Aproape de nori pe Transalpina


Dupa unii cel mai frumos drum din tara, dupa mine doar cel mai inalt …

Am profitat de faptul ca Ghiocel a preferat sa ramana acasa, am profitat si de vremea inca  frumoasa ca sa mai merg o data pe Transalpina.

Si cand spun Transalpina voi intelegeti portiunea  Novaci – Obarsia Lotrului, bucata cea mai spectaculoasa.

Ca sa ma explic, nu zic ca soseaua de pe DN67C nu este frumoasa sau spectaculoasa, zic doar ca nu intrece Transfagarasanul …

Drumul inca neterminat (pe aceasta portiune) este chiar foarte bun. Se poate merge bine pe el. Lipsesc doar parapetii si ici colo, la cate un podet, asfaltul lipseste pe portiuni foarte mici.

Venind din spre Novaci, dupa ce traversezi Ranca, drumul incepe sa urce.  La inceput serpentinele sunt foarte  „ascutite”, un autocar normal nu ar putea sa le excaladeze.

Cand te apropii de 2000 de metrii ai un peisaj minunat asupra statiunii.

Soseaua serpuieste urcand pana la 2145 de metri, in pasul Urdele.  Nu departe de varf, pe o portiune de cateva sute de metrii, drumul se ingusteaza urcand abrupt doar  pe un singur sens. As zice portiunea cea mai dificila …

Pana in varf am oprit de mai multe ori bineinteles pentru poze .  Vremea era minunata  si nu puteam pierde o asa ocazie.  Din pacate vantul sufla  cu putere iar temperatura scazuse la 6 grade.

Am mai oprit o data pe un platou care se dorea un popas turistic.   Miorele pasteau la cateva sute de metri, peisajul era minunat.

De aici incepe coborarea.  ” Decorul ” iti taie respiratia. Trebuia  sa  fac pozele, una dupa alta.

La limita la care jnepenisul face trecere la padurea de molid am mai zabovit putin, intr-o parcare, cum ar zice  Ghiocel, sa-mi fac cateva poze cu rudele,  doi magarusi !

In curand ajung la Lotru, parau care-mi aminteste ca mai am putin si ajung acasa.

Daca de la Obarsie pana la limita judetelor drumul este neschimbat,  doar doua portiuni neasfaltate, cu mai putin de 2 km,  coborand  spre Petrosani  raman putin surprins. Drumul este mai rau doar pana la Groapa Seaca, dar si aici gropile mai mari au fost pietruite asa ca, se poate merge .

Daca inca nu v-ati facut o impresie despre ce inseamna Transalpina , mai aveti timp :

\

Cer scuze daca v-am plictisit cu pozele mele. Cate o data am impresia ca tot ce-mi place mie, place tuturor si de multe ori se pare ca ma insel.

Un exemplu este cu cainii comunitari …

Posted on 08/09/2013, in cea mai inalta sosea, cea mai inalta sosea din Romania, DN67C, Novaci-Obarsia Lotrului, Novaci-Ranca, Ranca, Transalpina, un drum spectaculos. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Am vazut mai multi „fratiori”……

  2. Doar doi mama ,,, de fapt daca ma gandesc bine chiar 3, cu mine 4 !

Lasă un răspuns

