Gara centrala din Berlin – Hauptbahnhof


Dupa Praga ajungem in Berlin.  Aici aveam intalnire cu doi copii minunati care, mai nou, alcatuiesc  familia Anghel.

Am facut o tura prin oras zabovind mai mult timp in zona Portii Brandemburg.  Pe la 17 ne-am dus sa ne intalnim neamurile.

I-am gasit repede, cu atat mai mult cu cat tinerii ne-au asteptat  in strada.

Dupa ce ne-au hranit cu tot felul de bunatati, la rugamintea noastra, am iesit sa vizitam orasul.

Am revazut expozitia de grafiti de pe ultimii metri ai zidului Berlinului, ramas in picioare. Ne-am pozat alaturi de marete cladiri, am vazut imensul acvariu din faimosul hotel Radisson dar cel mai impresionant  obiectiv,  pentru mine, care  m-a fascinat cel mai mult, a fost Gara centrala .

Am aflat de la Nicu cum ca aceasta gara a fost finalizata in 2006 si ca este cea mai frumoasa gara din Europa. Se regaseste pe 5 nivele, fiind o capodopera realizata  din  otel si sticla.

In intregime, este un adevarat mall, avand  o multime de magazine. Trenurile sosesc si pleaca de pe doua nivele, cca 1.800 de trenuri pe zi, transportand cca. 350.000 de calatori. Accesul de la un peron la altul se face foarte rapid cu o multime de lifturi dar si pe scari din sticla.

Se zice ca impreuna cu Turnul Efel, si  Hauptbahnhof  este pe lista obiectivelor vizate de teroristi  … asta nu inseamna ca nu trebuie s-o vedeti. A fost inaugurata de Angela Merkel iar in timpul inaugurarii un tanar dezaxat a atacat cu un cutit o multime de trecatori ranindu-i  mai mult sau mai putin.


Pe o postare gasita recent gara noastra se regaseste pe primul loc, din 10 gari din lume. Ce ma bucura este ca  in primele locuri se regasesc gari admirate de noi,  cum ar fi : Nordpark, Innzbruck – Austira, La Gare de Strasbourg, Franţa, Gara Centrală Antwerp, Belgia …

Si pentru ca nu este mentionata si Gara centrala din Stockholm, pe care am vizitat-o recent, si care nu este de loc … „de lepadat „, in curand o sa v-o prezint prin intermediul pozelor, bineinteles . Tineti aproape !

Posted on 22/06/2013, in Concediu, concediu vara 2013, fam Anghel, Gara centrala din Berlin, Hauptbahnhof. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Asteptam cu interes!

Lasă un răspuns

