O plimbare cu street view-ul, de la Gurahont la Cocna


Pentru ca n-am mai fost  de mult la tara  si pentru ca fiind pe pagina de facebook a satului Crocna , satul bunicilor mei,  am vazut recomandarea  d-nei Marcela de a vizita satul astfel, m-am conformat (desi o mai facusem)  eu fiind  un pic mai curios…

Harta Gurahont

Am inceput plimbarea de la Gurahont in spre Iosas in ideea de a vedea daca fata de acum 50 de ani  drumul DJ708 s-a  schimbat cu ceva.

Daca in tinerete drumul il faceam cu bicicleta  si dura aproape o ora, cu street view-ul a durat tot cam  atata. Inaintam din 50 in 50 de  metri,  cu viteza procesorului si a memoriei  de 2GB. A fost bine totusi! Am revazut pe viu (aproape) locuri dragi mie . Surpriza placuta  a fost cand  am realizat ca DJ708  este asfaltat intre Gurahont si Iosas. Nu stiam asta !

Incantat am continuat  „sa merg” si incantarea a fost si mai mare  cand am vazut ca asfaltul continua pana la iesirea din Pescar. De aici vechiul drum, arhicunoscut, de piatra, poate putin mai bun, la prima vedere.

Ca o parere personala  Crocna este izolata de asfalt pe aceeasi portiune,  atat fata de Pescar cat si fata de Dieci, apreciez eu  cam cu 2,5-3 km.  Am intrat in sat pe langa casa lui Ionut al lui Chiul, prieten bun din copilarie.

img1

O cruce mi-am facut in dreptul casei educatoarei , plecata dintre noi de o vejnicie.  Pe dreapta casa verisorilor Tonic si Zorica imi amintea de anii frumosi ai copilariei. Am trecut pe langa scoala si biserica,reamintindu-mi de dascalul Tigan  si am continuat, pe la valaie, in Crocna din sus.  In dreptul  casei lui Ionut, nepotul meu dar si al varului Paunel, plecat de mult dintre noi, view-ul m-a lasat , n-a mai vrut „sa mearga” …

Noroc intr-o imagine de ansamblu  a ulitei principale care  ajungea aproape la Lenuta, vaduva verisorului meu Gheorghe. Din imagine se distinge destul de greu casa varului Pavel  de ceva vreme „cu cetatenie ” franceza pe care nu l-am mai vazut de mult.

img3

Mi-e dor de Crocna, sper sa reusesc pana la anul nou sa dau o fuga …

Celor care va e dor tare de meleagurile natale cu street viev-ul  puteti cat de cat sa vi-l potoliti .

Posted on 07/12/2013, in Crocna. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

