Palatul BELVEDERE din Viena


Avantajul mersului in concediu pe cont propriu este ca vezi doar ce vrei, cand  vrei , pana cazi frant de obosit …

Nu pot spune ca nu sunt si dezavantaje, in primul rand lipsa unui ghid profesionist (eu am doar un amator, pe Ghiocel)  dar familia mea prefera mersul pe cont propriu.

Multi imi tot repeta ca in viteza in care mergem, cam ziua si orasul (capitala),  totul este doar o alergatura, si nu putem vedea nimic. Eu de ani de zile ma tot stradui sa le demonstrez contrariul, prin postarile mele , hai, ale noastre.

Chiar daca ne apropiem de 60 de ani, va informez, si ma repet,  ca noi nu putem sta mai mult  de doua, hai trei, zile intr-un loc – NE PLICTISIM .   Exceptie face Stockholmul care este la capatul lumii si care nu se justifica economic doar sa-l tranzitezi, cu atat mai mult cand faci asta pentru prima data.

Dar sa revin la subiect. Palatul BELBEDERE din Viena este un obiectiv turistic care ne-a scapat pana la ora aceasta drept pentru care Ghiocel m-a obligat sa-l vedem. Una dintre intrari, cea pe unde l-am atacat noi, se regaseste langa Ambasada Romaniei la Viena, asta pentru al gasi mai usor.

„Domeniul Belvedere are două castele, unul mai mare construit între 1720-1722 și un al doilea mai confortabil construit între 1714-1716. Prințul Eugen a locuit în acesta din urmă. Grădinile unesc cele două palate și sunt amenajate cu bazine de apă, fântâni, sculpturi, trepte și mici cascade. Tema întregului ansamblu este călătoria omului din întuneric către lumina divină.

După moartea Prințului Eugen în anul 1736, domeniul a intrat în proprietatea Habsburgilor.”

Cei de la Wikipedia sugereaza ca cea mai bună perioadă din an pentru a vizita grădinile de la Belvedere este primăvara sau începutul verii lucru pe care l-am respectat.  Ambele palate trebuiesc vizitate, fiind niste capodopere de arta ( pretul biletului 19 euro de persoana). Cel mic adaposteste o expozitie cu viata si realizarile marelui Hundertvasser, cunoscut ca arhitectul neconformist.

Pun in functiune pozele,  arma mea … de exprimare :




Posted on 16/06/2013, in Concediu, concediu vara 2013, Palatul Belvedere, Viena. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

