Hallstatt – Dachstein


Despre Hallstatt am mai povestit, o poza de-a lui  m-a facut sa caut aceasta localitate destul de mult. Initial credeam ca poza este facuta in St Wolfgang ca ulterior sa vad ca pe alocuri cele doua localitati seamana …

Si pentru ca lui Ghiocel i-a placut enorm Hallstattul am reluat excuria. Pe o cadura ce depasea frecvent 31 de grade am ajuns in toiul zilei  si am oprit in parcarea de la funicular. Eu aveam o pasarica sa fotografiez statiunea de pe apa asa ca am abandonat-o pe Ghiocel si-ainchiriat din nou, la fel ca-n Wolfgang, o barca cu motor electric.

Ca dupa ce m-am plimbat in susul si josul lacului sa constat ca de fapt poza cu pricina se pare ca este facuta totusi de pe uscat. De pe apa se vedea clar o cotinuare a falezei, mai sus de zona debarcaderului pe care n-o sesizaseram prima data. De data asta am escaladat-o singur pe jos, trebuia sa urci putin si Ghiocel pe  toropeala de afara numai de asta nu avea chef.  Faleza face o curba care permite o imagine  mai ampla a statiunii.

Acest loc se pare ca este locul din care s-a fotografiat imaginea aceea superba despre care va vorbeam, dar cu siguranta intr-o dimineata. La ora la care incercam eu sa fotografiez  soarele era plasat cum nu se poate mai rau.

Ne-am mai plimbat putin, ma repet,  foarte multi asiatici care cu aparate fotografice sofisticate „aspirau” imaginile la fel ca si noi. Pentru ca soarele nu se potolea, pur si simplu ardea, ne-am indreptat in spre Obertraun la capatul Hallstatter See .

De aici foarte aprope 3-4 km si se ajunge la statia telecabinei care urca  pe faimosul varf Dachstein 2996m. Nu numai pretul care era de 41 eu/persoana dar  si faptul ca Ghiocel nu era in apele ei pe o caldura insuportabila, ne-a determinat sa ne continuam drum de intoarcere spre Bad Goisern prin Bad Ausee.

Drumul urca prin pante spectaculoase doar pana aproape de 700de metri . Peisajul este nemaipomenit. O ploicica scurta ne-a bucurat pentru cateva minute cand temperatura scazuse la 23 de grade. O data ajunsi acasa tempertura si-a revenit, 31 de grade.

Posted on 11/06/2014, in Concediu vara 2014, Dachstein, HALLSTATT, HALLSTATTER SEE. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. La ce preț se poate închiria o barca în Hallstatt? E nevoie de permis?
    Când am fost în Delta pentru a închiria o barca era necesar să prezentam un permis pentru bărci de clasa D (bărci cu motorizare mai mare de 5 CP)

    • Pentru barcile electrice, cum au fost cele pe care le-am condus eu, nu-ti trebuie nimic decat 10-20 de euro/ora, suma difera de la o locatie la alta.
      Sa nu-ti inchipui c-o sa zbori, ele sunt de maxim 6 persoane, au volan si inainte si inapoi. Cu ele poti avea o panorama minunata a statiunilor de pe apa !

Lasă un răspuns

