Cum am trecut „garla” de doua ori


A se citi Marea Baltica …

Ca sa treci din Germania spre Danemarca si apoi in Suedia trebuie sa iei vaporul de doua ori. Exista si varianta mai lunga, terestra, pe care noi am vazut-o cu ani in urma . De data aceasta am ales varianta pe apa.

Dupa o ampla documentare ne-am rezervat bilete on line, de pe siteul Scanlines cu 14 zile inainte , pretul fiind cu 50 de euro mai mic. Biletul era pentru Rostock – Gedser , orele 11,15 , in ziua  „h”ca ulterior dupa 199 km traversati in Danemarca sa ne imbarcam de la Helsingor – Danemarca la Helsingborg – Suedia. Ce nu stiam era la ce ora va trebui sa ne inbarcam la Helsingor.

Ca sa ajungem la ora 11, noi fiind cazati in Berlin, Ghiocel  m-a sculat cu noaptea-n cap.  Primul stres l-am avut la o bariera, din apropierea hotelului, care era in lucru,  si GPS-ul se incapatana sa ne duca doar pe acolo. Pentru ca nu retinusem labirintul prin care am ocolit-o la venire, acum dis de dimineata am avut o problema. Am gasit relativ repede iesirea dar ne-am stresat putin , noi fiind presati de timp …

Dar ce vreau sa va relatez este ca in Rostock cand am intrat in port am prezenta la una din porti functionarului rezervarea listata. Acesta ne-a inmanat trei tichete, pe unul se preciza ora inbarcarii la Hesingor (15,28 ) ultima localitate din Danemarca, portul unde ne imbarcam pentru Suedia.

Toate bune si frumoase, trecem cu bine la Gedser dupa cca. 2 ore de mers cu vaporul. Vremea pe mare se stricase, la un moment dat ploua torential. Coboram de pe vas si mergem in coloana  pana la autostrada.

Vreu sa subliniez ca asa corect, ma refer la respectarea legilor de circulatie, nu am mers in tara decat atunci cand vedeam politaiul langa mine, aici amenzile fiind mari si foarte mari am respectat  aproape tot. Aveam convingerea ca e timp suficient sa ajungel la cea de-a doua imbarcare.

In Danemarca limita maxima pe autostrada este 12o, iar eu afara pun cruse-ul pe limita maxima, tot timpul, 120 sau 130 exceptie Germania . Pana la Copenhaga totul este ok. Aici in schimb ne dam seama ca suntem cam la limita cu timpul. Mai aveam  cca 50 de km pana in port, nu stiam de unde ne imbarcam pe Scanline ( am cautat ceva vreme imbarcarea si la Rostock desi de-acasa totul parea foarte clar). In traficul autostrazii, deja aglomerat la acea ora, pe respectiva portiune, Ghiocel vede un mercedes de Suedia. si-mi spune tinete dupa el, cu siguranta merge in port. Si asa fac si de acum incepe distractia … Se mergea in graba, limita era cand 110 cand 120, eu aveam  chiar si 135 nu mai sa nu pierd mercedesul. Acesta in traficul aglomerat (doar doua benzi de data asta) incerca depasiri si pe dreapta si pe stanga dar fara succes – toti se grabeau. Pe aceasta utima portiune din Danemarca am incalcat legea de nenumarate ori. Scuza mea era ca mergeam in coloana si e putin probabil s-o mai musc cu radarul, dar mai sti ?

Este prima data in viata cand  mergeam pe drum restrictionat cu 90 si la aparitia semnului de 110 Ghiocel imi spune citez : ” 110 – baga …” Asa ceva nu mi s-a mai intamplat. Era clar ca ne grabeam tare .

Cu un raliu care mie mi-a placut, imi era oarecum teama, ca  ultima portiune pana-n port , de cativa km, era prin oras, sa nu ne agate vreun politist . Intre timp mercedesul zbura iar eu dupa el. Ce-am omis sa va spun era ca mai aveam 1- 2 minute pana vasul pleca si unde mai pui ca trebuia sa ne si imbarcam.

Dumnezeu ne ajuta si intram in raza portului, cateva porti, intram pe una in graba aici doar taxare electronica. Dau in marsarier, intram pe singura  poarta cu personal… in fata noastra un tip cu o masina care atunci isi cumpara biletul si a durat cateva secunde bune pana a platit cu cardul si a plecat.  Ne vine randul, dam biletele ne spune poarta 10, cu viteza maxima , adevarat rally ajungem ultimile masini care se imbarcau.

Urcam imediat pe vas. Cand am oprit motorul si m-am dat jos din masina  (circa 15 secunde) vaporul isi ridica portile hidraulice pe care am urcat si s-e pune  in miscare.

Am fost norocosi am prins „trenul” aproape din mers … Ne tot intrebam noi, ca romanu’ , daca nu prindeam vaporul indicat pe bilet trebuia sa achitam un altul, avand in vedere ca ele circulau cam din ora-n ora sau chiar mai des (aceasta a doua trecere fiind doar de 10km).

Totul e bine cand se termina cu bine. Suntem in Suedia !

Posted on 30/05/2013, in Concediu, Concediu vara 2012, Suedia. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. pai inteleg ca nu era f bine planificata imbarcarea pt a 2 trecere…trebuia tinut cont de distanta dintre debarcare-imbarcare, limita de viteza+incao oarecare marja…
    bine ca ati coborot in suedia si nu altundeva….

    • Nu reesea de nici unde, dupa site, la cate ore de la prima imbarcare se poate face cea dea doua, catre Suedia.
      Un om normal, roman, considera ca prestatorul de servici a calculat cel putin timpul teoretic necesar + o mica marja . De aceea eram linistit pana la Copenhaga, repet pana aici am mers tot timpul la limita maxima admisa. Chiar si Ghiocel a realizat ca mai repede -legal- nu se putea. Ma gandesc ca este posibil sa fi fost trecut pe bilet – prima cursa, urmand ca daca nu o prindem sa ne putem imbarca pe urmatoarea.
      Graba in care am intrat la taxare nu mi-a mai permis …intrebarea. Poate cititorii patiti ne pot lumina !

Lasă un răspuns

