Ca sa incepem anul cu bine !


Ca sa ne plimbam tot anul am inceput cu  1 ianuarie …

Revelionul in doi nu m-a obosit prea tare, la ora 11 eram fresh,  asa ca, am convenit ca ar fi bine sa incepem cu iesirile  din prima zi ca s-o tinem asa tot anul. La chestia asta chiar ne potrivim !

Si pentru ca problema era unde sa mergem, undeva unde n-am mai fost de mult, dupa Rausor, am decis sa vedem cum stam cu zapada la Ranca .

Transalpina fiind inchisa, ori cum nu aveam nici o sansa cu Ghiocel, am luat-o prin Sadu  in spre Novaci. Vremea inchisa nu prea era pe placul nostrul dar …  „asta ai, asta trebuie sa iubesti ” spune un proverb romanesc. Primul popas la Manastirea Crasna

Ne-am continuat drumul spre Novaci si-n  localitatea Musetesti-Gorj vedem finalizat Complexul  turistic Natura .

Nu arata rau de loc ! Doar cateva poze pentru ca linistea era prea mare, toti dormeau bustean dupa petrecerea dintre ani .

Mai multe poze gasiti pe Facebook.

Cum calatorului ii sade bine cu drumul am plecat. Nu m-am putut abtine ca o data intrat in Novaci sa nu fotografiez un panou maret cu o reclama la Transalpina care dadea bine .

Omisesem sa va spun ca de pe drum ma tot uitam cu-nfrigurare spre crestele muntilor. Nu se vedea nimic, ceata deasa acoperea tot.  Cu toate asta speram sa ajung in Ranca sa vedem si noi  statiunea acum in prag de noul an. N-a fost sa fie ! Am urcat ce am urcat si pe masura ce inaintam ceata era tot mai deasa, desi la iesirea din Novaci vizibilitatea era foarte buna. Drumul cu putina  mazga iar temperatura -2 grade. La inceput vedem bine, apoi, destul de bine ca la un moment dat sa vad din ce in ce mai rau. Urcand densitatea cetii creste. Curbele stranse in ac de par imi dadeau de furca chiar daca Sofronel este prevazut cu faruri de ceata care urmaresc curba. In parcarea in care in toamna, la vizita  facuta cu Sever, am cumparat branza si fructe am decis sa ne oprim (mai aveam de parcurs cca 4-5km). Vizibilitatea era chiar naspa. Convins ca-n asemenea conditii nu vom vedea nimic in statiune, spre bucuria lui Ghiocel ne-am intors.

Si fiindca obiectivul nu fusese atins am decis, la revenirea in Novaci,  sa virez stanga in spre Baia de Fier.  Dupa un drum bunicel care urca si coboara destul de mult am ajuns in localitate.

In locul din imagine decid sa mergem mai intai  spre Pestera Muierii si ulterior spre Polovragi.

Iesirea s-a incheiat aici la Pestera Muierii, loc cu amintiri frumoase pentru familia mea unde pe o vale superba cu ani buni in urma iesisem la un piknic cu copiii.

Ne-am continuat drumul, de altfel total neumblat, pana la intrarea in pestera

Mai jos vedeti locul pe care-l pastram ca pe o frumoasa amintire :

Si in final ajungem la complexul hotelier de la intrarea in Pestera Muierilor, complex care, dupa umila mea parere, creste de la an la an .

Neputand sa-mi conving consoarta ca in cateva minute putem ajunge si la Pestera Polovragi (mai aveam doar 9 km) ne-am intors acasa de data asta pe DN 67  Ramnicu Valcea – Tg. Jiu.

Convinsi fiind ca o sa ne plimbam de acum tot anul  catre seara am ajuns in urbea natala dupa primii 250 de km parcursi anul acesta.

Un lucru o mahneste tare pe Ghiocel ! Cumpana dintre ani l-a prins pe Sofronel „murdar ca porcu ” ceea ce dupa datina se spune ca asa o sa fie de acum tot anul. Cine credeti ca-i vinovatul ???

Numai ca, o sa schimb eu datina cat de curand !

Posted on 02/01/2014, in Complexul turistic Natura, Novaci-Ranca, prima zi, prima zi din 2014, Ranca, Transalpina. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

