Un concediu reusit, Stockholm – SUEDIA


In ultimele doua saptamani l-am dus pe Sofronel in primul lui concediu. Traseul mititel,  doar  5700 km, pana la Stockholm.

Sponsorii concediului,  familia Majdan, romani de-ai nostri stabiliti de multa vreme in Suedia, prieteni de-ai mamei, ne-au asigurat cazarea si nu numai …

Acolo am beneficiat de „ghizi profesionisti” , familia Galarza, copiii vecinei mamei mele, din Arad, d-na Lenuta Droni.

Drept pentru care vreau sa le multumesc inca o data tuturor celor care au contrubuit la reusita concediului nostru si n-as vrea sa-i uit pe Roby si d-na  Olimpia, cu familia, primii nostri indrumatori in minunata capitala.

Si pentru ca trebuie sa recunosc, sunt un impatimit al masinilor consumul  realizat nu a fost un record, doar 5,1l/100km, cu o medie orara de 72km.  Ma asteptam la unul mai mic, sub 4,9 ,dar  nu a fost sa fie,  si asta doar datorita faptului ca de data asta am mers putin mai tare, in Germania ajungeam destul de des la 150, Sofronel simtindu-se aici  in largul lui .

Am traversat 6 tari si Marea Baltica ( de doua ori, la Rostock -Gedser  spre Danemarca si Helsingor -Helsinborg ) spre Suedia. Am mers mai tot timpul  pe autostrada, cea mai buna fiind cea din Ungaria, urmata de Suedia si Danemarca. Nici cele din Germania nu-s rele.  In schimb cea mai proasta este in Cehia, pe portiunea pana la Praga (soseaua foarte ondulata – de multi ani  se merge asa pe ea – risti sa-ti distrugi masina). Portiunea dintre Praga si Dresda fiind chiar buna.

Distantele parcurse zilnic au variat de la 350 la 750km cea mai mare fiind travesarea Suediei de la Malmo la Sockholm (via Gotebourg). Suedia m-a lasat cu gura cascata mai ales cand am vazut coastele inverzite cu miile de cabanute, iahturi si barci, pe ruta Stockholm- Birka, traseu facut cu vaporul.

Stockholmul este un oras minunat, as aprecia ca cel mai frumos vazut de mine din Europa. Vremea a tinut cu noi, pe unde am trecut se facea vreme frumoasa.

Fata de traseul planificat modificarile au fost minore. Am abordat Suedia pe coasta Vestica prin Goteborg in loc de coasta Estica cum era programat. La revenire am scurtat putin traseul prin Hamburg -Dresda in loc de Hamburg – Franckfurt.

Obiectivele turistice transmise, cu multa rabdare si meticulozitate, de gazda noastra Fane nu au fost atinse decat partial drept pentru care va trebui sa repetam excursia. Preconizam, daca vom fi sanatosi, ca urmatoarea sa  fie cu avionul …

Si pentru ca ieri am intrat in posesia filmului cu nunta Regala a Printesei Madeleine, care m-a facinat, cu atat mai mult cu cat majoritatea locurilor prezentate minunat de realizatori filmului au fost calcate si de modestele noastre persoane, va ofer si voua linkul.

Atentie sunt aproape 5 ore, merita sa va rezervati o dupa amiaza pentru vizualizare, pentru a putea  intelege ce inseamna aceasta minunata capitala -Stockholmul -, actiunea filmului desfasuranduse, in cea mai mare parte , in orasul vechi  – GAMLA STAN.

Castelul Regal Drottningholm l-am vizitat  cu o saptamana inainte, in ultima zi in care a fost deschis publicului, multumita Adinei .

Subiecte pe tema concediului in Suedia vom avea mult timp de acum in colo, atat eu cat si Ghiocel, deci, tineti aporoape .

Posted on 11/06/2013, in Concediu, concediu vara 2013, Nunta Printesei Madeleine, Stockholm. Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. frumos!la mai multe!cand treceti oceanul?

  2. …… de ce?

    • E departe, transportul este scump, nu putem merge cu Sofronel (acum glumesc).
      Cine stie, poate , poate …

Lasă un răspuns

