75 de ani …


Daca Ghiocel a marcat sambata aniversarea a 75 de ani de la inaugurarea Ansamblului Monumental „Calea Eroilor“ de la Targu Jiu In Pestera Bolii, unde a asistat la Concertul de muzica folk sustinut de Clubul Generatia Folk din Craiova, noi am marcat aniversarea la ea acasa, in Tg Jiu, dar si la Hobita.

Intamplarea a facut sa ne aflam in zona, programarea mea , suprapunandu-se cu acest eveniment.

Dupa ce-am parcurs Transalpina, si l-am cam enervat pe Sever cu pozele mele am popozit in Tg Jiu unde  le-am prezentat, pentru inceput, coloana infinitului , capodopera lui Brancus construita in uzina mea din Petrosani. 

Le-am explicat ca modulele din care este alcatuita , cca 18, daca retin bine, sunt turnate din fonta si  au fiecare o greutate de aproape o tona. Capodopera consta in primul rand in gandirea tehnica prin care se dorea redarea artistica a infinitului. Inima coloanei, respectiv structura metalica care trebuie sa mentina pe verticala o asemenea greutate, precum si fundatia, o adevarata fundatie de buncar , constituiau adevarata capodopera. Si iata ca dupa zeci de ani de la ridicare Coloana infinitului se inalta zvelta in orajul Gorjan , fiind fara doar si poate simbolul orasului.

Faptul ca unii s-au gandit sa serbeze cei 75 de ani de la inaugurare  este un semn de normalitate un fel de a ne arata recunostinat fata de marele om, Conastantin Brancus, poate cel mai mare artist Roman.

De la Coloana am mers in Parcul municipal unde le-am prezentat celelalte doua capodopere, „Masa tacerii” si in final  „Poarta sarutului”.

Ne-am pozat peste tot , eu preferand sa imortlizez pe  „pelicula ” excursia noastra si nu in memorie cum sugera un destept …

Nu puteam sa incheiem iesirea fara sa-i conduc in Hobita, localitatea de nastere a lui Brancus. Chiar daca, casa muzeu nu este chiar a lui,  a lui fiind doar o darapanatura, eu, cel putin, am apreciat ca s-a incercat refacerea ei si prezentarea  drept locuinta artistului.

Am apreciat gradina, prispa dar cel mai mult mi-au placut treptele din acei bolovani masivi .  Cu toate ca era toamna pe-nserat locatia a placut tuturor chiar daca noi barbatii o mai vazuseram.

Asa ce face ca si noi cat si Ghiocel am participat , activ, la aniversarea de 75 de ani de la inaugurarea Ansamblului Monumental „Calea Eroilor“ a lui Constantin Brancus.

Nu ma pot abtine sa nu va maipun cateva poze:

Posted on 30/10/2013, in Coloana infinitului, Constantin Brancus, Masa tacerii, Poarta sarutului, Tg Jiu. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

