O mare fala pentru Romania – Cetatea Alba-Carolina de la Alba Iulia !


„La 1 Decembrie 1918 în cetatea lui Mihai Viteazul şi a pătimirii lui Horea, Cloşca şi Crişan, prin voinţa întregului popor român din Transilvania, reprezentat prin cei peste o sută de mii de participanţi, s-a înfăptuit Marea Unire. S-a împlinit visul de aur, pentru care şi-au dat viaţa martirii neamului…” 

An de an, cu aceasta ocazie Romanii adevarati isi dau intalnire la Alba Iulia. Noi ne-am deplasat de data asta mai repede si asta din trei motive: 1.Nu puteam lipsi  de la o astfel de aniversare  ; 2.Ne intalneam cu copiii nostri; 3.Nu voim sa lipsim la finalizarea Cetatii Alba- Carolina ; Poate ordinea nu-i chiar asta dar  asta este mai putin important !

Asa se face ca aproape de 10 plecam, pe o vreme nesperat de frumoasa dar rece. Pe parcursul traseului  nu puteam sa nu imortalizez peisajele incantataoare cu atat mai mult cu cat Sofronel primise un drapel, drapelul Romanesc, care cel putin cu asemenea ocazie ar trebui arborat de tot romanul.

La ora 11 eram la Alba Iulia unde urma sa aiba loc evenimentele festive privind  inaugurarea  lucrarilor la Cetatea Alba Carolina. Investitie inceputa de mai bine de 7 ani, unica in Europa , de o frumusete fara margini , o mare fala pentru Romania !

Si pentru ca am asistat personal la „receptia pe stadii de lucrari” a cetatii nu puteam lipsi acum la finalizare.  Copiii aveau cunostiinta de eveniment si au dorit si ei sa reprezinte Banatul si Moldova la comemorarea Marii Uniri. A fost o zi minunata petrecuta in famile !

Am asistat impreuna la parada garzilor si cuvintul oficial al mai marilor urbei. Am privit incantati  cele cateva salve de tun trase in cinstea evenimentului. Am urmarit garzile pe traseul portilor ( Cetatea  Alba Iulia are nu mai putin de 7 porti, una mai frumoasa ca alta).

Si pentru ca eram cu niste flamanzi am mancat de doua ori, o data mici (ca tot imi facusera unii pofta…) ca apoi la sugestia  nu spun cui „macare de mancare” la restaurantul Medieval situat in incinta Cetatii.

Pe seara am asistat la primirea solilor  in Sala Unirii a muzeului, am privit o inima uriasa realizata de sute de cercetasi, si-am inghetat putin la un spectacol in aer liber cu multe, multe flacari la propriu. N-am plecat pana ce intunericul nu s-a lasat peste noi pentru a putea savura iluminatul de sarbatoare.

Felicitari edililor pentru relizarea lor, unica in Europa,  Alba Iulia ramane un oras care trebuie vizitat de tot romanul.

Regretand ca n-am ramas alaturi de copii si in ziua de 1Decembrie, la marea sarbatoare,  „incalecand” pe Sofronel,  cu drapelul romanesc fluturand, mandru, am revenit la casuta noastra.

Acum, in moment ce va scriu, urmaresc la caldurica fastuoasa manifestare de la Ziua Unirii de la Bucuresti !

LA MULTI ANI ROMANIA – asta iti doresc !

Doar inca cateva poze :

Posted on 01/12/2013, in 1 Decembrie 1918, Alba Iulia, Ziua Unirii. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. La Multi Ani Romanie si Romani adevarati !
    Va multumim pentru instantaneele superbe.
    Alba Iulia si mai ales Cetatea sunt locuri superbe si pline de trairi frumoase din trecutul meu. Salutari , si pe aceasta cale , prietenilor buni din Alba.
    Famlia Serb nu se dezminte si ne face pielea de gaina ! 🙂 Va iubim si va stimam .

  2. Ma bucur ca reusesc sa te misc …
    Si noi va iubim !

Lasă un răspuns

