Bombe vulcanice mai sus de Densus !


Dupa un traseu destul de ciudat parcurs ieri, am vrut sa mergem spre Caransebes – Poiana Marului, unde nu mai fuseseam de mult dar inainte de Sarmisegetuza au aparut nori grei in accea zona.

Si pentru ca la noi inca era soare am virat brusc stanga in spre Hobita Gradiste unde nu mai fuseseram (nu-i vorba de Hobita lui Brancus).

Ne-am intors si la iesirea in spre Hateg am intrat si pe stanga la Breazova si pe dreapta in spre Clopotiva – Raul de Mori . De aici drumul me-a condus la ultimul baraj, Barajul de peste ape de unde ne-am intors abatandu-ne in Valea Daljii.

Am travesrsat  din nou canalul de aductiune in dreptul comunei Sanpetru  amintindu-ne de nenumaratele iesiri la soare si la pescuit din aceasta zona.

De aici am luat-o in spre Hateg ca in Totesti s-o luam in spre Densus.  Si pentru ca vechea biserica din Densus o vizitaseram de multe ori ne-am continut drumul   intr-o zona total necunoscuta noua … spre STEI – Valea FIERULUI .

Dupa doar cativa km apar si primele  panouri care ne povestes ca aici acum 65 milioane de ani Tara Hategului era o insula tropicala, cu vulcani si dinozauri,  in mijlocul Marii Tethys. Ce-am inteles din toata povestea este ca eruptiile vulcanice au fost multiple  de-a  lungul mileniilor si ca lava a fost aruncata  de la mai bine de 20 de km. Pana azi n-a fost descoperit craterul care a scuipat lava.

Pe aceasta vale incantatoare, intitulata si Drumul vulcanilor, unde mie mi-a placut extrem de mult, ne-am continuat drumul cca 10 km, pana la terminarea asfalului in satul STEI . De aici ar mai fi fost cativa km pana in GOTESTI sau satul parasit, obiectiv care l-am vazut ulterior, pe un panou publicitar. O sa-l vizitam cat de curand, sa vina primavara !

Ne-am intors si-n prima intersectie am cotit dreapta urmand un indicator ruginit – CRIVA 3 km. Zona la fel de splendida dar  cam pustie , am intalnit doar  trei-patru case din care doua parasite.

Una peste alta dupa cateva ore de plimbare, prin sate si comune, am revenit in Hateg .

Un traseu forte frumos pe care cu siguranta o sa-l repetam cat de curand. Va las in compania catorva poze :

Pentru cei interesati, traseul plimbarii de ieri, cu doua precizari :

– Am luat-o spre Densus prin Totesti, din Unciuc, nu cum arata hatra ( nu stiu de ce nu m-a lasat sa configurez corect drumul) iar din Densus pur si simplu Google maps este in ceata  nu vede localitatile inspre care  am mers sila unele chiar am ajuns noi, respectiv STEI, GOTESTI, CRIVA , POENI

Si cum v-am obijnuit deja :

Posted on 10/03/2014, in Criva, Densus, Hateg, Poeni, Poieni, Stei, Tara Hategului. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

