Mi-au bagat mortu’-n casa …


Ieri am fost la Rm Valcea sa-mi fac revizia la Sofronica. Merita si ea saracuta putina atentie dupa cat ne poarta…

Asa se face ca in sowroom-ul de la Pro Motor am dat cu ochii de un …” Noul C4″ . Nimic nou, cu toate ca masina imi placea mult, pana ce am vazut pretul de cca.14.000 eu. Precizez ca era vorba de  motorizarea diesel de 1,6 (cea la care nu voi renunta cat traiesc) dar de  90CP.

Uitandu-ma mai atent constat ca pretul cu trei tichete rabla este de doar 11.000 si ceva. Am ramas interzis.

Desi era Attraction (nivelul de echipare cel mai sclab) era NoulC4 si inca diesel … consum mediu 4,2l ,afara doar 3,6.

Nu ma pot abtine si i-o arat  sotiei care si ea sesizeaza oportunitatea. Totul pleca de la 4.000 eu discount oferit de Citroen, pretul integral al masinii fiind de 17.300 euro !  De aici incepe nebunia.

Vazand oficialii ca sunt oarecum interesat mi se ofera un drive test, de data asta ,cu varful de lancie,  C4  e-HDI 110 AirdreamBMP6  .

Pentru cei mai putini cunoscatori HDI-ul de 110CP (cel de pe Sofronica) dar in echiparea Exclusive, cu Start&Stop si cutie de viteze pilotata in 6 trepte, o cutie mecanica fara ambreaj schimbarea vitezelor fiind facuta automat de calculator dar care poate fi condusa si manual prin padele (la fel ca la masinile de formula 1). Nu vorbesc de dotarile care m-au incantat si care, pe unele, Sofronica nu le are cum ar fi:  senzori de parcare fata-spate, senzor de ploaie, scaune fata reglabile electric cu functie de masaj , sistem de masurare a locului de parcare disponibil si multe, multe altele vreau sa vorbesc despre cu totul alt ceva.

Citisem mult despre cutia pilotata care este descrisa de catre multi ziaristi ca fiind singura bila neagra a Noului C4 in sensul ca schimba vitezele cam lent acest lucru fiind sesizat de pasageri.  De acest lucru voiam sa ma conving si multumesc reprezentantului Citroen ca m-a ajutat, cu mult profesionalism,  sa-mi schimb parerea .

Masina este traznet cu dotarile ei, schimbarea vitezelor le simte doar un profesionist si asta doar daca vrea. Consider mult mai usor condusul fara ambreiaj decat cu, unde mai pui ca Ghiocel poate sa confirme ca  nu o data, prin marile metropole ale lumii, in marile aglomerari,  ma plangeam ca ma doare piciorul stang de la arcul puternic al ambreiajului (considerat de mine cel mai mare defect al lui Sofronica).

Una peste alta dupa drive am revenit la pretentiile mele, mai noi,  ca ultima masina din viata asta sa fie si cu sistemul de echipare cel mai inalt existent chit ca pretul este cu cateva mii de euro mai mare.  O alta problema ramane cu cutie pilotata (BMP6) si cu Start&Stop sau doar cu vechea cutie de viteze manuala ( BMP6) pe care o cunosc. Si Start&Stop-ul ar fi o intrebare dar care pentru mine este in principiu rezolvata. Merita sa platesti in plus 800 de eu si sa scazi consumul mediu de la 4,7 la 3,8 l/100  cu ata mai mult cu cat noua ne place sa ne plimbam.

Revenind la Sofronica chiar ma enerveaza faptul ca la 230.000 de km ai ei merge foarte bine si nu vrea sa ne faca  probleme. E smechera,  stie probabil ca in conditiile astea nu vom renunta repede la ea …

Si cand te gandesti ca azi aveam programat un drive test  la Simeria cu un Opel Astra GTC.

Posted on 28/10/2012, in C4, Citroen, Citroen C4, noul C4. Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. ador masina asta! ❤

  2. Pasarea Mihai Viteazu……

  3. Sunt si eu posesor de C4 Coupe din 2005,sunt tare multumit.Sper sa ajung la cei 200.000 de km de care spuneti; „abia” am ajuns la 82.000.km.

    • O sa ajungi cu siguranta, eu pentru ca am fost foarte multumit de primul mi-am luat un altul, cu motor identic, cu care deja am facut 40.000km si sunt foarte multumit.

Lasă un răspuns

