Dunarea la Budapesta, inainte si dupa … concediu


Am plecat de vineri, anul asta in concediu, pe motiv ca Sofronel trebuia sa fie dus la doctor sa-si faca „analizele”  (voi cititi revizia la 30.000 km).

Operatiunea s-a terminat pe la pranz si pentru ca doamna nu iubeste Aradul , orasul meu natal, am fost nevoit sa marsez pana la Budapesta, unde aveam retinuta si prima cazare.

Am ajuns repede, cum va spuneam autostrada ungurilor fiind cea mai tare. Ne-am cazat si am plecat in oras. Desi il cunoastem bine, orasul acesta este o incantare pentru noi, in special pentru minunata Dunare si multitudinea de poduri. Daca Dunarea este un avantaj, in special pentru turismul orasului, iata ca sunt momente, cum au  fost  si zilele acestea, cand se transforma intr-un mare dezavantaj, uneori chiar intr-o catastrofa.

Am parasit Budapesta pe 25 mai, nu inainte ca sa facem celebra poza din fata Parlamentului Ungar, bineinteles, de pe malul opus, in zona pontoaneleor de vaporase.

Lucrurile erau inca bune, se putea circula in ambele sensuri pe caile de acces din vecinatatea Dunarii, turistii inca  putea sa se imbarce in minunatele plimbari cu vaporasul.

Am revenit, dupa mai bine de doua saptamani, cu gandul de a vedea, cu ochii nostri, pe viu,  situatia Dunarii in contextul in care televiziunile si internetul vuiau de scene apocaliptice, catastrofale … Ne-au determinat chiar zvonurile despre Elba, de care masmedia,  e drept cea Romaneasca, afirma ca in Dresda toate podurile sunt inchise si situatia este naspa, lucru neconfirmat.

Am ramas impresionat de situatia gasita aici. Soselele din imediata vecinatate a Dunarii erau inundate apa depasind 2 metri.

Toate debarcaderele  erau sub apa … Nivelul Dunarii ajunsese la  mai putin de 20 de cm de nivelul soselei, a doua zona pietonala, a falezei Budapestei.

Cred ca pozele expuse va reflecta , sugestiv,situatia  …

La doua zile dupa ce-am ajuns acasa am aflat de la televizor ca au fost inundate liniile de tranvai si ca situatia s-a inrautatit. Accesul pietonal fiind interzis in vecinatatea fluviului…

Iata cum un avantaj poate sa devina repede si dezavantaj in conditiile meteo, tot mai ciudate, ale zilelor noastre.

Un lucru pozitiv, constatat de pe cetatuie, este  ca a aparut un obiectiv turistic nou in Budapesta .

La plecare nu era nimic :

La revenire, iata  noutatea :

Si aici fara zum

O noua atractie aparuta „peste noapte ” as zice , o roata de toata frumusetea din care se poate admira frumoasa capitala. Si uite ca de acum ne putem da, nu numai „in barci” in Budapesta ci … si cu roata .

La unii se poate, de ce nu si la noi, m-as intreba  ???

Posted on 15/06/2013, in Budapesta, Concediu, concediu vara 2013, Dunarea, Inundatii. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

