Si la Petrosani se face arta!


Aseara destul de tarziu cativa „devoratori de arta”, fosti colegi de-ai subsemnatului, ne-am gandit ca ar fi bine sa-l sutinem pe Ocsike – pe numele sau Romeo Szedlacsek, un alt coleg,  in prima sa expozitie de fotografie.

Asa se face ca am descoperit ca vizavi de Compania Huilei, in aceea cladire veche din caramida rosie, un om inimos, un artist, pe numele sau CRISTIAN SERGIU IANZA  si-a dorit si a realizat o minunata expozitie de arta. Intr-o sala de la mansarda, frumos renovata,  am descoperit  minunate lucrari, de la sculpturi si ceramica, la picturi si caricaturi, nu in ultimul rand fotografiile colegului nostru.

Acolo am aflat  ca aceea veche cladire a fost retrocedata proprietarului Ianza si ca acesta este dispus sa o transforme intr-un local expozitional – cum insusi spunea – singurul din Petrosani.

Am mai aflat ca d-l Ianza Cristian Sergiu s-a nascut in Lupeni in 05 ianuarie 1958 si este absolvent al Academiei Nationale de Arta Nicolae Grigorescu din Bucuresti sectia ceramica, promotia 1985. Este membru U.A.P. din Romania, membru IAA-AIAP UNESCO si membru BBK in Germania.

Pe parcursul anilor a avut foarte mult expozitii in tara in orase cum ar fi Bucuresti, Pitesti, Oradea, Deva Petrosani, Tg Jiu dar si multe  in stainatate ca de exemplu Nuranberg, Roterdam, Kronach etc.

Un patriot care desi traieste mai mult in Germania nu si-a uitat locurile natale si-si doreste din inima sa faca ceva pentru Valea Jiului pentru arta din Petrosani. Bine ar fi daca si edilii nostrii ar pune umarul la efortul acestui compatriot !

In mod normal ar fi fost sa-mi sustin povestile de imaginile luate pe faimosul telefon N3 numai ca  surpriza a fost mare cand am constatat ca telefonul nu vrea sa mi le mai arate, asa ca, cu scuzele de rigoare, doar doua scanari …

Posted on 24/05/2014, in ceramica si sculptura, CRISTIAN SERGIU IANZA, expozitie de fotografie, Ocsike, Romeo Szedlacsek. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

