Sofronel m-a uimit din nou !


Un drum la Deva, ieri , duminica, s-a transformat in final intr-un drum la consum.

Ce inseamna asta ?  Inainte de a urca serpentina de la Pestera Bolii, Ghiocel imi atrage atentia , urmarind bordul, s-o las mai moale pentru a nu strica consumul realizat cu o zi inainte, in iesirea de la Craiova, consum pe care nu-l resetasem inca.  Ca sa nu mai vada cum creste consumul  (fiind in urcare nu neaparat din cresterea vitezei ) am resetat computerul spunandu-i, la veselie, ca am rezolvat problema  …

Surpriza a aparut destul de curand cand aruncand privirea pe bord am constatat un consum mediu de  2,5l/100 si asta era la intrare in Baru (viteza medie 79km/h). O sa spuneti cu totii, drumul coboara ce mare scofala …

Si uite ca e destul de mare pentru ca de aici am incercat sa merg la consum, respectiv sa conduc de asemenea natura pentru a realiza un consum minim, fara a face rabat vitezei – ca sa nu ma critice unii !  Spre surprinderea mea la intrarea in Hateg constat un alt record absolut, 2,8l/100km pe 35 de km ( precizasem initial ca am resetat computerul de bord pe la pestera Bolii) cu o viteza medie de 80Km/h.

Extrem de multumit de performanta mi-am dorit sa continui testul pana la Deva moment in care Ghiocel mi-a cerut sa opresc la Lidle (in Hateg) pentru niste cumparaturi. Nu mi-a convenit  faptul ca o sa-mi stric media de viteza (implicit consumul) dar sefu-i sef si m-am conformat…  O data iesiti din magazin cursa consumului s-a reluat .

Am asistat cu neputinta cum consumul crestea vizibil urcand dealul Hategului  noroc a am si coborat. Asa se face ca in giratoriu de la Santuhalm consumul meu era 3,3l/100 pe 67 de km cu o viteza medie de doar 75km/h (Ghiocel mi-o stricase cu Hategul ei ).

Am decis sa ajung la Deva pe autostrada pentru ca eram foarte curios sa vad daca pot mentine consumul acesta.

Am intrat pe autostrada cu 3,4l/100 si la o viteza medie de 100km/h (pe tempomat) am iesit dupa ea cu acelas consum 3,4 pe 86 de km si viteza medie de 77km/h. Cu toate ca pana in Deva mai aveam de urcat o panta serioasa consumul la intrare in oras ramasese acelas.

Si ca sa subliniez importanta rezultatului cel mai bun consum, de Deva, realizat cu Sofronel era de 3,9l/100,consum realizat in mai multe randuri. Mai jos nu s-a putut !

La intoarcere am venit prin Hunedoara – Nadastia de Sus – Hateg  si din Nadastie, luat cu povestile, am uitat de test.  Mi-am amintit undeva in apropiere de Hateg .

Finalul finalului, am ajuns in Petrosani cu 4,0l/100km dupa ce-am parcurs 186km cu o viteza medie de doar 61km/h alt record absolut pentru Sofronel pe aceasta distanta.

Ma tot refer la Sofronel pentru ca, cu  Sofronica am reusit recoduri mult mai multe dintre care cel mai tare 2,5l/100 Petrosani -Tg jiu si 3,3 l/100 Petrosani – Tg Jiu – Petrosani relizat in trei randuri, il tot trambitez. Sofronica pana la cursa asta era net superioara lui Sofronel din punct de vedere al consumului. E drept ca Sofronel merge putin mai bine si are cred 5HP in plus.

Ce s-a intamplat cu Sofronel incepand cu sambata, drumul de Craiova, n-am inteles – n-am nici o explicatie. Interesant este ca nici nu m-am mai uitat la motor sa vad daca mai am sau nu acei magneti care cica economisesc combustibil  (Magno Fuel ) de a caror utilitate nu m-am prea convins inca si care i-am montat in 25.05.2013 la 41.534 km – acum avand cca 55.000 .

Sa-si fi dat drumul magnetii dupa 14.000 de km mi se pare total absurd  cand producatorul afirma ca economia de carburant va fi vizibila dupa cca 3000.

Inca un lucru care ma frapeaza, consumul acesta este obtinut cu anvelopele de iarna, care au o frecare mult mai mare cu asfaltul, ceea ce imi da speranta ca la vara s-ar putea obtine rezultate si mai bune.

Va voi tine la curent !

