O parcare super desteapta – „PARKOLOHAZ ” Budapesta


In incursiunea de la Budapesta, intru in parcarea , cu caciula (vorba lui Ghiocel cand este vorba de o parcare subterana sau supraterana) „PARKOLOHAZ ” .

Pana aici  nimic  deosebit .

Opresc la bariera apas pe buton – iese tichetul.  Dau sa intru, undeva pe dreapta trei  usi culisante. Se deschide cea de-a treia  si intru pe un gen de platforma.  Pe un ecran, cu rosu, se aprind ledurile  cu STOP semn ca am parcat corect.

Acum apare distracria, nu stiam ce mai urmeaza. Niste semne ciudate imi preziceau ca masina mea o sa plece la o alta destinatie , dar cum sa procedez . Indicatiile erau in maghiara iar eu … bata la limba asta .

In disperarea mea ma dau jos din masina, apare cetateanul care raspunde de parcare, imi ia tichetul, il baga intrun cititor de coduri de bare si mi-l inapoiaza.

Intre timp usa culisanta electronic se inchide si liftul cu Sofronica da sa coboare, facand loc unei alte masini.

Plecam in oras, cu inima stransa, cum voi  imi voi recupera masinuta.

Dupa ce facem o tura pe zona pietonala in spre podul Elisabeta, pe centrul pietonal paralel cu Dunarea, ne intoarcem sa ne recuperam   masinuta.  Spre bucuria mea ne intampina omul parcarii care-mi solicita  tichetul de parcare pe care-l introduce intr-un cititor aflat in apropierea CASEI. Dupa citire  se aude zgomotul unui lift care incepe sa functioneze.

Ma uit prin gratiile usii culisante si spre surprinderea mea o zaresc pe Sofronica undeva pe un raft sub nivelul la care o lasasem.

Liftul coboara, o preia din subteran, si mi-o aduce . Spre surprinderea mea  mi-o si intoarce. Acum este cu fata.

De aici in colo m-am descurcat singur …

Ne-am urcat in Sofronica si-am parasit parcarea nu inainte de a introduce tichetul in cititorul de la bariera.

Aceasta a fost cea mai desteapta parcare din viata mea. Spre deosebire de altele, cea din Vigo Spania, in apropierea Portugaliei, care a fost cea mai curioasa, masina fiind parcata  „in apartament” cu noi sau altele in cladiri supraetajate fara pereti laterali, si cu inaltimi ce depaseau doar cu putin inaltimea masinii, parcarea din  Budapesta – „PARKOLOHAZ ”   este pe departe cea mai tare.

V-am descris-o cat am putut de amanuntit pentru a va putea si voi descurca intr-o situatie similara .

Posted on 09/10/2012, in Budapesta, concediu toamna 2012, Parcare, parcari, PARKOLOHAZ Budapesta. Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Interesant. Inca n-am dat de o asemena parcare, am vazut, dar n-am parcat eu intr-un astfel de loc. Banuiesc totusi ca pe afara sunt destul de multe si de mult timp. Am sa incerc si eu cu prima ocazie 🙂

    • @criserb -Da, parcarea este minunata. In centrul Budapestei nu este scumpa de loc compartaiv cu Viena si culmea este intr-o cladire veche.

  2. Vă cam uitaţi după şofronica de parcă vă era frică să nu v-o fure ungurii. Nu aveaţi pe cine să daţi vina… pe un lift? :))) Glumeam. Se pare că la alţii se poate

    • Ma uitam pentru ca eram curios ce se intampla. Se auzeau doar motoarele de la fift care bazaiau diferit cand mergea pe orizontala sau verticala. Ai sesizat bine LA ALTII SE POATE! Si ma repet, smecheria este montata intr-o cladire veche !

Lasă un răspuns

