La teatru in Pestera Bolii


Curiozitatea m-a condus la Pestera Bolii cum va spuneam.

La orele 17 o multime de masini se indreptau spre pestera. Am remarcat asfatul relativ recent, pana in gura acesteia. Felicitari „Petro-Aqua” !

M-am grabit sa intru in pestera . Cordonul de vizitatori parea nesfarsit .

Din gura pesterii traseul ne era ghidat de lumanari , peisajul fiind feeric.

Am zabovit putin  la expozitia de picturi religioase si apoi m-am indreptat spre „Sala de concert si dans ” .

Jocul de lumini colorate , o adevarata incantare

Lume multa astepta inceperea spectacolului. Am profitat ca mai am ceva timp si am pozat  troita din interior, scena,  sala …

A inceput spectacolul dupa ce in prealabil ni s-a vorbit despre eveniment, despre succesele obtinute de trupa Dan Puric care se prezenta la Pestera Bolii cu 12 persoane. Tot acum au fost premiati, din partea Fundatiei Petro Aqua , sponsorii.

A inceput spectacolul cand ” Sala de concert …” era plina ochi. Eu am preferat sa stau in vecinatatea scenei, undeva in partea dreapta, aproape de apa. Trebuia sa fac poze !

Trebuie sa va spun ca am apreciat ambele spectacolele ca ceva deosebit,  foarte bine realizate artistic. M-a impresionat puternic dramatizarea, dupa I.D.Sarbu, „Cand brazii infloresc” tocmai pentru faptul ca piesa sublinia viata dura a minerilor  din aceasta Vale „a plangerii” pe care dupa 30 de ani de munca, din care mai mult de jumatate in minerit , o inteleg foarte bine .

Putin lipsea ca la sfarsitul spectacolului sa-mi dea  si lacrimile.

Pe coloana sonora a „Imnului minerilor”  trupa de artisti a fost  indelung aplaudata. In intunericul pesterii, o mina la scara mai mare, artistii au impartit lumanari care au fost aprinse ca un omagiu adus  zecilor si sutelor de mineri care si-au jertfit viata pentru ca noi sa avem mai multa lumina …

Chiar a fost impresionant iar lucrul acesta poate sa-l spuna doar cei ce au participat la eveniment. Pentru cei ce n-au putut sa-l vada am realizat mai multe poze  si in finalul spectacolului chiar un filmulet.

Nu va legati, va rog.  de calitate, apreciati doar spectacolul.

Posted on 09/11/2011, in Pestera Bolii, Petro Aqua, Petrosani. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

