Impozitul pe autoturisme in 2012

Dupa ce fiul meu a constatat ca impozitul pe masina  lui este mai mare decat cel pe casa  am inceput sa ma documentez si eu.

 Tabelul  l-am preluat de pe siteul casagalbenadej.ro la care am adaugat eu ultimile trei coloane.

In cea de-a treia coloana  am calculat, procentual ,cresterea impozitului fata de transa precedenta, in cea de a patra cresterea fata de impozitul minim din prima transa ,cel de 48 de lei, iar in ultima am aratat  de cate ori este mai mare impozitul fiecarei transe fata de impozitul minim.

Cum se observa foarte usor pana la cilindria de 1600cmc impozitul este acceptabil din punctul meu de vedere. Ma bucur sincer pentru ca Sofronica, cu a ei 1560 cmc,  aici se incadreaza. Peste 1601 cmc insa , am considerat eu un prim prag, cresterea devine  mare. Cu 238% mai mare decat impozitul minim,  respectiv de 3,4 ori mai mare. Fortosul lui Cristi, denumit asa tocmai pentru cei 130 de CP , respectiv motorul de 1900 cmc,  are un impozit de aproape 4 ori mai mare de cat cel minim ,  chiar daca este vorba doar de un Polo, o masina, de altfel, mica. Dupa mine aceasta crestere mi se  pare exagerata . Din punctul meu de vedere un motor de 1900cmc nu mi se pare un lux, pentru ca inteleg ca legiuitorul cam asta taxeaza.

Ba mai mult peste 2001 de cmc, considerat de mine al doilea prag, cresterea este foarte mare . Impozitul creste cu 1550% fata de impozitu minim, respectiv de peste 16 ori. Daca  mai zilele trecute imi doream in viitor achizitionarea unui HONDA Civic, cu motor de cca 2200 , as zice , nu “obraznic”  de mare, iata ca impozitarea aceasta ma face sa cobor cu picioarele pe pamant. Pentru un viitor pensionar provenit din industrie, nu din aviatie sau magistratura cred ca este mult prea mult. Sunt condamnat , ca si pe viitor sa raman la motorul de 1600 , fara nici un progres ,cum sincer mi-as fi dorit .

Peste 2500 cmc  sunt masini puternice, pot fi de acord ca intra in categoria masinilor de lux. Cu toate acestea cresterile  cu 4400% respectiv de 45 de ori mai mult impozit decat impozitul minim, sau la baremul maxim,  de 97 de ori,  mi se pare chiar strigatoare  la cer.

Dar una peste alta cea mai revotatoare crestere, dupa mine, ar fi la primul prag , arbitrar stabilit, la peste 1600 cmc.

Voi ce parere aveti, sunteti multumiti de legiuitorul nostru ?

Poate aflam cu aceasta ocazie  cum sunt impozitate autoturismele in Germania (Frankfurt),  Elvetia (Geneva), etc si de ce nu in SUA.

Posted on 12/01/2012, in impozit auto, impozit auto 2012, impozite, taxe. Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Omeni buni care ati gindit aceasta grila de impozitare ma ghndesc ca cetatean platitor de taxe unde a fost mintea dumnevoastra in acel moment cum ati putut sa gînditi atit de ne drept pentru uni cetateni care au masini de capacitate mai mare ma ghndesc la MARCA ROMĂNEASCA ARO CARE O CONSIDERATI DE LUX CONSIDER CA E BINE SA GHNDIM IMPOZITE MAI ECHITABILE PENTRU TOTI POSISORI DE AUTOTURISME CU MULTA INCREDERE

  2. Ma mir ca te-ai prins asa de tirziu. Paradoxul e altul: pe pers. juridica eu platesc pt 3 masini, 2 la 1200 cmc si 1 la 1600 cmc doar… 110 lei !!! Si inca ceva: la noi nu se face distinctia intre masini ca la nemti. Ti-o calculeaza la capacitatea motorului, ceea ce nu e cusher pt. ca la 2500 cmc poti avea o duba si nu un autoturism de lux. In germania diferenta e intre auto si dube sau camioane. Hotie comunista romaneasca.

    • de ce acuzi comunsmul,traim in capitalism bolnav,de hoti ,bantiti,talhari,in comunism nu sa intamplat asa ceva,comunismul de pana in 89 ti-a dat casa,serviciu,scoala,sanatate,protectie,capitalismul ce-ti da mai prietene?foame,viata mai puptina,esti om cu par alb,stii ce a fost comunismul pt. toata tara,cel ce a fot puturos,certat cu legea se poate plange

      • Eu nu acuz comunismul, ba din contra, iti dau dreptate si in ce priveste puturosii !

  3. in tara asta cu o guvernare de rahat care pun impozite mai mare ca in multe alte tari din europa, care sunt mult mai bine dezvoltate. eu plateam in spania pt masina mea cu motor de 3000 cmc 160 de euro impozit si 320 de euro asigurare. m-am intors in tara in octombrie 2012 si greseala mea a fost ca mi-am inmatriculat aici masina si acum platesc 2200 lei impozit (500 de euro) si 1200 lei asigurare (272 de euro).

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers

