Pe ulitele satului muzeu din comuna Curtisoara


Din ciclul – Muzeul satului Romanesc -inceput la Bucuresti, cu muzeul lui Dimitrie Gusti, dupa cum am promis, profitand de o zi insorita, ne-am deplasat la Curtisoara in Judetul Gorj sa vizitam , de data aceasta :  „Muzeul Arhitecturii Populare din Gorj”.

Drumul foarte cunoscut noua nu are mai mult de  45 de km de la Petrosani. De la Tg . Jiu fiind mult mai scurt, mai putin de 10.

Nu puteam sa  vin in comuna Curtisoara fara sa nu trec pe la mormantul  unui mare om,  primul meu contabil sef pe care l-am avut  la Exploatarea Miniera Lonea (primul loc de munca al meu inValea Jiului) – economistul Mischiu Grigore –   despre care am doar cuvinte de lauda.

Dumnezeu sa-l odihneasca !

Fiind  ora amiezii aveam emotii ca muzeul sa nu fie inchis, cum avusesem impresia an de an,  cand mai trecuseram prin fata portilor sale. Spre surprinderea si norocul nostru portile ii erau larg deschise si in scurt timp o doamna simpatica ne-a preluat  si ne-a condus pe  parcursul mai multor zeci de minute pe ulitele satului muzeu.  Am primit la fiecare casa explicatii detaliate.  Mahnirea mea a inceput sa creasca in momentul in care am aflat ca de cativa ani o mare parte din muzeu a fost revindecata de un asazis mostenitor care locuieste in Franta. Aceasta parte nu mai poate fi vizitata si credeti-ma este o mare pierdere. Totusi din cate am observat pe siteul : mycountry .ro pozele lor cuprind si locuinte din aceasta zona.

Pentru ca trebuie sa recunosc, eu sunt cel mai lenes din familia mea, Ghiocel este cea mai harnica  nu are rost sa-mi mai pierd vremea cu documentarea privind o relatare academica a „satului” de la Curtisoara . Cititi-i postarea si o sa-mi dati dreptate. Prin urmare va las doar in compania pozelor ei.

Posted on 03/11/2012, in Curtisoara, Mischiu Grigore, Muzeul Arhitecturii Populare din Gorj, muzeul satului din Curtisoara. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

