O iesire pe Valea Cernei si Clisura Dunarii


Nu puteam sta in casa, asa ca m-am hotarat repede cand Ghiocel mi-a aparut in camera,  gata imbracata de plecare iar eu eram inca in pijama …

Anul acesta este prima iesire pe aceasta ruta, respectiv Tg.Jiu -Baia de Arama – Valea Cernei – Herculane – Orsoava – Cazanele Mici pana -n gura Cazanelor Mari si retur, de data asta prin, Turnu Severin – Motru -Tg Jiu.

Drumul a fost in general bun, cu exceptia  unei portiuni,  ultimi 25 de Km din apropiere de Herculane, respectiv pe  Valea Cernei. Aveam de gand sa papam undeva pe malul Dunarii (din traista- bineinteles) dar temperatura de pana la 34 de grade ne-a lasat nemancati.

Si pentru ca nu e loc azi de prea multe poze, despre Valea Cernei si Herculane voi posta ulterior. Azi doar despre  Orsova si Clisura Dunarii, care in viitorul foarte apropiat va  deveni o  atractie turistica maxima pentru iubitorii de plaja, baie, pescuit si …barci.

Ca sa ajungi pe malul Dunarii, la Eselnita, treci prin Orsova noua. N-am rezista sa nu facem un mic popas pe insula. Vremea frumoasa, dupa cum va mai spuneam, au scos oamenii la pescuit copiii la joaca.

Ne apropiem de Cazane . Inventariez vilele dar si palatele aparute de anul trecut. Constat ca nu-i saracia asa de mare…

Pensiuni cu parcari subterane, una mai frumoasa ca cealalta.

Pe vremuri voiam sa-mi cumpar o bucatica de teren aici si sa pun …o baraca. Ghiocel n-a fost deacord … Azi  pe locul respectiv se inalta pensiunea de mai jos :

Avansam pe Clisura . In dreptul pensiunii Septembrie nu rezist si opresc doar,doua poze.

Se configureaza un nou „Monte Carlo” al Doljenilor …

Imediat dupa curba, inainte de intrarea in Cazanele Mici, opresc din nou. De aici panorama se deschide.

Acelas hotel doar vazut de departe

Nici vecinatatile nu arata rau, credeti-ma !

O poza si cu Dunarea  care revine in largul ei dupa stansura  din Cazane.

Intram pe portiunea cea mai „zugrumata” a Dunarii. In golful Macronia, ne inchinam in fata minunatiei realizata de marele Roman – Iosif Constantin Dragan – Decebal . O capodopera care va aminti peste miile de ani de acest mare Roman pe care eu am avut placerea sa-l cunosc la niste cursuri postuniversitare, la Iasi, in 1983.

Ba mai mult , la moartea sa , am fost si noi la Lugoj,  la catafalcul sau. O sa zambiti daca va spun ca de cate ori trec prin Lugoj, imi fac semnul crucii si ma gandesc la cel ce a fost, prof.dr.Iosif Constantin Dragan. Dumnezeu sa-l odihneasca !

Ghiocel n-a vrut sa plece pana nu i-a cumparat  chipul marelui Decebal, imortalizat pe un magnet.

Plecam in spre Cazanele Mari …

Din viteza masinii Manastirea de pe Clisura care pare finalizata.

In prima parcare imortalizam din nou minunatul nostru fluviu. Inca suntem in cazanele mici. In departare se vede Iugoslavia – mai nou Serbia.

Imortalizez si un motoscuter in plina viteza

Iesim din Cazanele Mici si Dunarea se largeste in golful Dubova  ca mai sus sa se zareasca Cazanele Mari.

Si aici pensiunile s-au imultit, ca ciupercile dupa ploaie …

Si pentru ca ne era imposibil la 34 de grade sa ne asezam undeva sa mancam ne hotaramsa ne intoarcem. Pana acasa avem ceva drum . In Turnu Severin mi-am amintit ca am un coleg, un coleg care ma si citeste . Nicule m-am gandit la tine, nu ti-o fi cald ?

Posted on 07/07/2013, in Cazane, Cazanele Mari, Cazanele mici, Clisura Dunarii, Decebal, Iosif Constantin Dragan. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

