Cetatea de la Alba Iulia – cel mai frumos obiectiv turistic Romanesc !


Ca sa nu ne plesneasca creerii de atata galagie, trebuie sa recunosc,  „gauritul betonului imi place cel mai mult „, am luat-o pe Ghiocel din mediul ei, adica bucataria si am scos-o-n strada …

Vecinii, de sub noi, proaspati mutati, n-au terminat inca lucrarile … va tinem la curent !

O data ajunsi la intersectia de la Simeria ea voia la stanga eu am luat-o la dreapta. Si bine am facut ca am dat iar, din intamplare, peste niste lucruri  minunate de care o sa va povestesc.

Sar peste scurta vizita de la Cugir, pentru ca a descris-o Ghiocel foarte bine, scopul era sa-l bucuram un pic pe Ucu, un prieten de-al nostru „Bucurestean” … nascut pe aceste meleaguri si care mai zilele trecute preciza, unde credeti, pe Facebook, ca- i este dor de  … orasul copilariei.

Pe drumul dragostei, am ajuns la Alba Iulia, oras care se pare ca nu l-am vizitat de ceva timp, sa fie poate doi ani. Asa se face ca dupa ce am parcat masina undeva pe directia pietei Marii Uniri ne-am indreptat , pe jos, spre catedrala.  Soarele incepea sa se iveasca , lumea incepuse sa-si scoata la aer catelul si purcelul , unii, care aveau, …chiar copilasii.

Ajunsi in parcul din fata catedralei am ramas profund surprinsi de o imensa groapa ce se deschidea in fata ochilor, repectiv taman in fata catedralei.  Accesul fiind blocat am perseverat si am luat-o pe ocolite pe unde ne arata un indicator. Ma repet – bine am facut – ca am ramas foarte dar foarte incantat de ce am vazut in continuare.

Reconditionare cetatii, inceputa cu multi ani, in urma, este foarte aproape de finalizare. Si daca multe s-au reconditionat si reabilitat in tara asta rezultatul de la Alba Iulia este neasteptat, cel putin pentru mine.

Nu credeam ca noi romanii suntem in stare sa realizam o asemenea minunatie.

Nu glumesc de loc, mergeti sa o vedeti cu ochii vostrii. Cu siguranta cel mai frumos, vast si interesant obiectiv turistic din tara noastra. Eu pot sa va ajut, doar, cu cateva poze, astea pentru putina pofta, nu de mancare ci … de plimbare.

Si tineti minte ce va spun,  primavara trebuie sa vina !



PS. Poate intereseaza pe cineva !

Posted on 31/03/2013, in Alba Iulia, Cetatea Alba Iulia, Cetatea CAROLINA and tagged . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Dragii mei . v-ati apucat sa ma „bombardati” cu nostalgie? Cand ma uit la poze si stiu ca pe acolo m-au dus de multe ori pasii , nu pot sa nu-mi amintesc oameni , intamplari fapte … Ai dreptate si eu sunt surprins de schimbarile pe care le vad in pozele facute de tine (foarte frumoase si ca imagine si ca tehnica fotografului) , arata bine Alba Iulia (sau Appulum sau Balgrad) , dar ca si in Petrosani ca si in Cugir , parca as vrea mai mult verde decat griul bordurilor si dalelor , in rest trebuie sa revad orasul . Mi-e dor si de Cugir si de Alba si de Ramet si de Geoagiu si de…copilarie si de adolescenta …si de voi !
    Sa ne vedem sanatosi si curand ! Multumesc pentru aceste bucurii !
    Sa traiti ca trabuiti !

    • Pentru ca m-a uns la suflet comentariul tau promit ca am sa fac si eu, cat de curand, un post cu orasul tineretii tale – Cugirul .
      Deci tine aproape !
      Imi era dor de salutul tau : ” Sa traiti ca trebuiti ! ”
      O pup pe Zuchi si … vlajganii !

  2. Buna seara,
    Intr-adevar Cetatea din Alba Iulia este un obiectiv extraordinar. In august – septembrie 2010 am lucrat in Alba Iulia si am avut ocazia sa stau in cursul saptaminii in oras si sa vizitez mai multe obiective. Pacat ca nu ati vazut schibarea garzii. O puteti vedea in articolul meu: http://cioca.ro/2010/09/20/alba-iulia-august-septembrie-2010/
    Dan Cioca

    • Schimbarea garzii intradevar nu am prins-o, in schimb poze cu gardienii ne-am facut.
      Interesant , daca observi, cat s-a modificat peisajul in dreptul portii V – cea la care se schimba garda.
      S-a muncit ceva …

Lasă un răspuns