Anunțuri

Posted on 03/03/2014, in consum, consum redus, Magno Fuel, record, Sofronel, Sofronica. Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Silviu Popa

    Incercati sa urmariti consumul mediu pe distante mai mari (de gen minim 1000km), a urmari consumul dupa o resetare a BC pe o distanta de sub 100km, nu e o actiune foarte relevanta. E evident ca un HDI consuma putin ca orice turbodiesel de clasa lui insa relevanta e media consumului pe distante mai mari. Gresesc eu?

    Chiar vroiam sa va intreb de acei magneti Magno Fuel, daca s-a dovedit eficacitatea lor…Personal sunt sceptic vizitandu-le site-ul…citesc zilnic reclame la sisteme de redus consumul de energie electrica, combustibil…le-am vazut ca niste „afaceri” de criza in care sa ademeneasca „napastuitii” sa le mai arunce un ban in cont…

  2. D-le Silviu Popa -Cu siguranta d-ta nu gresesti. Culmea este ca pana zilele trecute consumul mediu pe aproape 40.000 de km era 5,0l/100 din care 14000 de km cu faimosii magneti Magno Fuel. De retinut ca eu circul intr-un oras de provincie care nu se compara cu Bucurestiul – am vrut sa precizez.
    Cat privesc magnetii eu n-am sesizat ceva vizibil.
    Socul meu este ca, cu primul Citroen C4 (cel rosu) am avut consumuri mult mai mici (cel putin 0,5l/100) fata de actualul C4, mai nou. Faptul ca totusi in ultimile doua calatorii am obtinut consumuri mult mai mici, ca de obicei, ma pune pe ganduri , nu am o explicatie logica. In afara de un soc puternic intr-o gropa , cand mergeam la Craiova, nu am sesizat nici o alta schimbare la masina mea in ultima vreme. Sa fi contribuit acest soc la modificarea consumului iar nu pot sa cred. Desi o posibilitate de 1% ar fi sa se fi apropiat cei doi magneti, din cauza socului si sa fi influentat de aici in colo consumul.
    Pentru ca pot afirma cu certitudine ca in ultimile sute de km consumul a scazut destul de mult.
    O sa va tin la curent daca tineti aproape !

    • Silviu Popa

      Cel mai probabil, stilul dv de condus a suferit modificari – in bine si asta sa aiba cea mai mare influenta. Mersul la consum, in sens normal, nu intr-unul extrem, face bine si masinii si buzunarului soferului… Eu folosesc mult tempomatul cand se poate (nu doar pe autostrazi) iar mersul constant, fara oscilatii aduce rezultate reale.

      O alta regula a mea, de mers pe autostrada – atunci cand conduc un diesel: nu ma intereseaza sa am o viteza cat mai aproape de limita maxima legala daca nu sunt grabit. Pur si simplu, pornesc tempomatul atunci cand turometrul indica aproximativ 2800 rpm in ultima treapta (a V-a sau a VI-a in functie de masina). Diferenta de consum e semnificativa fata de cazul in care ai rula in ultima treapta la 3000-3300 rpm). Diferenta de viteza insa e mica.

      Sofronica consuma mai putin (desi avea un motor similar) din urmatoarele considerente, spun eu:

      – era o masina mai usoara
      – fiind Euro3 nu avea filtru de particule aka DPF, electronica mai simpla, evacuarea gazelor mai facila.

      Nu vreau sa par Toma Necredinciosul, poate ca magnetii si-or fi adus aportul, citeam pe site ca in urma folosirii lor se reduc reziduurile din camera de ardere.

      • Mi se pare foarte corecte afirmatiile dvs dar:
        1. Stilul este acelas, in momentul in care merg la consum (se intampla in dese cazuri cand merg sa ma plimb si am timp)
        2. Afirmatia cu mers constant la cuplul maxim (la mine 2750) o folosesc frecvent cand merg pe autostrazi si ma repet – nu sunt grabit; Va dau perfecta dreptate !
        3.In ce priveste consumul lui Sofronica e posibilsa aveti dreptate, nu va contrazic;
        4.In ce priveste magnetii,eu inca nu sunt convins …dar : in ultimul concediu pana la Stockholm – cca 3500km am obtinut cu Sofronel 4,9 l/100 media. Cu Sofronica obtinusem in concedii anterioare ,tot in afara, cel mai putin 5,1-5,2. Initial am crezut ca de la magneti (ii pusesem la plecarea in CO) ulterior prin tara mi-am schimbat convingerea. Dar pana azi nu stiu ce sa zic sau daca s-a redus consumul atunci aceasta a fost insesizabil.
        In schimb daca pe viitor voi merge in mod curent cu consumuri in jur de 4 l/100 as putea crede ca este influenta magnetilor.
        In timp poate pot sa ma pronunt altfel desi – ma repet – am 14000 de kmcu magnetii !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: