Sambata si duminica am ramas la Stretea


V-am promis c-o sa detaliez  ” Expeditia cu plutele pe Mures 2014” si o sa incep cu inceputul.

Dupa ce am incarcat putele si canoia ne-am indreptat  spre Dobra . De la Ilia spre Timisoara cca. 20 de km.

De la plecare si pana aproape de sosire ne-a ploua torential.  La Dobra ne-am dat jos de pe soseaua nationala si ne-am indreptat in spre Stretea  – un sat cu doar cateva case de unde accesul la Mures era favorabil plutelor noastre, destul de grele.

Norocosi cum am fost, toata expeditia, vremea a tinut cu noi ploaia s-a oprit cu putin timp inainte de a ajunge pe malul Muresului. Acum sa nu intelegeti ca nu ne-a mai plouat in zilele urmatoare sau n-am avut parte  de furtuni.

De cum am descarcat plutele ne-am mobilizat in ridicarea corturilor. Pentru ca noroiul era la el acasa am montat primul cortul ” de sufragerie”  pe plute. Au urmat corturile noastre pe care le-am montat care unde a crezut de cuvinta. Pamantul mustea de apa.

A urmat pregatirea mesei unde am avut doi „master chefs”. Pe parcurs, unul s-a intecut cu altul in beneficiul burtilor noastre.  Culmea este ca ambi se numesc Popescu !

Aproape de seara au mai aparut alti mebrii ai familiei Petro Aqua, Csabi si Alina, si tanarul Razvan care a tinut mortis sa fie alaturi de mai vechii lui prieteni, venind pentru doar doua zile, de la Timisoara.

Am dormit bine de sambata spre duminica . Am prins si un apus senzational, dupa putina ploaie care spre seara ne-a cam lasat.

dar si un rasarit …

Duminica am avut musafiri …la fasolea cu ciolan. Sa fiu sincer n-am mai macat o fasole la ceaun asa de buna din armata doar ca acolo … lipsea cioalanul.

Asa cum ne promisese a venit de dimineata Zeicu, un mai vechi colaborator

si mai noua membra a asociatiei,  Elena  Moraru dar si alti vechi membrii ai asociatiei , Dezsy Attila si Szell Lorinc .

 

Si seful Savamontului,  Barlida  a fost cu noi. Ba chiar a salvat un colaborator care a fost muscat de un „scorpion” (voi cititi viespe – doar i-a scos acul …).

Peste zi unii au pescuit altii s-au dat in barci …cum ar zice Imi sau au facut baie.

De fapt ne-am dat cu canoia. Curentul extrem de puternic nu ne-a permis decat unora sa inaintam prea mult in amonte.

Era sa uit ce era mai important, am luat si primele probe privind nitratii  care dupa cum se poate observa sunt chiar bune

Pana spre seara musafirii ne-au parasit unii dupa altii,  incepand cu Zeicu, Elena Moraru,  familia Csabi  dar  si Razvan.

La un foc de tabara am zabovit putin pana cand  a inceput finala Campionatului Mondial de Fotbal. Atat finala cat si semifinala am vazut-o in gospodaria unui om deosebit,un localnic cu numele  Dorin. Prin bunavointa domniei sale nu ne-a scapat nimic drept pentru care-i multumim inca o data.

Dupa meci unul dupa altul ne-am indreptat spre corturi, cam obositi.  A doua zi, respectiv luni urama sa lansam plutele la apa, lucru de loc simplu, si sa ne lansam in spre  Stanca lui Filip – aproape de Zam.

O zi buna cu destul de mult soare pe care eu, dar cu siguranta nici ceilalti, n-o vor uita prea curand.

Profit de ocazie sa multumesc tuturor celor care au fost alaturide noi in aceste doua zile !

 

 

 

 

 

Posted on 20/07/2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

