcere cred ca m-a prins radarul.acasa nu a venit nimic…..

    • Dragul meu si noi am trecut de cateva ori ca si tine, cand vamesi erau inauntru si puteam trece. Dar daca tin minte bine doar in trei randuri ne-au oprit
      si o data au bagat cainele in masina …
      Acum ca a mai trecut timpul si am mai uitat o sa mai trecem in Elvetia dar atentie ca la ei vigneta e pentru un an de zile si e mult mai scumpa.
      Eu iti doresc numai bine !

  25. Elvetia este cazul tipic de tara care nu respecta libera circulatie in cadrul Schengen,pentru ca desi a aderat la Schengen pastreaza inca controlul la frontiere.

    Exista unele stipulari in legislatia europeana din care rezulta ca statele Schengen pot impune controlul la frontiere pe perioada determinata dar vad ca in Elvetia e non-stop mai putin noaptea, ceea ce denota mai mult faptul ca elvetienilor li s-a impus sa intre in Schengen mai mult pentru celelalte state Schengen decat pentru cele inca non-Schengen gen Romania si Bulgaria.

    Am citit multe replici aici prin care se afirma ca elvetienii sau francezii ar fi rasisti, ceea ce ar putea fi la modul general adevarat, insa nu atunci cand vine vorba despre romanii sau bulgarii care nu sunt tigani decat intr-o proportie de 5-10% din populatie (si asta neoficial pentru ca oficial suma este mai mica), adica nu mai mare decat a tunisienilor sau marocanilor din Franta.

    Domnilor, elvetienii nu opresc masinile cu numar de circulatie din Romania pentru ca sunt rasisti ci pentru ca au ordine precise de a opri cu precadere, prin sondaj sau cum vreti dvs, masinile cu numere non-Schengen. Elvetia este in Schengen iar Romania nu.

    Va rog sa nu faceti confuzie intre rasism si eventualul exces de zel datorat in mod justificat si imaginii pe care fiecare stat o are in ochii lor. Iar in acest sens puteti sa spuneti ca sunteti albi, cinstiti si nepatati cat doriti dvs insa tot ceea ce conteaza in ochii meseriei lor este ceea ce scrie pe pasaport.

    • Sunt intru totul de acord cu comentariul tau dar daca esti vames (se presupune ca ai o experienta )nu-i baga pe toti in aceeasi oala ca la final sa-ti ceri scuze … Sa-mi bagi cainele in masina, jumatate de ora si sa nu gasesti nimic mi se pare lipsa de profesionalism !
      Cu toate astea cu siguranta ca, daca suntem sanatosi, o sa le mai trecem frontiera, LEGAL bine inteles !

  26. Bagatul cainelui de lucru in masina dv. mi s-a parut o exagerare oricate justificari s-ar putea gasi in regulamente vamale Schengen pentru cetateni UE non Schengen.

    Tot la capitolul exces de zel am inclus si golirea portbagajului la un control vamal din 2013 ce l-am trecut in 2013.

    Cu toate astea, am zambit imperturbabil pe tot parcursul controlului pentru ca stiam ca trebuie sa am de a face cu nevolnicii de la vama ca sa pot ajunge unde vroiam sa ajung: Elvetia!

    Singura data cand nu am fost controlat (la bagaje) a fost intr-o zi ploioasa in care vamesul a preferat sa stea in cabina lui…

    Bineinteles ca nu are de a face cu rasismul ci cu politica lor vamala…

    • Cum am mai precizat am reusit si noi sa trecem in cateva randuri fara controale, nu din cauza ploii, pur si simplu erau inauntru in vama .

  27. Eu am trecut vara asta din Austria in Elvetia.
    Cand au vazut vamesi numar de Romania m-au tras pe dreapta.
    Am asteptat 10 minute pana au verificat pasapoartele apoi am plecat.
    La iesire in granita cu Franta ne-au oprit din nou si am fost verificati de data asta si in portbagaj.
    Am vazut masini de Franta oprite si verificate ca si pe noi.
    Eu vorbesc Germana si am discutat cu vamesul, ma intrebat unde merg si iam spus ca in Olanda, atunci mi-a spus de ce nu merg prin Germania ca acolo nu este vama.

Lasă un răspuns

