Am ajuns acasa !


Dupa un concediu reusit de doar 18 zile din care 14 afara – doar in Austria- am ajuns din nou la casuta noastra. Aseara eram  in Arad.

De dimineata am avut probleme organizatorice referitor la vanzarea apartamentului.  Apoi ne-am vazut cu Ivan  (colegul care desi din Arad nu venise la intalnirea de 41 de ani – si nici nu-i bolnav) .

Am plecat spre Desna ( foarte aproape de statiunea Moneasa) sa salutam cunostiintele noastre din Suedia. Din motive care au tinut de Ghiocel nu i-am mai deranjat in schimb n-am putut sa ma abtin sa nu-mi salut Crocnanii. Aprecierea nevestei este ca sunt  „un cersetor”, citez  si recunosc, am cersit ceva tuica…

Peste cateva zile, mai putin de o luna, plecam cu plutele pe Mures si eu stateam cum nu se poate mai prost la capitolul asta. Si unde mai pui ca pe caldura aia iti trebuie un intaritor … Acum s-a rezolvat!

Am ajuns acasa pe un drum care sper sa nu-mi fi stricat masina, arhi incarcata. Drumul de la Gurahont, poate chiar  Varfuri, este execrabil.

Daca, mai ieri masina mea aluneca, mai corec cred ca era, plutea pe sosele austriece, azi a fost chiar o zi de cosmar…  Culmea drumul de la Almas la Dieci (asta pentru cunoscatori) e valuros dar nu-i chiar foarte rau – doar rau, in schimb  de aici la Crocana e OK.

In schimb dupa Varfuri se lucreaza din greu, pe primele portiuni ziceam ca se doarme – stilul romanului. Pe masura ce ma apropiam de Brad se vedea mai multa activitate. Dar sa nu-i deochi … in urmatorii 5 ani (termen optimist) apreciez ca vom circula civilizat   pe soseaua Deva- Brad- Gurahont ( niciodata  ca-n Austria, linistiti-va). Stiu ca multi o sa zica ,  ”  no, s-o ajuns si asta nu-i mai place Romania numai Austria …” Sa nu credeti asta imi iubesc tara dar cand vad cum traiesc unii (tot cu un cap doua maini si doua picioare) si apoi vad cum traim noi parca am fi in sclavagism,  ca sa nu zi comuna primitiva …

Am urmarit doua saptamani sa vad in Austria o fabrica, o uzina in paragina . Credeti ca exista , va spun eu  NU ! Toate prospera ! Numai noi am distrus tot dar tot … Pacat de copiii nostri pe care dupa revolutie i-am intors intors inapoi 50-100 de ani

Eram o tara FARA DATORII, cu o industrie de invidiat si o agricultura performanta. Aveam locuri demunca, paduri … ce nu aveam

Azi ma intreb ce mai avem  ???

Daca credeti ca exagerez va sugerez sa vedeti postarile facute in acest concediu, chiar daca le-am scris in timpul lui Facebookul nu le-a vazut !

 

Posted on 17/06/2014, in acasa, Crocna. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

