La iarba-n fata blocului …
Pentru ca Ghiocel s-a ocupat de plantat rasaduri in serele familiei, dar nu numai, n-am iesit la iarba verde in sambata asta.
Desi principalul motiv cu iesirea era sa mai repar cate ceva pe la Sofronica, dupa indelungata iarna si doar apoi o ozonare , etc …
In timp ce Ghiocel semana in bucatarie eu mi-am luat trusa de scule, din debara si am iesit in fata blocului s-o doftoricesc pe Sofronica , la ea acasa.
Aveam trei probleme de rezolvat, dintre care una o consideram destul de grava, un huruit la motor pe care mesterii de la General Trans , la ultima revizie , l-au rezolvat legand motorul cu o sarma de cupru, la fel ca la carute . La relanti mai ales, fara sarma, era un huruit ,de trepidatie, de te ingrozeai. Banuiam ca in cei peste 200.000 de km, si cei aproape 7 ani, sau destrans ceva suruburi care-mi provocau fiori. Riscam sa raman in curand fara bucati din motor …
A doua problema era sa-mi montez la loc una dintre aparatorile de noroi pierduta, cu o luna inainte, cand am parcat cu spatele pe o bordura ceva mai inalta , in zona blocului.
Iar cea de-a treia, in ordinea importantei, era sa descopar ce-am distrus pe dedesuptul lui Sofronica, in iarna , cand eram impotmolit si-am reusit intr-un final cu ajutorul unui binevoitor, sa ies din parcare. In urma manevrei am dat tare prin urmele inghetate lasate de trafic, care nu erau de loc de neglijat, si dupa o trosnitura destul de puternica am reusit doar sa-mi recuperez cateva bucati de plastic ,sparte , din dedesupturi.
Operatiunile au decurs conform planului.
Am mutat-o pe Sofronica intr-un loc putin mai ferit unde aveam si cativa centimetri de iarba in eventualitatea ca trebuia sa ma var sub ea.
Am reparat prima data aparatoarea de noroi care era fixata in 3 suruburi care la impact fusesera smulse. Singurul inconvenient a fost ca a trebuit sa dau jos roata.
Am pornit motorul am desfacut sarma pusa de General Trans si huruitul cum va spuneam era infernal. Pana ce motorul nu era cald am reusit prin miscari repetate sa-mi dau seama ca nu era vorba de un surub sclabit ci doar de faptul ca o aparatoare , de tabla care acopera acareturile din zona din fata a motorului, undeva in zona curelei de transmisie, era foarte aproape de blocul motor si la trepidatie se lovea de acesta.
Intersant era ca huruitul se auzea doar la relantiu si foarte rar in trafic cand motorul era turat lucru ce acum mi se parea logic. Pana motorul se incalzea nu mergea, inca, foarte rotund.
Ca sa rezolv problema imi trebuia o chestie care interpusa intre motor si placa de tabla s-o tina pe aceasta din urma la oarecare distanta. Chiar ma gandeam daca nu cumva inainte avea un asemenea , sa-i zicem distantier, care trebuia sa fie elastic, sa amortizeze din socuri, dar si dintr-un material care sa nu se topeasca de la caldura emisa de blocul motor.
Pentru inceput am interpus intre aparatoare si motor o fasie de plastic de cca 1 cm latime si 5 mm grosime. Rezolvare mult mai eleganta decat sarma celor de la General Trans care rezolvasera trepidatiile prin legarea stransa a apartoarei de blocul motor.
Esenta este ca am descoperit cauza …
Foarte multumit de mine pentru aceasta a doua reparatie am dat sa vad de unde-mi lipsec cele doua bucatele de plastic recuperate de pe jos asta iarna si dupa ce am dat o tura complecta de jur imprejurul masinii am constatat ca de la ciorapul de plastic care acopera roata stanga fata. Pe el asta iarna erau turturi si cand am lovit in santurile drumului s-au rupt cu plastic cu tot. Se va rezolva si aceasta cu prima ocazie cu putina solutie de lipit.
Asa se face ca dupa cca o ora de mesterit m-am infiintat fericit si implinit in fata nevestei care tocmai isi terminase de plantat ” ogoarele” …
Posted on 18/03/2012, in reparatii C4, Sofronica. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.
Lasă un comentariu
Comments 0