Paltonari pe Transalpina Ski Resort


Duminica de dimineata.

Imi propusesem de sambata sa ajung pe Transalpina Ski  Resort , noua statiune din apropierea  Obarsiei Lotrului, dupa ce Balan Ionul, un mai vechi coleg  de-al lui Ghiocel m-a asigurat ca drumul e foarte bun si pe alocuri la negu.

I-am propus nevestei traseul si m-a refuzat categoric. Cica ea si vara are emotii mari pe acel traseu, cu atat mai mult iarna.  In schimb mi-a dat dezlegare sa plec singur…

Cum ideea nu mi-a prea suras, nu de alta dar e plictiseala singur, plus ca mai sti ce se poate intampla iarna pe un drum de munte, eram gata, gata sa schimb traseul. Asta nu inainte de-al suna pe amicul meu de tenis si nu numai, Alex Sera, care nu prea ma asteptam sa raspunda afirmativ.  Contrar asteptarilor in 30 de minute, dupa telefon,  eram plecati.

Initial am zis ca mergem cu Sofronel, ulterior ,de comun acord am cazut ca un 4×4 este mult mai bun  pentru drumul asta iarna.

Conform celor zise de Ionut drumul era ca-n palma…  Mult mai rau este din oras  pana la intersectia in spre fosta Petrila Sud.

Cheile Jietului iarna sunt mirifice  numai ca pentru a face niste poze, cat de cat bune, trebuie sa mai opresti din cand in cand, ori cu Alex asta era cam greu … Pana la urma am reusit de vreo cateva ori .

Prima data am imortalizat imaginile de mai jos

A doua oara,  nu la mare distanta,  mi-a cerut chiar el sa-i fac niste poze intr-un loc unde cu cativa ani inainte avusese cumpana vietii. Asta chiar nu se putea refuza.

La limita dintre  judete  am oprit pentru a treia oara.

In mai putin de o ora eram pe partie, ca doi paltonari.  Agitatia era foarte mare, lume multa, cardul de masini se insira pe sosea in spre Petrosani cam un kilometru, nu-mi dau seama cat se intindea in spre Brezoi ?

Pentru ca vremea era nesperat de buna, lumina era perfecta pentru fotografii, am hotarat de comun acord sa urcam cu telegondola. Daca nu stiati, telegondola pentru paltonari costa 20 de lei si are o oprire intermediara pana-n varf.

In timp ce uracam am inrosit aparatul, imaginea fiind grozava.

La prima halta agitatia era foarte mare. La cativa metri de  telecabina era capul de intoarcere pentru un telescaun foarte aglomerat. Am mai facut niste poze si bateriile m-au lasat.

Prevazator cum sunt am scos rezervele dar acestea erau moarte din fasa, n-am reusit, cu ele, nici macar sa deschid aparatul. Ghinion , cum ar fi spus Alex, ” nacazu  vine pe om „!

Mi-am amintit ca am insistat sa-mi iau un al doilea telefon NOKIA  pentru simplu motiv ca primul avusese o camera exceptionala.

De la aceasta cota in sus, inclusiv revenirea, toate pozele sunt facute cu telefonul. Nu puteam sa nu imortalizez peisajul de la cota cea mai inalta.

Privelistea de sus o regasiti in ultimile poze,  acum spunneti-mi si voi daca n-a meritat osteneala sa urcam pana aici  ?

Fomica a venit pe „noi” si a trebuit sa coboram, atata  de mare a fost graba ca in statia intermediara nu ne-am mai coborat la intoarcere.

Am ajuns cu bine jos am mancat pe fuguta si fuga acasa, incepuse Robingo ( prieteni stiu de ce …) !

Daca nu ne-am fi grabit  asa tare ar fi fost si mai misto, acum,  citez din clasici  … ” asta este „, a fost bine si asa.

Ne-am contrazis pe drum privind accesul pe  Transalpina, in spre Ranca, eu sustinand ca este blocat, soseaua aceasta nefiind curatata. Nu va spun cine a avut dreptate ….

Ce m-a incantat cel mai tare este ca Alex al meu a fost , de data asta, foarte incantat de iesire, a catalogand-o drept reusita si ca mai vrea …

Am fost de aceeasi parere cu el, am petrecut cateva ore placute in mijlocul naturii intr-o locatie unde unii dau bani grei  sa ajunga !

In final concluzia mea: pe  Transalpina Ski Resort nu esti  chiar ca la St. Moritz dar dupa umila mea parere este cea mai tare  zona schiabila din Vale   si accesul este foarte facil. Cazarea in perioada asta, in cabanele de la Obarsie, e ceva de vis, credeti-ma !

Aici aveti doar cateva poze . Mult mai multe aveti pe Facebook deci concluzia, imprieteniti-va cu Alex sau cu mine !

Posted on 03/02/2014, in schiuri, Transalpina ski resort. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

