Ieri am inaugurat A1 Simeria – Orastie si retur


In timp ce noi eram prin tarile nordice acasa se inaugurasera inca cativa kilometri de autostrada A1 si anume  portiunea Simeria-Orastie.

Cum ieri am avut drum la Deva,  Ghiocel voia sa-mi cumpere o noua saltea, ca nu cumva sa fac si eu cocoasa ca si … camila, am profitat de ocazie.

La sensul giratoriu ma urc pe autostrada si in loc s-o iau la stanga catre Deva fac dreapta spre … Bucuresti. Un indicator imi indica 101 km pana la Sibiu si  pana la Orastie.

Inainde de a urca pe A1 vizualizez computerul de bord care imi indica  un consum  de 3,8 l/100 si 81km/h viteza medie pe portiunea Petrosani intersectia Simeria, lucru apreciat de subsemnatul cu cuvintele : ” nu-i rau !” .

Intrarea de la Simeria este frumusica cea spre Deva se face traversand pe un viaduct autostrada, cea spre Bucuresti traversand peste un frumos pod Streiul.

Autostrada este de nota 10, pacat ca sunt doat cativa kilometri.  In dreptul  localitatii Orastie atat pe stanga cat si pe dreapta se gasesc doua parcari inca ne date in functie. Trecem de Orastie, inca doua viaducte traverseaza autostrada, ultimul fiind cel al drumului spre Geoagiu. Imediat dupa el minunea se termina si revenim la realitate, respectiv pe E68  printr-o mare bucla la dreapta.

Suntem la cca un km de sensul giratoriu ce se face spre Orastie in directia Sibiu. Si pentru ca noi voiam sa ajungem la Deva urmaresc indicatorul cu autostrada in sensul invers.  Bine semnalizat ma incadrez pe sens si  dupa doar 15 minute suntem in Deva. Un lucru minunat autostrada doar ca trebuia facuta acum 20 de ani … Practic, in momentul de fata, este o centura pentru orasele Orastie, Simeria si Deva care descongestioneaza mult traficul.

Cu  ochii la computerul meu consumul  indicat era acum 4,7l/100 si media doar 91 km/h. Concluzia ce se impune este ca nu se merita se margi cu 130 pe ora intrucat viteza  medie creste doar cu 10km in schimb consumul creste cu un litru

Optimist cum sunt sper ca spre sfarsitul anului sa ajung repede tot pe A1 pana la Sibiu – promisiuni sunt .


Scuze pentru calitatea pozelor, le-am facut printr-un parbriz extrem de murdar .

Posted on 24/06/2013, in A1, A1 Deva - Orastie, A1 Orastie- Deva, A1 Simeria-Orastie. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

