Acasa la Vikingi – pe insula Birka (continuare)


Adi B, colegul meu, urandu-i lui Pavel la multi ani, mi-a transmis ca vrea sa vada o postare interesanta.

Mi-am stors putin creierii, am „rasfoit” niste poze si o sa va relatez continuarea la:

O zi care n-o voi uita niciodata -cu vaporul pe insula vikingilor .

Dupa mai bine de o ora debarcam pe o insula declarata monument UNESCO. Privelistea iti ia respiratia …

Cu mii de ani inainte, se spune ca, pe aceasta insula s-au stabilit primii vikingi. Pe insula virgina, totul a ramas asa cum mama natura a realizat. Exista un mic satuc – la scara redusa – a satului viking.

Daca pentru noi casele din lut si barne nu constituiau ceva deosebit, Romania este inca plina, pe la tara, de asa ceva, pentru ei Suedezii locul este ceva deosebit , plin de istorie.  Am apreciat, cel mai mult, peisajul incredibil de frumos dar si muzeul viking care printr-o multime de exponate – la scara- reproducea viata si obiceiuri de acum mii si mii de ani.

Sper ca pozele sa reflecte frumusetile vazute si asta doar multumita gazdelor noastre, Adina si Cezar .

Si hai sa va povestesc pe masura ce derulez pozele :

Am coborat din vaporas si nu s-a putut sa nu imortalizam momentul.

Fetele au ramas putin in urma pentru ca au fost undeva … Daca observati un amanunt la Suedezi femeile cara greutatile ( bun obicei nu – eu as propune sa-l preluam …)

Dar ce credeti ca are Adina in sac ? Va spune, tot,  baiatu” ca sa nu va fortati : umbrele, pereline, haine groase … doar suntem in Suedia !

Barbatii care cunosc drumul o iau inainte

Foarte aproape de intrare amenajat un minunat  loc de joaca pentru copilasi. Daca remarcati ei sunt il slip, chiar fac baie, eu … cu plovar si geaca , asta pentru a vedea diferenta intre un Roman si un Suedez , ei sunt caliti …

Copilul roman ce s-a gadit el, sa mulga vaca …

Ghinion ! O mulsese altul mai inainte !

Ne continuam drumul pana ajungem intr-un  loc inalt  de unde putem admira peisajul pe zone intinse.

O data ajunsi pe cota cea mai inalta peisajul imi taie rasuflarea …

Ne pozam in grup dar  si  …


Individual …

Intre timp dupa un nor a iesit soarele . Dezbraca-te Serb ….

Dar linistiti-va , nu pentru mult timp …

Copiii s-au zbenguit iar noi am admirat peisajele dar de ce sa nu recunosc si cateva turiste, asta numai dupa momentul  iesirii soarelui (Ghiocel sper sa nu citeasca asta).

La un semn toti coboram. Mergem in satul  viking.

In drum alte locuri de joaca :

O tablita ne indica ca suntem aproape

Si acum intram pe  „largile” si aerisitele ” bulevarde” …

  Daca observati primii … femeile .

Poate putin melancolici vin si barbatii

Barbatii mai mici, investigheaza …

Nici cei mari nu-s mai prejos

Mai jos puteti vedea terasa unui viking mai instarit, cu vedere la … lac

Femeile, ca femeile, se aseaza pe prispa la … o barfa

Barbatii de ce n-ar face la fel

 Moment in care se face  o mare descoperire : pontonul de yahturi…

Cred ca va dati seama ca, copiii n-au rezistat tentatiei sa nu-l incerce, cu toate ca scandurile , vechi, de milioane de ani, cam trosneau si Ghiocel ma to ameninta cu divortul daca o sa cad in apa …

Pana la urma cu toate amenintarile mamicilor (doua) toti copiii au testat pontonul pe toata lungimea sa …

Pana si Ghiocel a mers pe el, un metru … si asta doar pentru ca-si dorea o  poza !

Cine credeti ca era capul rautatilor,copilul neastamparat, ia ghiciti ?

De data asta chiar ca nu va spun …

Daca m-ar fi lasat acolo si aveam si sculele de pescuit cu mine, ramaneam  pana la …concediul din tomna. Nici mancare nu-mi trebuia , mancam ce pescuiam (ca vikingii) si cate o berica la restaurantul din port.

Hai recunoaste Severe ca locul de pescuit  e tare, aveam si unde face focul …

Cu tristete am parasit satucul indreptandu-ne spre muzeu . Muzeul viking este ceva cu totul si cu totul minunat. Machetele in miniatura arata viata, obiceiulire, alimentele, arme de vanatoare dar si barcile vechilor stapani ai apelor dar depre asta un post separat. Tine aproape Adi !

Nu pot totusi sa nu va arat finalul excursiei care s-a petrecut in micul portulet  acolo de unde eram gata, gata sa nu mai plec. si cred ca bauiti de ce

Acum va dati seam de ce, din cauza barcilor …

Nici peisajul nu era de lepadat

Gresesc ?

Din pacate vaporasul revenise in port si voia sa ne preia

Nu ma pot despartii asa de usor de aceste minunate locuri si mai fac niste poze. O sa am la ce sa meditez cand … n-o sa mai pot face  asemenea iesiri. Tocmai de aceea le mai multumesc o data familiei Cezar.

Ultimile poze : BIRKA 2013 vara

Intre timp soarele a intrat din nou in nori si … iar imbraca-te !

Si ultima poza – pardon penultima : Romani fericiti la BIRKA !

Plecam inapoi la Stockholm. In restaurant descopar traseul vaporului , lucru ce mi-l doream foarte mult.

Spre bucuria noastra la intoarcere, de indata ce ne-am imbarcat a inceput sa ploua. Asa a tinut-o cateva ore. Am ajuns la destinatie si inca ploua cu galeata. Drumul spre BIRKA in schimb a fost minunat tocmai pentru ca am putut savura frumosul peisaj intr-o insorita zi de  vara.  Intoarcerea conta mai putin …

Posted on 30/06/2013, in Birka, CO, Concediu, concediu vara 2013, insula Birka, insula vikingilor, Stockholm. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

