Autostrada care o astept, ca pe prajitura !


Capital tine sub lupa constructia autostrazilor dar si modernizarea cailor ferate.

Citesc cu speranta ca distantele kilometrice raportate de constructori , de data  aceasta , vor fi realizate.  Ni se precizeaza ca sunt deja în desfășurare, in anul 2012,  lucrări de construcție la 15 sectoare de autostradă, totalizând aproape 382 de kilometri. Dintre acestea, șase sectoare, cu o lungime totală de 177 kilometri, avand șanse reale  de finalizare în anul acesta.

O veste imbucuratoare pentru niste plimbareti.

Constructia autostrazii Orastie – Deva,  in zona orasului Simeria

Autostrada care o astept,ca pe prajitura, este cea de pe  Coridorului IV, de la Constanța la Nădlac, care ne v-a traversa tara de la est la vest. Si asta pentru simplu motiv ca pe ea voi putea  ajunge mai repede la copii, in Bucuresti, dar si in  Aradul meu natal si de ce nu afara, in Europa larga.

In plimbarile noastre am vazut cu ochii nostri cum se lucreaza pe multe portiuni.

Pentru ca in tara aceasta se lucreaza haotic, zic eu, adica   s-au lansat în multe proiecte , cum ar fi, Cernavoda -Constanta,  Autostrada Transilvania sau cea de la București la Ploiești  si nu numai, nu au fost bani pentru finalizarea tuturor. Cu atat mai mult pentru Coridorul IV,  ce ar  traversa Carpatii spre Ardeal . Ni se promite realizarea, mareata, pentru   exercițiul financiar european 2014-2020, respectiv legatura intre Pitesti si Sibiu. Mai bine mai tarziu decat nici o data. Pana atunci eu salut realizarea centurilor celor doua orase care  imbunatatesc, radical, traficul pe aceste doua portiuni.

Dupa Sibiu din nou pauză de autostradă. Lucrările pe cele patru loturi ale autostrăzii Sibiu – Orăștie sunt abia în fază incipientă, termenele de finalizare fiind stabilite pentru primăvara anului viitor.  Mai vizibil pentru mine  este tronsonul Orăștie-Deva unde ni se spune ca lucrările sunt executate în proporție de 20,6%. Se estimează că pe o secțiune se va putea circula din august 2012, iar pe întregul tronson, abia din februarie 2013.

Pe autostrada Deva-Lugoj, cica se lucreaza  doar pe un lot de 27,4 km. Termenul estimativ de finalizare fiind aprilie 2013. Nici intre Lugoj si Timisoara  lucrurile nu stau mai bine. As aprecia eu centurile din Caransebes si Lugoj finalizate , chiar daca se circula pe o singura banda, hai , una jumate .

În Banat, lucrurile stau mai bine, având în vedere că pe autostrada Arad-Timișoara  se circula din iarna, autostrada  fiind gata  în proporție de 97%, urmand ca  din luna iunie sa fie redata in totalitate circulatiei publice. Tot in cea de-a doua parte a anului avem promisiunea ca  va fi gata și centura ocolitoare a Aradului, în lungime de 12,25 km, care pe mine ca Aradean ma bucura nespus.

Iesirea spre Nadlac , alti cca. 40 de km insa astepta !  Ateapta ca ungurii sa ajunga cu autostrada lor in granita.  O mare gogorita care ni se toarna,  am vazut cum se misca acestia, nu putem noi sa ne comparam cu ei !

Totuși promisiuni avem ca doar pana  în aprilie anul viitor vom fi nevoiți să ajungem in vama  doar pe drumul național.

Eu sincer nu stiu ce sa cred !

Pentru cei care va interesea si celelalte autostrazi in lucru cititi articolul  „Şantierele de autostrăzi şi căi ferate, sub lupa Capital” care m-a inspirat , sau pe concitadinul meu  Dan Cioca , pentru unele precizari de pe tronsonul Timisoara – Arad -Nadlac .

Posted on 31/03/2012, in autostrada, autostrada Arad-Timisoara, autostrada Nadlac - Constanta, Coridorul IV. Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Eu zic ca autostrada asta e un mit despre care vorbim de ani buni si ea nu exista. E ca si credinta, trebuie sa crezi ca de vazut nu o putem vedea.

    Serios vorbind acum, nu cred ca o sa mergem pe ea vreodata. Poate doar copiii nostri 😉

  2. Ungurii se apropie vertiginos de Nadlac. Deja se poate circula pe autostrada lor inainte de Mako. Arad Timisoara e singura gata, dar mai mult e Arad Giarmata, decit Arad Timisoara !
    Mai e de lucru si la centura Aradului, acum se circula doar pe o banda, dar totusi TIR-urile care vin din Ungaria o iau pe autostrada spre Timisoara si mai departe, asa va DN Arad Timisoara e mai lejer.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: