Ucule, cam astea sunt pozele mele


Pentru fiecare dintre noi orasul natal este cel mai frumos.

Daca soarta te-a aruncat intr-un altul , nostalgia vremurilor petrecute  in orasul tau revine periodic . Mie imi este usor de inteles acest lucru  pentru ca am dat  Aradul pentru Petrosani. Asa si Ucu, prietenul nostru, a dat Cugirul pentru Petrosani si in final pentru Bucuresti.

Daca noi, plimbareti cum suntem, vizitam Aradul de cateva ori, anual,  ca sa nu mai spun ca toate iesirile in spre  Europa le facem prin el, nu toti au la indemana aceasta ocazie. Asa se face ca nostalgia se acumuleaza, se acumuleaza si ori ce veste sau imagine despre  urbea natala devine extrem de importanta.

Pentru ca in weekendul trecut ne-am perindat pe traseul Cugir -Alba Iulia – Sebes si retur, si-am descoperit nostalgia prietenului nostru la pozele postate de Ghiocel,  am promis sa pun si eu cateva cu orasul Cugir, si el ca mai toate localitatile, greu incercat de trecere la … capitalism.

Daca tin bine minte , pentru mine este cred prima vizita, nu-mi amintesc sa mai fi facut alta. Tocmai de aceea am luat stradutele orasului la intamplare si e posibil sa fi scapat ceea ce era esential. Daca vom primi niste repere promit ca pe viitor sa vedeti si alte imagini.

Pana atunci Ucule, cam astea sunt pozele mele:


Posted on 01/04/2013, in Cugir and tagged . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Multumesc !
    Sunt foarte frumoase si ai mers si pe strazi mai latularnice , nu numai pe „ulita mare” .
    Mai are locuri frumoase dar mai ascunse , mai ales in drumul spre munte . Orasul este impartit in doua orasul vechi si orasul nou sau „colonia” . Orasul vechi este cel de dincolo de rau zis si CINDENI sau TEXAS si cel bagat in munte zis SCAUNEL si mai sunt si alte cartiere in general numai cu case stil „nemtesc”, de nu se vede in curte , case cetate .
    Orasul nou este tot ce este bloc , cartierele de la intrarea in oras . La fel si uzina se impartea in doua , uzina de jos ce-a de la intrarea in oras de la care ai forografii si uzina de sus , cea bagata in munte unde erau multe sectii „speciale” .. De la uzina de sus spre munte drumul se imparte in doua pe cele doua brate ale raului Cugir , bratele numite Raul Mic si Raul Mare (izvoresc din muntii Surianu) . Pe aceste drumuri , care nu aratau grozav sau construit multe case si casute de vacanta , iar peisajul este foarte frumos .
    Poate ajuta Dumnezeu sa mergem odata impreuna sa va arat si orasul si imprejurimile , care sunt foarte frumoase , dar eu nu pot sa nu recunosc ca sunt subiectiv . Dealul pe care l-ai fotografiat odata cu strada cu vile este dealul numit Cetate , unde s-a descoperit cetate dacica , si necropola cu mormant princiar din vremea lui Burebista . Istoricul , profesor doctor Ion Horatiu Crisan, a afirmat ca este vorba de tribul „singilor” , un neam dacic . Era si norma ca acolo sa fie o fortareaza fiindca acel deal vegeaza intrarea in munti si de pe el se vede pana la Mures ca-n palma . De altel s-au gasit urme dacice pe toate dealurile din jurul Cugirului .
    Inca odata …multumesc frumos pentru aceste aduceri aminte …!
    Sa traiti ca trabuiti !

  2. Placere a fost de partea mea !
    Promit sa intram si in munte, cu prima ocazie, sa vedem si uzina ” speciala” si de ce nu sa vedem de acolo cum se vede Muresul.
    Sa ne vedem sanatosi !

Lasă un răspuns

