1 Mai ziua celor care nu mai muncesc sau daca o fac o fac de-a moca …


A fost sarbatorita la Petrila intr- un spectacol adevarat dar intr-o sala de …

popicarie !

Daca ati inteles aluzia, vizavi de sala,  de un spectacol unic si minunat am avut parte de 1 Mai.  Aveam informatii, cum s-ar zice din casa , ca va  fi ceva tare dar eram oare convins ? Pana la urma chiar daca am stabilit asta la o bauta  (voi cititi asta la o zi onomastica) cu catel cu purcel (doar cu Ghiocel  de data asta) am purces in Parcul pensionarilor din Petrila .

Ma asteptam ca spectacolul sa fie in aer liber, dar mare mi-a fost mirarea cand am constatat ca locatia avea acopetis. De fapt aer era peste tot doar ca … ploaia  nu ne-a deranjat de loc .

Vreau sa spun ca am implinit 60 de ani, mai zilele trecute, dar  un astfel de spectacol, intr-o popicarie abandoanta, o adevarata ruina, chiar daca a dat ea campioni (nu vreau sa gresesc) mondiali sau doar europeni, n-am mai vazut !

Spectacolul, atat cat l-am inteles eu s-a dorit o ironie la adresa mai marilor urbei sinu numai, o rabufnire a societatii civile.  Nu pot sa nu le dau dreptate atat timp cat in ”78 am venit in acest oras ca tanar absolvent si iata ca-n mai bine de 35 de ani – cu eforturi conjugate- orasul Petrila este o adevarata ruina.

Tinerii din ziua de azi  n-o sa mai invete la geografie ca Mina Petrila  era una dintre cele mai mari mine de huila din tara si una dintre cele mai adanci, cca. 1000 de metri, daca gresesc am o scuza, am lucrat doar la Lonea si oricine poate sa ma contrazica.

Filmul „Planeta Petrila” in curs de realizare este un strigat de durere al societatii Petrilene pe care nimeni n-o aude !

Ideea spectacolului a fost geniala Ion Barbu nu se dezminte.  Au concertat tinere talente, copiii extrem de talentati alaturi de minunate formatii artistice. Au fost oferite o multime de premii celor care au pus o particica din fiinta lor in slujba Petrilei. A fost frumos, a fost minunat ! O sa revin cu placere ori de cate ori va fi posibil in mijlocul acestor oameni minunati  cu care soarta este nemiloasa.

In final pentru ca vreau sa gustati savoarea spectacolului o sa va dau, cu pipeta -pe Facebook- cate o maxima pe zi, sper sa va bine dispuna.

Exista riscul ca cei care nu sunt din zona, ma refer aici la Valea  Jiului,  sa nu relizeze subtilitatile – imi asum riscul !

Poate cel mai important lucru omis a fost relizatorul genialului spectacol, caricaturistul  Ion Barbu .

 

 

Posted on 02/05/2014, in 1 Mai, 1 Mai muncitoresc, I D Sarbu, Ion Barbu, Petrila. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

