La RECOM SID SA Hunedoara se poate …


Pentru c-am lucrat si eu cativa anisori buni in bransa, (nu spun unde cei curiosi sa citeasca , va dau doar un indiciu, uzina unde a fost realizata, in 1937, capodopera lui Brancus Coloana infinitului), vizita la Recom SID Hunedoara pentru mine a fost extrem de interesanta.

Din practicile efectuate in tinerete nu mai vizitasem, cu grupul, o societate cu profil de confectii metalice.

Vizita a inceput in sala de protocol a societatii unde de d-l director Giurgiu  si-a inceput discursul prezentandu-ne desprinderea din  SIDERURGICA.

Acolo am aflat ca RECOM SID SA face parte din grupul de firme Micro Mega HD SA.  Actionarul majoritar este familia Harau, pe doamna Harau,  am avut placerea sa o cunosc la sfarsitul vizitei la Cincis.

Fiind interesat, pe tot parcursul vizitei am fost in apropierea d-lui director Giurgiu incercand sa nu-mi scape nimic. Asa am aflat ca societatea isi desfasoara activitatea pe o suprafata de 16.400mp in doua hale, Atelierul de confectii metalice  si Atelierul de reparatii siderurgice . Numarul de angajati este de 260 din care 225 muncitori. Domnia sa este foarte mandru de echipa cu care lucreaza vorbindu-ne  la superlativ de sudorii calificati la SLV Munchen, ISIM Timisoara sau RINA SINTEX si nu numai de ei.

La intrebarea mea cum au fost achizitionate multimea de utilaje noi dintre care amintesc doar instalatia de taiere cu plasma, instalatia de sablare, dar si stungurile si multe, multe altele ni s-a raspuns  ca marea lor majoritate au fost achizitioanate din Fonduri Europene pe un proiect ce a depasit 1 milion de euro.  Era sa uit de robotul industrial de sudura, o scula care apreciaza  interlocuitorul meu, isi face toti banii. Printre putinele  utilaje pastrate din vechea uzina,  aminteste d-l  Giurgiu, sunt  podurile rulante.

Intrebat fiind de comenzi, cum stau cu desfacerea, pentru cine lucreaza,  nu mare mi-a fost mirarea cand raspunsul a fost,  in mare parte pentru export, respectiv Germania. Produsul  cu care au cucerit piata este o platforma egalizatoare automtizata care este folosita indeosebi de supermaketuri pentru a-si usura incarcarea, respectiv descarcarea marfurilor, din TIR- uri. Fixata in zidaria constructiei platforma are posibilitatea ridicarii hidraulice la nivelul tirului astfel incat descarcarea sa se poata face eficient si rapid prin utilizarea motostivuitorului.

N-am putut pleca fara a afla si salarul mediu practicat in uzina . Raspunsul a venind prompt, 1.400 lei. Si pentru ca era sa uit, un lucru de loc nesemnificativ, tot profitul societatii de la infiintare pana in prezent a fost reinvestit !

Am multumit gazdelor noastre pentru placuta vizita ca la Cincis discutia sa continue cu d-na Harau  omul despre care unii sutin ce este creierul societatii.  Discutia a fost lunga si placuta, ce-am retinut eu este, ca Fondurile Europene nu se obtin chiar asa usor, trebuie sa te zbati…

Astea fiind zise va invit in cele de mai jos sa vizitati si voi, prin intermediul imaginilor, dar mai ales al filmuletului realizat de TVR i,  societatea RECOM SID SA Hunedoara.

Concluzia mea … este ca se poate !

Acest filmulet descoperit in timpul editarii postarii nu mai are nevoie de alte  explicatii !


PRO HD – Fabricat în Hunedoara este un eveniment organizat de Sebastian Bârgau, Denisa Bârgau si Calin Bobora, în colaborare cu Camera de Comert si Industrie Hunedoara si sustinut de AVIS 3000, Carpatcement, RECOM SID Hunedoara si Aqua Sara / Aqua Sara Facebook. Parteneri: PRO HD, Kooperativa 2.0, Vila Flamingo, Glasul Hunedoarei ,REPLICA HD.ro.

Posted on 25/03/2014, in confectii metalice, Fabricat in Hunedoara, Made in Hunedoara, Micro Mega HD SA, Pro HD, Produs in Hunedoara, Recom SID, Recom SID Hunedoara. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Alexandru Niculaie.

Lasă un răspuns

