Pe Sofronel l-am trecut la regim …


Avem de facut un drum mai lung.

Mi-am pus singur o intrebare, ce castig daca-l forjez pe Sofronel si nu-l menajez, cu atat mai mult cu cat  timp avem berechet si … „balta”  e departe.

 

M-am decis ca de data asta sa merg la consum dar sa vad cat ma tine. Asta inseamna sa nu mai merg pe autostrada cu 130 ci doar cu105 si asta ca sa minimizez consumul. 105 fiind considerata , de mine, viteza optima pentru un diesel de 1,6.

Asa am facut azi, pana la Arad si am reusit un consum de 4,4l/100 cu o viteza medie de 75km/ora pe distanta de 250 de km. Stiu ca fíu’  meu o sa zica ca-s …melc dar daca faci un calcul la cca 3000 de km fac putina economie.

Considerand consumul din anii precedenti de  cca. 5l/100 =>

5l -4,4 =0,6l/100km economie x 3000km=18l x 1,5eu/l= 27eurox4,4lei/eu = 119lei

Daca stau sa ma gandesc economia nu-i mare dar banii nu-i dau ii economisesc, problema este daca chiar ma tine …

PS. Individului din imagine i-a venit randul anul acesta sa ne insoteasca. Cum ar spune Ghiocel,care nu se desparte in iesirile ei de asemenea personaje, se reintoarce pe meleagurile natale …

O intreaga poveste cum din zecile de michimausi a fost el cel desemnat sa ne insotesca  dar despre asta poate Ghiocel sa va relateze daca … da din casa .

 

Posted on 30/05/2014, in regim, Sofronel. Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. 119 lei pentru 5 ore si ceva de condus in plus, merita?

    • S-ar putea sa ai dreptate fiule, intarzierea este de cam 2 ore la mia de km si asta doar pe autostrada.E drept ca nici economia nu-i prea spectaculoasa.
      Acum vedem daca o sa rezist sa treaca toti pe langa mine si …altii sa petreaca in tot acest timp la o terasa !

  2. 🙂 viteza mai mica înseamnă și un plus de siguranță, zic eu!

    • Gigi, astia din fam Serb sunt facuti in viteza !
      Pe masura ce imbatranesti ajungi la concluzia ca viteza prea mare chiar nu ajuta la nimic, ba din contra. Tu ai perfecta dreptate !

  3. În sfârșit cineva cu capul pe umeri. Adică Gigi. Banii nu contează, siguranța da.

  4. Acum ca ne-am intors pot spune ca am reusit ceea ce mi-am propus.Am mers constant pe autostrada cu 105km/h si prin localitati am mers legal. Am reusit un consum nesperat, 4,3l/100, ba chiar la intrarea in Romania era de 4,2l/100.
    Lungimea traseului aproape 4000 de km.

Lasă un răspuns

