Am cautat acul in carul cu fan …


Dupa ce aseara am vazut o emisiune extrem de interesanta pe Viasat History  parca,  „Calatorii feroviare continentale de exceptie” care chiar mi-a placut tare mult, am sarit dupa un creion si o hartie sa-mi notez niste repere.

Finalul calatoriei de aseara a fost Bad Ischl -Austria , o minunata statiune, undeva in S-E de Salzburg, unde-si avea reședința de vară Famila Imperială Austriacă. De aici, de la această reședință Francisc Iosif I a declanșat Primul Război Mondial.

Peisajele  Dumnezeiesti vazute de pe varful unui multe pe care se ajungea cu o locomotiva care avea o forma extrem de ciudata ( cica rezervorul de apa trebuia sa aiba o pozitie orizontala pe tot parcursul urcarii – care era o panta foarte abrupta -pentru a nu se varsa apa) m-a decis ca in vara sa vedem zona.

Mai mult, cele 5 lacuri situate pe o suprafata de mai putin de 100 de km, intr-un decor montan de exceptie, creaza un peisaj foarte greu de descris in cuvinte.

Inspectand zona cu GOOGLE MAPS, (asa fac de ceva timp, vizualizand zona in timp real prin satelit) mi-am adus aminte de o poza minunata care tot apare ca foarte reprezentativa pentru Austria (prima poza postata), intr-o zona  care noua pana acuma ne-a scapat .

M-am plimbat virtual pe malul celor 5 lacuri, Wolfgangsee, Fuschisee, Mondsee, Attersee si Traunsee sa vad daca nu cumva minunatul peisaj este situat pe aceste lacuri. Dar de geaba. Mi-am adus aminte ca noi vizitaseram, cu ani inainte, in sud in  zona Klangenfurt, Worthersee si Ossiacher si-am dat o raita si pe acolo dar nimic.

Dupa ce s-a trezit desteapta familiei i-am  dat tema de casa poza si in mai putin de o ora raspunsul a venit – localitatea St. Wolfgang – pe Wolfgangsee, la cca 20 de km de resedinta imperiala .

Acum stim unde ne vom petrece concediul de vara !

Linkul cu minunata emisiune l-am furat de la Ghiocel ea l-a gasit ! Merita vazuta dar va trebuie timp !

Pentru a intelege doar ceea ce v-am povestit este suficient sa parcurgeti filmul de la minuntul 45,25 .

Vizionare placuta si astept impresii mai mult din partea celor ce ma tot critica  si ma intreaba  daca nu m-am saturat sa vizitez Austria !

Posted on 13/02/2014, in Austria, St. Wolfgang, Wolfgangsee. Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Silviu Popa

    Excelenta alegere! Am fost/am trecut de cel putin 6-7 ori prin Bad Ischl incepand cu 2007 atat vara cat si iarna!

    Va recomand sa vizitati Welness Spa ( http://www.eurothermen.at/de-bad-ischl-index.htm) si o celebra cofetarie veche din 1832 (http://www.zauner.at/english/).

  2. Aşteptăm fotografii

    • Foarte interesant ce-mi arati tu !
      Deci dupa unii „poza mea” este din Hallstatt dupa altii (in care ma incadrez si eu ) din Wolfgand. O sa ma conving cu siguranta in vara. Noroc ca locatiile sunt relativ apropiate!
      In plus ma bucura ca mi-ai dat topul celor mai frumoase 4 orase din Europa.
      Adevarul este ca am trecut la cca 10 km atat de Colmar,France (cand am fost la Mulhause) cat si de Gruyeres,Elvetia ( cand am fost la Montreux).
      Le-am memorat locatia si cu prima ocazie cand vom ajunge in zona le vom vizita.
      Multumesc Alexandru pentru link !

  3. Cu siguranta poza este din St. Wolfgang! Este minunata …aceasta zona o admir si eu in aceasta perioada !

Lasă un răspuns

