O plimbare prin Apuseni


Aseara ne-au venit odraslele.  La ora trei, in noapte, aveam stabilit programul de a doua zi, Muntii Apuseni, Rosia Montana si Alba iulia.

Ei nu mai fusesera la Rosia Montana si auzisera de schimbarile radicale din Alba Iulia.  Eu ca un cunoscator am decis traseul :

Petrosani – Brad – Abrud -Rosia Montana – Abrud -Alb Iulia – Sebes- Petrosani.

Cam lung, cca. 430 de km dar in final tinerii dar si Ghiocel au fost super multumiti de iesire.  Pentru iesire am folosit doar pe Fortosu’ pe motiv ca parbrizul era nou si trebuia testat … Asa am scapat – sper-  de o cheltuiala de ceva motorina !

Am ales drumul Bradului pentru ca mie personal traseul i-mi place nespus de mult. Poate si datorita faptului ca radacinile familiei mele se trag de undeva din zona.  la Brad, in sfarsit, am reusit sa vizitam Muzeul Aurului.

Muzeul Aurului din Brad este o comoara a Romaniei – trebuie vizitat.

Drumul l-am continuat prin Abrud  pana la Rosia Montana. Copiii care n-au mai vazut aceasta zona, mult mediatizata,  au avut noroc de o sarbatoare care chiar a atras ceva turisti.

Am vizitat „Expozitia de istorie a mineritului din Rosia Montana”  am ratat vizitarea Carierei Cetate – fosta exploatare de stat- precum si Galeria Romana – Catalina Monulesti, ambele putand fi vizitate gratuit ba  mai mult prin intermediul unui mijloc de transport pus la dispozitie de  Gold Corporation  se putea vizita si  „Statia pilot de epurare a apelor acide” dar si cateva cladiri resturate  din „Centrul istoric”.

Pentru ca am ajuns cam tarziu , in jurul orei 16, din cauza timpului ce ne presa, ne-am multumit cu expozitia mineritului si Centrul Istoric.  Copiii au vazut cu ochii lor, intr-o localiatate uitata de Dumnezeu, foarte frumoasa de altfel,  unde singura ocupatie a oamenilor ar fi legata de minerit , o lupta ce dureaza de ceva vreme  privind exploatarea sau renuntarea la exploatare a zacamintelor inca bogate  din acest perimetru.

Ne-am grabit sa luam masa la Alba Iulia ( foamea marisera debitul verbal al unuia)  dar si sa prindem ceva lumina pentru cateva poze.

Pana la urma, desi cu greu am gasit un restaurant care sa ne faca salata pentru „ierbivori” … toate s-au rezolvat cu bine.  Am mancat, ne-am saturat, am facut poze, copiilor le-a placut foarte mult Cetatea Carolina – promitand sa repete vizita cat de curand – . Aproape de ora 23 eram acasa.  Fortosu inca merge foarte bine iar Serb junior se descurca …

 

Posted on 18/08/2013, in Criserb.com, Cristi, Dana, Gold Corporation, Muntii Apuseni, Rosia Montana, weekend. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Ionele, sunt surprins să aflu că ai nişte rădăcini prin zonă! Şi eu am, dar ceva mai în aval de Brad, pe Valea Deznei (Moneasa – Sebiş). Traseul e frumos, dar eu n-am parcurs încă itinerarul Brad – Abrud – Roşia Montană – Alba Iulia.

Lasă un răspuns

