Am mers o zi intreaga sa gasim Cascada Bigar


Am zis ca mergem si am mers. Ghiocel s-a trezit pe la 10 si pe la 11 ne „adapam” calutii naravasi indreptandu-ne spre Hateg.

Traseul ales, care v-am spus, nu era batut in cuie, s-a modificat putin in sensul ca am preferat sa ne intoarcem pe E70, Herculane – Caransebes, evitand sa venim noaptea pe Herculane -Baia de Arama-Tg Jiu.

In rest acelas, Petrosani- Hateg-Caransebes unde am facut prima oprire. Faptul ca de ani de zile folosim centura orasului ne-a facut sa ramanem surprinsi de schimbarile din el.

Cateva poze si o cotim spre Resita, pe DN 58. Ziua insorita ne prezinta minunate peisaje pe creste montane doar ca noi ne grabim, suntem in intarziere. Vrem sa prindem pe lumina cascada. Ajungem la Resita si nu pot sa ma abtin sa nu oprim la muzeul locomotivelor un loc care-mi provoaca mai multa mahnire decat bucurie. Dar explicatiiile probabil intr-un alt post.

Ne indreptam spre Anina prin Parcul National Semenic-Cheile Carasului. Dupa ce trecem viaductul de la Carasova , opresc pentru 5 minute sa imortalizez frumusetile locului.

Ne continuam drumul si ajungem  cu soarele-n fata in Anina.De departe zaresc mina si amintiri minunate m-a napadesc. Ma gandesc la seful meu, inginerul Tomescu, impreuna  cu care am avut mai multe iesiri in zona.  Dumnezeu sa-l odihneasca parca o data cu el a murit si … Anina . In primul rand mina dar si orasul pare-n coma . Nu zabovim prea mult pentru a nu se insera.

Este ora 15 si pana  la Bozovici mai avem cca 30 de km iar noi habar nu aveam unde este cascada. Ma bazam pe faptul precizat in postarea Cristinei, cum ca este in apropierea soselei langa Paralela 45 .

Dupa Anina, petru prima data zarim o tablita cu Cascada Bigar semn ca ne apropiem.

Intram in Parcul National Cheile Nerei-Beusnita pe o sosea nesperat de buna.  Lui Ghiocel nu-i place. Drumul serpuia printre munti si era destul de pustiu. In zona lacului de Acumulare Gura Golumbului mai zabovim putin. Eram deja foarte aproape.

Un semnne indica 400 de m de cascada, altul 200  si oprim in dreptul Paralelei 45, la 12 km inainte de Bozovici . Nesperat de aproape de sosea,circa 2-3 metri, pestera noasta …Dar despre asta alta data sau mai bine cititi la Ghiocel.

Multumit ca nu ne-a prins noaptea ne continuam drumul in directia Baile Herculane.  In momentul incare se inopteaza suntem pe E70 spre Caransebes intr-un trafic aglomerat.

Asta-i place lui Ghiocel, nu la fel de mult mie.

In scurt timp un apus care ne incanta :

Aproape  de 8 PM suntem acasa in fata televizorului. Mi-a placut iesirea !

Va las mai jos si traseul:

Cascada Bigar

Posted on 17/11/2013, in Anina, Caransebes, Cascada Bigar, Cheile Nerei, Resita. Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Sper ca ati fost jos pe pietrele alea sa pozati cascada de jos in sus 🙂

  2. Ciobica mitrofan

    Am fost pe acest traseu in cadrul unui voiaj prin tara in lungime de peste 2000 de km.dar acest traseu Anina- acumularea Gura Golumbucului-Bigar paralela 45-Baile Herculane si Transalpina au fost de departe cele mai frumoase obiective ale voiajului.

Lasă un răspuns

