O zi pe care n-o voi uita niciodata, cu vaporul pe insula vikingilor


O zi mai speciala am trait ieri, prima zi de weekend, cand ne-am intalnit cu familia Galarza (Adina, Cezar cu copiii, Patrik si mezinul Eliot)

Acestia au avut inspirata idee de a ne plimba cu vaporul mai bine de 2 ore pana la una din multele insule din vecinatatea Stockholmului, insula Bjorko, in orasul BIRKA, insula in care  cam pe la anii 800  vikingi s-au stabilit, construind prima biserica crestina.

Cu un vapor minunat, pe o vreme  asemenea (doar la dus -dar suficient), trupa vesela formata din 3 romani, 2 suedezi si-un peruan (observti, romanii  si aici sunt majoritari) au debarcat pe insula dupa ce in prealabil subsemnatul, extrem de excitat de frumusetea miilor de case si cabanute, mai mari sau mai mici, frumos colorate si mai toate cu iesire la apa, nu mai conteneam din pozat. Boala asta cu pozatul este boala grea, dar cu atat mai mult cand ai in fata ochilor un vis frumos pe care nu ti-l vei indeplini niciodata, o casuta pe malul apei, cu ponton, cu pestii langa tine gata sa-i pui  la fript…

Pe insula am vizitat un mic satuc de vikingi care in perioada sezonului (probabil peste cateva zile imi spun interlocuitorii) vor avea si personaje  imbracate ca acum multe sute de ani. A fost deosebit de intersant, in special muzeul, dar asta va necesita un post separat. Ne-am reintors cu bateriile incarcate dintr-o zona, protejata UNESCO, pe o vreme nu la fel de minunata.  Vremea la Sotckholm se schimba de la o ora la alta, pentru care gazdele noastre erau pregatite cu pelerine si umbrele.

Pe uscat, desfasurarea crosului (de tip Maraton) de Ziua copilului ne-a incurcat putin lucrurile, masina  lui Cezar neputand fi scoasa din parcare, fiind astfel blocata pana la terminarea  maratonului. Cu metroul am fost condusi la un cochet restaurant unde am mancat specialitati grecesti si-am baut o bere de la aceeasi natie .

O zi minunata pe care eu, cel putin, n-o voi uita niciodata, dar cu siguranta nici Ghiocel !

Multumim gazdelor deosebit de amabile !

Si cu asta gata cu pozele, cred ca va puteti face o impresie despre Suedia, daca nu cumva v-am plictisit.

Fiecare cu gusturile lui  … mie-mi plac, la nebunie, aceste locuri . Daca as fi fost mai tanar cu 25 de ani si as fi apucat sa le vad atunci …. no comment  !

Povestile de pe insula si dupa, intr-o postare ulterioara.

Ma repet , o zi minunata !

Posted on 02/06/2013, in CO, Concediu, Concediu vara 2012, Stockholm. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

